Děkujeme za pochopení.
J70a92r24o58s74l14a97v 26P11t67á78č84e49k
Co má šátek společného s islámem? Nic. Pokud bojujete za šátky, bojujete za extremistický výkladu koránu, za ten samý výklad, který přikazuje zabíjet bezvěrce a odpadlíky od víry. Ten samý výklad nařizuje bití ženy a dětí při jakékoli známce neposlušnosti, sekání rukou, bičování, a za nevěru ukamenování. Ten samý výklad koránu, který oficiální představitelé islámských komunit v ČR označují za nepřijatelný a neslučitelný s islámem.
M49i15l26o85š 73P83l28a31š19i92l
jste "Ten, který mluví se psy"
kdybyste potkal našeho, tak to nechte laskavě na pokoji
J25i85ř18í 87T96u64r59n76e21r
Říká se, že pes je odrazem svého pána, soudě podle vašeho komentáře k mému článku, by mě mluvit s vaším psem ani nenapadlo
I24v25o 78P91e19t71e95r35k11a
Islám je násilná totalitní ideologie. Tak jako Nacismus nebo Komunismus. Když byste nosil hnědé triko s nápisem 88, mohli by vás za to zavřít. Stejný přístup by měl být k muslimským šátkům - je to také propagace hnutí směřujícího k potlačení lidských práv a svobod.
J84i62ř68í 19T18u23r20n86e88r
"Islám je násilná totalitní ideologie. Tak jako Nacismus nebo Komunismus."podle seriozních pramenů, které bych vám doporučil si vyhledat - není.
Islám je světové náboženství dvou miliard lidí, z nichž malé množství jsou radikálové a teroristé. Islám prožívá krizi, jakou prodělala většina náboženství ausgerechnet právě v této době. Je to mimo jiné proto, se náboženství a společnost, ve které působí vyvíjeli zcela odlišným způsobem než křesťanství a evropská společnost.
Nicméně, co tohle má co dělat s tím, jestli mohou muslimské dívky nosit v české škole šátek?
R47o67b76e86r60t 98J97a72n65d26a
Prostě se udělala z prdu kulička. Nic víc, nic míň. Je to směšné, kam až jsou přihlouplí "vlastenci" a islamofobové dojít. Zpívat rádoby vlastenecké písně a hymnu, tak to mi v tomto případě připadá velmi směšné a laciné. Pan Okamura a Zeman vyvolali v naší zemi bouři ve sklenici vody, straší národ příchodem miliónů islámských imigrantů, ale ti se sem nějak nehrnou. Proto mi připadá nenormální pozastavovat se nad někým, kdo nosí hidžáb. Naše babičky nosily na hlavách šátek vždycky a nikdo se nad tím nepozastavoval. Nejsem zastánce islámu, ale uvažuju střízlivě, bez emocí. Před rokem 2015 by po takové kauze neštěkl ani malý ratlík, jen se zachránci naší tradiční "vepřo-zelo-knedlo" kultury musí něčím bavit
J11i61ř50í 89S67v70o33b69o23d16a
Možná, že zpívání vlasteneckých písní a hymny je směšné a laciné, ale je to mnohem lepší, když někdo svou vlastní kulturu označuje za "vepřo-zelo-knedlo". Takový člověk se své kultury klidně vzdá za porci halal kebabu.
Je pravda, že islámští imigranti se sem nehrnou. A je to dobře nebo špatně? Máme se začít o problém zajímat až tehdy, kdy budeme ve stejné situaci jako západní Evropa, která hodlá tento problém rovnoměrně distribuovat pomocí kvót, které neváhá vymáhat direktivně?
Šátek našich babiček lze těžko označit za analogii k hidžábu. Šátek našich babiček není a nebyl vyjádřením podřadného postavení ženy, ale hidžáb ano. Hidžbáb je vnějším projevem skutečnosti, kterou se můžeme dočíst v Koránu, například že Allah dává přednost mužům před ženami, nařizuje mužům, aby svým neposlušným ženám vykazovali místo na spaní a bili je, pouhá houpavá chůze je považována za urážku, a žena je dokonce přirovnávána k psovi a oslovi, pokud projde před modlícím se mužem. Pokud se začteme do sbírky dochovaných výroků Proroka nebo do jeho životopisu, tak zjistíme, že Prorokovy pocity oscilovaly mezi nenávistí k ženám a posedlostí mít je všechny. Proto také úroveň lidských práv v islámském prostředí vypadá přesně tak jak vypadá. Hidžáb je jen vnějším projevem tohoto hlubokého vnitřního barbarství islámu.
P23e77t58r 26A45g55u34l16á76r
Za prvé bych slečnu nenazýval studentkou. Za druhé mi nepřipadá nesplnění podmínek pro přijetí ke studiu "formální" záležitostí. To by se mohly soudy zabývat také žalobami každého, kdo není přijat na vysokou školu bez dokladu o studiu na střední školu. V tomto případě se tím začal zabývat jen proto, že z toho někdo udělal problém náboženské tolerance. Pokud si pamatujete, tak před nějakou dobou dokonce právník školy měl podávat trestní oznámení nebo žalobu na ombudsmanku, protože u soudu argumetovali neexistujícími doklady. Takže bych celou situaci moc nerozmazával.
K94l77á19r75a 77L39i52n46h37a27r91t21o98v39á
Mně přijde, že autor nenamítá proti výsledku sporu jako takovému (a výraz "formální" pochybení tu chápu spíš jako věc související s administrativou, jako protiklad vůči pochybení, které by mělo původ přímo v nevhodném chování dotyčné slečny), ale spíš proti těm pasážím rozhodnutí, které se vyjadřují právě k tomu nošení šátku.
Takže mi připadá, že s tímhle postem trochu pláčete na špatném hrobě.
J19i10ř33í 22S78v50o47b88o49d73a
V naší zemi je zaručena svoboda náboženství, a to na takové úrovni, která je zcela nesrovnatelná se situací v Somálsku. Právě proto se jeví snaha somálské dívky zcela nepochopitelná. V naší zemi je také zaručena občanská a právní rovnost mužů a žen. Je nutné si uvědomit, že boj té dívky za nošení islámského šátku není bojem za svobodu náboženství nebo dokonce za rovnost mužů a žen – to vše je u nás totiž zaručeno zákonem. Právní zástupci té dívky vpodstatě pro tu dívku požadují výjimku z těchto principů – a to je ten problém – i když nebyl vyřčen naplno. Islámský šátek je náboženským symbolem, který vyjadřuje podřadné postavení ženy v islámu. Je výrazem právní i společenské nerovnosti, kterou jasně definuje přímo Korán a do detailů rozvíjejí další islámské prameny (například sbírka výroků Proroka), které jsou základem islámského práva. Korán je navíc ze své definice nadřazen jakýmkoli lidským právním systémům. Je to Zákon zákonů. Soud se tímto problémem nezabýval, to ale neznamená, že ten problém neexistuje.
Soud jednoznačně konstatoval, že je nepřípustné, aby se kdokoli domáhal nějaké výsady nosit pkrývku hlavy tam, kde ostatní žáci tuto výsadu nemají. Také bylo konstatováno, že žáci školy mají právo nebýt vystavováni působení náboženských symbolů, které jsou pro naši kulturu cizorodé a navíc motivované politickým rozměrem náboženství. Žaloba byla označena jako nedůvodná.
Vy označujete rozhodnutí soudu nejen jako manipulativní, ale výrok soudce dokonce označujete jako zhovadilost. Takhle si představujete "vědecký přístup k tématu", který vyžadujete po diskutujících? Mnozí jiní komentátoři naopak tvrdí, že soud kauzu vyřešil pouze technicky, a ponechal stranou vyhodnocení toho, co je faktickou podstatou hidžábu.
Vy označujete výrok soudce za zhovadilost. To myslím zcela názorně ukazuje nejen na Vaše odborné kvality.
J81a67k69u18b 60Š50o15l74c
Prezident je blbec, soudce je blbec, jen já jsem Jirka Turner.
J94i70ř47í 90E84n72g60l25i34š
Další blog člověka, který čůrá proti větru a považuje se za bojovníka...
J30i94ř24í 47T49u26r22n43e54r
Pane Engliši, proč tady píšete své spekulace, za co já se považují, když o tom víte úplný prd, a nepodělíte se místo toho se mnou a se čtenáři třeba o svůj názor na tuto problematiku, který máte patrně od mého odlišný. Zkuste to, zformulujte si myšlenky a vyjádřete názor na tuto kauzu, místo nějakého štěkání a osobních invektiv.
D64a39n15i37e45l 92K20o68r43o85u85s
"Z banálního občanskoprávního sporu se stala fraška a demonstrace islamofobie"
Myslím, že netřeba komentovat dále. Soudný člověk si udělá obrázek sám o tom, co tu obhajujete, autore.
J21i27ř28í 13T68u70r19n47e48r
Soudný člověk si o tom nemusí udělat obrázek, stačí mu, když si článek přečte a zamyslí se nad ním, protože zcela jasně deklaruji, co obhajuji,a co se mi nelíbí. Stejný soudný člověk pak může dle mého názoru vyjádřit s příslušnými argumenty svůj názor a postoj.
Kladu si otázku: kolik soudných lidí tady dnes komentovalo?
P28e35t22r 93T96o53m86e52k
Začíná to hidžábem a pokračuje to právem Šaria. Podvolení se tomu říká.
B68o44r38e71k 29J37a65n64e19c54e91k
Je-li u nás legální homosexualita, znamená to, že se dříve nebo později ze všech občanů stanou homosexuálové?
D90a80n48i18e40l 12K75r21o78n78e16r
Souhlasim s tim, ze nejpodstatnejsi na tom je, ze vlastne neslo o spor o satek, ale studentka nebyla studentkou na zaklade neceho uplne jineho. Nicmene, kdyz uz je rec o satcich, na zakladce a na stredni jsme meli pokryvky hlavy v dobe vyucovani zakazane. Vsichni a jakekoliv. Myslim, ze dnes uz to neplati, ale jist si nejsem. Nikdo si samozrejme nestezoval. Na VS pak zadny takovy zakaz nebyl, ani boty se nemusely zouvat na rozdil od predchazejicich stupnu. Kazdopadne ale muslimove na svych satcich strasne lpi. Kdyz se to hodi, rikaji, ze islam nic takoveho nenarizuje a ze je to vec pouze kulturni. A podle mych dosavadnich znalosti Islamu tomu tak je. Pak ale najednou, jakmile se jedna o nejakou "diskriminaci", tak zacnou tvrdit opak, ze zena proste musi byt zahalena, ze ji to narizuje Islam. A zerou to tak moc, ze zenska je ochotna kvuli takove blbosti vzdat celou dosavadni karieru. To uz je fanatismus a takova zena nepatri vubec do nejake evropske sekularni spolecnosti a je rozhodne pro spolecnost lepe, kdyz potahne tam, kde ji bude lip.
J73i93ř36í 38T26u21r40n90e15r
Předně bych řekl, že pro muslimku šátek není totéž, co pro nějakého puberťáka bejzbolka. Nic podobného, snadno srovnatelného v naší kultuře nenalezneme, protože jsme příslušníky jiné, jednoznačně v tomto ohledu vyspělejší kultury. Náboženství se s pokrokem pro nás stalo osobní a kulturní nadstavbou, a ne životním řádem jako pro mnohé muslimy.
Jediné srovnání, které však není bezchybné, mi přijde třeba křížek na krku, který nutně nemusí být výrazem víry, stejně jako hidžáb. Rozhodně bych nikomu nebránil nosit viditelně běžné křesťanské nebo židovské symboly ( třeba ten křížek, růženec, jarmulku) stejně jako představitelům jiných náboženství a etnik jejich atributy, ať už náboženské nebo etnické.