Děkujeme za pochopení.
S32t21a65n26i70s81l61a76v 77Š95e71v45e32č28e69k
Svatý Václav jako symbol a idea Českého státu - ba národa - je symbolem podvolení našeho národa cizí moci. Toto podvolení je našimi "partnery" takto, na základě symbolů a politických gest vnímáno. Pod tímto symbolem vznikla např. Svatováclavská orlice.
Příklad: foto prezidenta Václava Havla, an přiklání s mazlivým úsměvem svoji hlavu k rameni prezidenta U.S.A. G.W. Bushe, je zásadním symbolem naší podřízenosti cizí autoritě.
J62i40ř22í 17K29i86n71d68l
Svatý Václav jako symbol a idea Českého státu - ba národa se nikdy nepodvolil
Čechy nepravidelně odváděly daň míru (tributum pacis) do Bavorska již od dob Karla Velikého (od roku 806)[ Paltební povinnost převedl Václav do Saska na základě dohody s Jindřichem. Smírné řešení a „poddání se“ spojené s placením daně uchránilo rodící se český stát před Jindřichovou dobyvačnou politikou uplatňovanou vůči severnějším Slovanům. Související Jindřichův dar relikvie (paže) svatého Víta dokládá, že Václava uznával za politického a křesťanského partnera.. Stejnou daň odvádělo Sasko Maďarům a v tehdejší době to byla věc zcela běžná.
J22i44r75k91a 86V19a83n66o45u19r95e68k
Ohanet se znalostmi historie a zaroven psat o narodnich zajmech Vaclava je humorne
M76i95l65a83n 64B37í19l85e74k
Není to zas tak od věci, i když přesnější by bylo psát o svatováclavské tradici, která je bytostně spojena s českou státností (i když i sama osobnost knížete Václava se z chatrných pramenů rozhodně nedá hodnotit negativně; zaprodání "Německu" je ahistorickou konstrukcí). Boleslav už pár let po Václavově smrti nechal přenést jeho ostatky, hlásili se k němu Přemyslovci, o Karlu IV. netřeba mluvit (Svatováclavská koruna), ctili ho i husité...
V49l26a73s20t87i45m57i20l 60D51o95r13o35t16í68k
Každý mocenský režim vytváří své ikony, své svaté, aby mohl lépe ovládat lidi.
Je nutné ale také uznat, že ti se tomu zase až tak moc nebrání a ochotně jako ovce za nimi jdou, potřebují v něco a někomu věřit.
Církev pro šíření svého vlivu a moci toho vždy využívala, a vytvářela své svaté.
No a kníže Václav se zřejmě v té době jen hodil a byl použit, přestože žádné věrohodné historické prameny jeho státnickou výjimečnost neprokazují, ba naopak, jeho neblaze proslulý bratr na tom byl z tohoto hlediska zřejmě daleko lépe.
T43o56m33á63š 58P62í82c93l
Ono když dáme prostor všem spekulacím, tak on tam byl vůbec v tomto období u Přemyslovců pěkný vyvražďovací koktejl, ve kterém lze spekulovat, kdo měl koho na svědomí. Asi bych byl hodně opatrný, kdyby mě kdokoliv ze čtveřice Ludmila, Drahomíra, Václav a Boleslav pozval na pokec stranou. Každopádně přečíst si cokoliv o Václavovi z různých pramenů znamená získat informace o mnoha naprosto různých lidech a mnoha různých i navzájem si odporujících činech :-) Mě asi nejvíc fascinuje Vančurův popis, kde jde sice o uměleckou licenci, ale takový Václav by člověku připomínal... Kdo zná, najde spoustu ekvivalentů v současné české i světové politice...
S98l44a27v80o91m39í76r 94B47e50n73e69š
Ono by to s těmi následky odstranění patronů naší země nebylo tak tragické, jako je to, co se nyní děje v západoevropských státech.
Spor o názor na svatého Václava je skutečně jen o názoru na jednoho člověka, o němž navíc jsou velice skoupé historické prameny. Ono sae vůbec neví, jak to s tou vraždou bylo. Že k ní došlo, o tom spory nejsou, ale zda to byl boj o charakter státu, nebo zda to byl jenom boj o koryto (stát byl jen jeden, bráchové byli dva), dokonce se připouští (i když by to neodpovídalo iluzi o spravedlivém Václavovi, ale těch iluzí v historii, které nejsou pravdivé, je habaděj), že to ze strany Boleslava byla preventivní sebeobrana - Václav věděl, že je tady ještě jeden bratr a navíc úspěšnější z hlediska plození potomstva, atak chtěl Boleslava odstranit a jemu nic jiného nezbylo než zaútočit preventivně o den nebo dva dříve).
Zavražděn však byl Václav, a tak toho církev využila, aby měla svatého patrona jedné země, kde stále ještě teprve rozšiřovala svůj vliv. Zavraždění lze vždy obrátit o sto osmdesát stupňů.
takže spor o Václava není dost dobře možné rozsoudit, protože historické prameny nám nabízejí velice málo hodnověrných informací.
Avšak to není hlavní důvod toho, že odstranění něčeho, co připomíná svatého Václava by pro nás nebylo tak tragické, jako je pro západoevropské země současné přehazování výhybky.
I kdybychom zavhrhli svatzého Václava, tak to u nás neznamená, že by ženy musely chodit na paži vzdáleny od cizinců, aby nebyly znásilněny.
J87i67ř26í 25K87i76n40d21l
Podle historiků je možné, že bratři se dostali spolu do hádky. Silnější Václav povalil na zem mladšího Boleslava a stál nad ním taseným mečem. Družina Boleslava slyšela hádku a běžel na místo a tam viděla, jak Václava stoji nad ležícím Boleslavem s taseným mečem a tak někdo z družiny Boleslava jej probodl. Václavovo králoství sahalo kolem Prahy, Boleslav sjednotil Čechy a hranice Čech rozšířil, až na hranice Kyjevské rusy. To, že Václav odváděl artribut Sasku, nebylo v té době nic divné, protože Sasko zase to samé odvádělo Maďarsku, byl to polatek za mír. Jeho kult založil právě Boleslav.
L92i60b97u67š11e 78P70a79l93k76o69v25á
zároveň si tak připomínáme že bratrovrah nepotrestán se usadil na trůn a bylo ticho po pěšině-je to pro nás lichotivý obraz?
S83l20a22v86o83m14í50r 26B55e68n20e21š
Myslíte si, že v tehdejší době to bylo v evropských panovnických rodinách něco výjimečného?
A to, co si navzájem prováděli tři vnukové Boleslava I., aby se dostali na trůn (pokusy o zavraždění v lázni, kastrace, vyhánění do zahraničí, oslepování, dvacetileté věznění, svrhávání z trůnu, zvaní si Poláků, aby to s bráchou vyřešili oni, vyvraždění celého oddílu osobních strážců), to bylo ještě horší. Vražda je sice vražda, ale v bratrské dvojici Václav - Boleslav I. byla jenom jedna, zatímco o 80 až 110 let později tady vražda sice nebyla, ale pokus o ní ano (Oldřich se na posledním chvíli dozvěděl, že Boleslav III. jej chce zavřaždit v lázni, a tak prchl do Německa), ake i celkově a bez té úspěšné vraždy to mezi bratrskou trojicí Boleslav III, Jaromír a Oldřich bylo 35 let nepřetržitého trýznění, zmrzačování a věznění.
K19a34r45e95l 18B59e33d31ř64i19c94h
Souhlasím s vámi až na jedno. Nedělejme ze sebe chudinky, kteří neustále čelili nějaké agresi zvenčí. Přemyslovci nebyli o nic lepší ani horší než okolní panovníci. Všichni bojovali o svoje místo "na slunci" v prostoru střední Evropy. Někdo lépe, někdo hůře, někdo úspěšně někdo méně.
J46i58ř78í 23H67o96r11á69k
Něco bychom zase měli poslat do Němec, kolik volů, kolik stříbra?
V80l57a85s77t54i39m40i83l 35D24o65r33o49t85í58k
Určitě. Ale to stříbro přepočítat na voly, ještě jich několik přidat a poslat jen ty.
Žebříčky
- Karel Trčálek
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu rozumím
- Ivana Dianová
Billa šok
- Milena Zelenková
Rómové se bouří před brněnským soudem
- Josef Nožička
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu nerozumím
- Blog Info
Blogy projdou zásadní změnou, podívejte se jakou
- Martin Mařák
PRO na Malém rynku
- Irena Fuchsová
Můj život s Kukurou
- Ondřej Šebesta
Základní pilíře populismu a generál na Hradě
- Vlastík Fürst
Přejeme Ukrajině mír, nebo kapitulaci?
- Miroslav Václavek
Hnutí ANO a jeho majitel Andrej Babiš jsou bezpečnostním ohrožením České Republiky
- Milena Zelenková
Rómové se bouří před brněnským soudem
- Josef Nožička
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu nerozumím
- Karel Trčálek
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu rozumím
- Markéta Šichtařová
Návod na opravu naší ekonomiky
- Ivana Dianová
Billa šok
- Kateřina Lhotská
Vypnutí webů bylo protiprávní
- Vlastík Fürst
Přejeme Ukrajině mír, nebo kapitulaci?
- Tomáš Vodvářka
Politika jako cirkusová aréna
- Vladimír T. Gottwald
Úsměvy a úšklebky CXXXII. (o jilmové aleji a vytížné Sněmovně)
- Irena Fuchsová
Můj život s Kukurou