- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kdy už si lidé uvědomí, že nemůže každý studovat informatiku...nebo studovat vůbec. Vzdělání - to se furt omílá jak otcenas, ale kolik lidí je schopno studovat a hlavně - uplatnit vědomosti kvalitně v praxi? Podle mě tak 30%...
Já myslím, že takoví šmrncovní chlapi by neměli dělat politiku, ani psát články, protože se absolutně nemohu soustředit na obsah.
Odstátněme školství a bude po problémech.
Naše školství, zejména to vysoké, způsobilo že náplň pojmů " studiem získat vzdělání" a " studiem získat znalosti potřebné pro uplatnění v praxi" má u absolventů velmi často zcela odlišný obsah. Takže si ani rodiče dnešních studentů, ani studenti sami neuvědomují, že získaný akademický titul absolventů mnohých studijních oborů našich universit, nebude mít v budoucnu jiný výsledek, než umístění na seznam nekvalifikovaných uchazečů o zaměstnání a pro nás ostatní zbytečně vynaložené prostředky z veřejných zdrojů na získání "vzdělání bez znalostí".
Jestliže naprostá většina akademických funkcionářů i vyučujících, zejména humanitních oborů, čest výjimkám, si neumí ani představit, jaké požadavky bude klást praxe v blízké budoucnosti na absolventy vysokého školství , nezle se divit, že nároky na znalosti, které nastolí velmi brzo "Práce 4.0" jsou i pro jejich studenty v oblasti sci fi.
K učňovskému školství: Odborné řemeslné školství se musí vymanit falešnému a kavárenskými intelektuály stále živenému předsudku o nějakém společensky podřadném postavení svých absolventů. Neumím si dobře představit, jak absolvent gymnázia nebo university, bez odborného vzdělání na "učňáku" , nebo robot, opravuje prasklou vodovodní trubku, popřípadě zkrat v el. vedení u venkovského domku nebo provádí rekonstrukci historického domu v Praze, či Brně.
Taky si myslimr, že dobrého zedníka, instalatera, elektrikáře, kuchaře....dlouho nic nenahradí. Zato právník, účetní, manager, investiční poradce....je to vidět v bankovním sektoru, lidé se obsluhují prakticky sami.
je to jinak..........v každé době je zapotřebí i ta jednoduchá práce..jen jí ubývá.......a tak potřebujeme jak učňovské školství tak i ono vrcholné s nejlepšími postdoktorandy...........a se všemi dalšími úrovněmi vzdělání mezi těmito dvěma body......když přijde IT chlapec domů unavený, potřebuje někoho kdo mu uklidí...uklízečka, uvaří...kuchařka a obstará zahradu.......zahradník..........bez těchto lidí to nikdy nešlo a a ještě dlouho nepůjde..........ale bude jich zapotřebí méně........nebo se celkové změní skladba jejich povolání a systému jak budou zaměstnáni...není to tak jednoduché jak píšete..............
CO SKUTEČNĚ POTŘEBUJEME je vyšší vzdělanost na všech těchto úrovních...A BEZPODMÍNEČNĚ VYŠŠÍ VZDĚLÁNÍ VŠECH..včetně IT lidiček A VČETNĚ TĚCH UČŇŮ směrem na humanitní obory, především politiku, filozofii, ekonomii a tak podobně.........