Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RK

No jasně, vždy se ptám, kolik stojí ta elektřina která se dobíjí do těch elektroaut a nikdo mi to neřekne.

0 0
možnosti
PS

P50e22t31r 32S92o50k14o74l

23. 9. 2017 9:07

Elektřina se bude v rostoucí míře produkovat dál i kdyby se na ni nejezdilo. Elektřina je obnovitelný zdroj, z toho principu bude vždy lepším zdrojem energie než zdroje neobnovitelné.

Elektřina stojí tolik podle toho za kolik se ji vyplatí vyrábět, tím je dán potenciál pro inovace v produkci a uchovávání. Ropu nevyrábíte, jen těžíte, tam je potenciál pro inovace pouze ve způsobu těžby.

0 1
možnosti
MM

Vážený pane Kamas,

přátelé, kteří vědí, že používám elektromobil, mi poslali odkaz na Váš článek.

V článku jste položil spoustu otázek. Zajímalo by mě, zda jste si na ně pokusil i odpovědět, nebo něco spočítat.

Odkazujete se většinoupouze na novinové články. Co mám informace přímo z Norska, tak to bohužel není tak růžové jak píší. Bohu dík na druhou stranu to není ani tak černé jak uvádějí.

Tento rok ujedu elektromobilem zhruba tolik co vy spalovákem - necelých 60.000 km. Pokusíte se spočítat kdo na tom bude ekologicky, nebo ekonomicky lépe?

S pozdravem M.M.

0 0
možnosti
JD

J54a89n 19D51ě75t89á23k

23. 9. 2017 0:26

V Malajsii to spočítali, podle EU tabulek. A od té doby si tam zájemci o Tesla model S připlácejí dalších 15% k ceně vozu jako ekologickou daň.

0 0
možnosti
FI

Neberte to osobně, a nemyslím to nijak zle, ale se spoustou Vašich myšlenek v článku nemohu souhlasit a považuji je za tendenční, zkreslené, nebo bez vlastní hlubší úvahy převzaté názory jiných. A nedá mi to, abych se k tomu nevyjádřil. Bohužel se mi to nevleze do jednoho příspěvku, musím to rozdělit do více samostatných reakcí, viz tedy níže..

0 0
možnosti
FI

Ad1 - Cena vozu. Momentálně je zastoupení elektromobilů mezi auty cca 0,2%. Přitom vývoj takového elektromobilu bude stejně drahý, jako vývoj jakéhokoliv běžného spalovacího automobilu. Jenže pokud se jich vyrobí místo milionu jen tisíc, samozřejmě se to projeví v ceně vozu. Stejně tak výrobní náklady. Je sakra rozdíl vyrábět tisíce jednotek, nebo miliony jednotek. Klidně bych se i vsadil, že až bude každé druhé vyrobené auto elektromobil, nebude cenový rozdíl mezi autem se spalovacím motorem a elektromobilem větší, než je dnes rozdíl mezi benzinovým a naftovým. Veřejné nabíječky zdarma vydrží jen do té doby, než se masově rozšíří elektromobily, pak budou normálně placené. Výpadek spotřební daně z pohonných hmot? A jaký je problém ji zrušit a nechat každého platit za ujetý km?

0 1
možnosti
DB

spousta populizmu..a nechce se mi to rozebírat všechno..ale tady pro vás mám jeden odkaz..........je tam spousta čtení v AJ a spousta dalších odkazů ve formě jmen , kde si dané lidi můžete najít a číst pak jejich knihy....

užijte si vzdělán í na počítači....v AJ..a zabijete hned dvě mouchy jednou ranou........a to pak můžete v klidu dělat i v tom autonomním elektroautomobilu,.....

http://www.informationphilosopher.com/introduction/

přeji pěkné vzdělávání , které vaši předci neměli ...........a ani to neměli tak pohodlné........

0 1
možnosti
PK

Díky. I když nevím v čem je můj populismus. Jsem pouhý uživatel auta. Nekupuji, neprodávám, nepracuji ve firmě, která by měla cokoli společného s auty. Pokud napíši, že mám raději noviny než DVD nebo naopak, je ro populismus?

0 0
možnosti
Foto

I78v66a78n 14M15a67r85e71k

22. 9. 2017 20:06

Baterkáč ani náhodou ! Měl jsem ho dost, když jsem s ním jezdil na nádraží po peronech pro balíky . 8-o

0 0
možnosti
MR

Jezdím na elektrické jednokolce dva roky, mám najeto přes 15.000 km a informaci o tom, že tankuji v jedné z uhelných elektráren jsem obdržel již mnohokrát, často od lidí, kteří přijeli ve velkých vozech se spalovacím motorem. SKutečnost, že jsem na ujetí výše uvedeného spotřeboval méně elektřiny než jejich kávovar za měsíc, však mluvit nechtějí.

Článek je napsaný velice jednostranně, ve prospěch spalovacích motorů a autor zapomíná, jako mnoho jiných, že i auta se spalovacími motory je třeba vyrábět, stejně jako motory samotné a zásobování čerpacích stanic vyžaduje pravidelné závozy a s ními další spaliny pravidelně rozmísťované po ploše naší republiky a zdaleka nejen jí.

Jen dotaz, kolik kilometrů elektrickým autem autor najel?

1 3
možnosti
KK

Hmm. Jenomže všechny ty náklady majitel auta se spalovacím motorem zaplatí v plných cenách + tučné daně k tomu.

Nechť si příznivci elektromobilů jezdí v čem chtějí, ale všemožné úlevy a dodace jsou okrádáním všech ostatních.

8 0
možnosti
PH

P54a81v18e22l 73H34o24r44á90k

22. 9. 2017 18:32

Autonomní auta nás v budoucnu především zbaví nutnosti auto vlastnit, proč ho vlastnit, když ho stejně nebudu řídit a většinu času stojí a nejede. V budoucnu zadám body A a B, počet lidí a čas, něco přijede a odveze nás do bodu B, kde už bude třeba někdo připravený na cestu z B do C. Tam bude ta hlavní úspora nejen pro nás. Ale nesrovnávat přitom s taxíkem, kde živíme chlapa a jeho rodinu.

1 1
možnosti
PK

Ano. Já třeba beru jízdu autem jako radost. Nejen dopravu z bodu A do bodu B. Je to o tom kdo to jak má.

5 0
možnosti
Foto

Konečně to někdo shrnul a podal srozumitelnou formou. Já tohle tvrdím od začátku. Jenže to neumím podat tak, abych to mohl publikovat. Obávám se, že bych se dopustil výrazů, které by nebyly zrovna publikovatelné. Za mně karma a R^

3 1
možnosti
PK

Děkuji moc :-)

0 0
možnosti
VK

Proč pořád jenom vyšší výkony, vyšší spotřeby, větší zisky, větší komfort ? To se lidé neumí zastavit a užívat to co mají ?

0 0
možnosti
ZW

Samozřejmě že ne. To je základní předpoklad přežití, to máme v genech, naštěstí. Díky tomu honu za stále lepším se civilizace vyvíjí. Taky se tomu říká pokrok. Kdo stagnuje, zanikne.

1 0
možnosti
Foto

Pavle, gratulace k titulce. A karma R^

1 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS