Diskuse
Spasí nás elektromobilita?
Děkujeme za pochopení.
M39i70r61e98k 18M90a26t27y16á27š
Výroba (hrubá) ČR 83,89 TWh
Spotřeba ČR 58,16TWh
Rozdíl ( Export - import + elektřina spotřebovaná na výrobu elektřiny - např. Dlouhé Stráně) 25,73 TWh
M79i54r30e15k 58M82a72t73y22á39š
Na štěstí se pane Šťastný v mnoha věcech mýlíte.
Měsíčně najedu v práci elektromobilem 3.000 až 5.000km. A je to v pohodě.
Dokonce je to levnější než spalovákem.
Prostě jsem to vyzkoušel a jde to.
P61e75t20r 79M64u95n80z14a78r
A v čem to vyvrací blog pana Šťastného, že zrovna vy provozujete elektromobil? Pan Šťastný nikde netvrdí, že si ho nemůže pan Matyáš pořídit a úspěšně provozovat.
O51t59t88a 81Z67a72b98i44l43a42n89s12k16ý
Trochu se ale také zapomíná na obrovskou energetickou náročnost výroby klasických pohonných hmot z ropy, je k tomu rovněž zapotřebí poměrně veliké množství el. energie, plynu, vodíku atd...
V93l28a20d91i24m18í84r 47Š66ť51a26s64t33n21ý
Asi nenajdete nějakou věc v ryzí podobě, která by byla bez další finanční nebo energetické investice okamžitě k použití. Asi proto se o tom málokdy píše, zkrátka to k tomu samozřejmě patří.
J25i86r91i 32V70r65a36b30e65c
Moje příští auto je každopádně elektrické. ( během příštích tří let)
V47l46a84d83i37m39í78r 48Š59ť68a75s84t46n85ý
Neberu vám možnost volby, pokud máte kde nabíjet a pohybujete se převážně v krátkých vzdálenostech, pak je elektromobil dobrá volba. Já si zase pro svou potřebu, kterou je jízda po horách s letním ježděním do lesa na těžbu dřeva, elektromobil asi nikdy nekoupím a není to proto, že bych ho nechtěl.
M87i88l69o91š 14D92v46o65ř13á49č86e28k
Maslo bude. Prikon bude. Na kazdem vysavaci usetrime nekolik set vatu, v nabijecich spickach se hospodynky chopi osvedceneho smetaku.
P56a50v67e40l 50M16a73c61h71a55č38e34k
Když před prvními automobily musel běžec s praporkem avizovat jeho jízdu, také to na žádný průlom nevypadalo....
V57l17a86d13i66m94í56r 35Š78ť10a13s42t11n72ý
Netvrdím, že to nikdy nepůjde, jen mírním optimismus nepoučených, kteří věří, že přechod na elektromobilitu je možný v horizontu deseti let.
P21a83v23e41l 60Š44t44í95p15e42k
V zásadě bych souhlasil, až na ty emise. Podle mě je značný rozdíl, jestli je výfuk metr pod nosem lidí nebo kdesi vysoko a daleko od většiny občanů. A že vyrábíme elektřinu hlavně z uhlí je samo o sobě jiný a mnohem větší problém.
V97l17a92d60i49m55í46r 34Š39ť76a83s46t42n88ý
Jistě, pro čistotu měst samotných je lepší, když v nich jezdí elektromobily. Navíc vyčistit spaliny na jednom místě u elektrárenského bloku se dá efektivněji a určitě i levněji. Problém je v tom, že těch zdrojů elektřiny nemáme dost na to, aby si z toho mohl každý, nebo skoro každý, nabít auto. A z uhlí vyrábíme proto, protože je to pro nás a naše možnosti ten nejjednodušší a nejlevnější způsob. Kdyby nebylo celosvětového a dost iracionálního odporu k jaderným zdrojům, mohl být podíl i u nás dnes mnohem nižší.
L22a93d38i48s34l59a32v 48J76í86l24e94k
Jsou lidé, kteří vidí problémy a říkají nejde to. Jsou lidé, kteří vidí problémy a snaží se je řešit. Jsou dnes baterie, které lze dobít za krátkou dobu. Je možné na sídlištích postavit pakrhausy pro všechna auta, dokonce by ty parkhausy mohly zabírat menší plochu dne dnešní parkoviště. Každý by tam měl svůj box i se zásuvkou. Dnes jsou či brzy budou vozy schopné ujet 400 km na jedno nabití, čili naprostá většina aut by se nabíjela jen v noci, kdy je přebytek elektřiny z větrníků. Já myslím, že ten druhý typ lidí nějakou cestičku najde.
Ono to bude mít ještě jeden dopad: Potřeba ropy bude klesat, výrazně klesat. Její cena (dnes značně nadsazená) půjde dolů, což poškodí mnohé muslimské státy a Rusko. Nemůže to být jeden z důvodů, proč politici podporují tento vývoj?
V86l71a81d65i38m36í30r 86Š82ť35a51s44t68n36ý
O tom rychlonabíjení je v blogu řeč a je tam mimo jiné zmíněno, že problém není ta rychlost, ale to, čím tu rychlonabíječku nakrmit. Idealistů jako vás je určitě třeba, ale pak je dobré se vrátit na zem a zeptat se sám sebe. Budu mít ten parkhaus kde postavit? Dokážu k němu získat přípojku s dostatečnou kapacitou, aby alespoň polovina vozů parkovací kapacity mohla najednou nabíjet? Co když zrovna v noci nebude v Severním moři foukat? Na to se vám majitelé nenabitých aut druhý den vybodnou. Délka dojezdu je irelevantní, nabíjet potřebují ti s dojezdem 200 i ti s dojezdem 400km.