Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

T82o98m77á91š 59S29m62o88l46í49k 3431112666833

Závidím ti ten důchod.

0/0
16.9.2017 6:28

P66a53v52e57l 76D41e77n18k 9378613439306

Jestli to není naopak, jako zdravý máte menší šance získat práci proti jakémukoli invalidovi. Zaměstnavatel dá přednost menším odvodům a daním. Stalo se mi to již víckrát, vždy byl upřednostněn uchazeč s důchodem ať invalidním nebo starobním. Takže pro zaměstnavatele obrovská výhoda, pro obyčejné zdravé diskriminace, bo proti těmto lidem jste bez šance.

+1/0
12.9.2017 17:30

E79d92n19a 44N62o42v76á 5306155569296

To si upřímně řečeno nemyslím. Jak říkám, když jsem hledala práci, tak jsem invaliditu skutečně zamlčovala, abych nebyla na podkladě jí brána jako nepoužitelná.

+1/−1
12.9.2017 20:42

M89i73l51o44š 84D81v70o72ř56á45č94e28k 2305468370874

Clovek se muze bud 'patlat' sam v sobe nebo venovat svoji mysl druhym. To prvni ma i toto mozne zakonceni.

0/−3
12.9.2017 10:11

A85n15t89o49n39í25n 97T81r95č36á15l79e67k 6899624616967

Jsem po druhé operaci páteře, zkoušel jsem to jako zaměstnanec, jejich doktor po zjištění- Co vy tu vlastně chcete? Jinými slovy- mrzáky nepotřebujeme. Ale podle posudkového jsem téměř zdravý....

+1/0
10.9.2017 18:54

E32d57n86a 67N35o72v52á 5786725579336

To je mi líto. Na druhou stranu docela rozhoduje posudek od Vašeho lékaře, praktik nebo specialista to může napsat tak, že i když jste skutečně těžce nemocný , tak Vám nic na ČSSZ nepřiznají. A ten invalidní důchod zase není tak vysoký, já mám jen pár tisíc (kdybych měla plný úvazek, tak těch peněz budu mít prostě více, větší možnosti při hledání práce, neboť ten polovoviční úvazek také není tak častý). Takže ve Vaší situaci doporučuji odvolání a apelování na Vašeho lékaře, aby ten posudek napsal "lépe".

0/0
12.9.2017 20:46
Foto

V56á24c25l42a95v 48C42h29u50c38h60m59a 6585521628876

Budete -li si říkat "nemůžu", pak opravdu nebudete moct. :-)

+6/0
8.9.2017 19:19

E55d64n92a 87N55o41v65á 5326235799106

Běžně nemůžu neříkám, na druhou stranu je potřeba respektovat své limity, já si na ty limity kolikrát naběhla, protože jsem přepískla (ty limity ignorovala a snažila se být za hrdinku, která všechno zvládne).

+2/0
12.9.2017 20:40

D27a78n 27P96o60s51p50i58s48i21l 3889468716514

Možná by bylo bývalo lepší namísto slova "nemůžu" použít slovo "nesmím", to by pak věc byla zřetelnější i těm, co s duševní nemocí nemají zkušenost buď osobní a nebo u blízkého z rodiny a neví, co to obnáší. No, on je to vlastně s významy nemůžu a nesmím semantický problém.semantický problém.

0/0
13.9.2017 8:21

P30e41t55r 93S96k37á19c81e20l 6634339179

Souhlas. Dnes je tolik možností vyléčení. Namátkou - www.mojemedunka.cz, www.bruno-groening.org a další. Jen si vybrat tu správnou cestu, to je to nejtěžší. Velmi tohle autorce přeji...R^

0/0
12.9.2017 23:01

D63a44n 11P82o59s19p82i67s41i11l 3709218626984

Pane Václave, to, co jste napsal sice platí, ale v případě, že to záleží jenom na vůli jedince. U lidí s duševní nemocí je to o něčem jiném. Dělal sem hodně let v psychiatrii a tak vím, že u každé duševní nemoci, i když "zaléčené" existuje vždycky možnost recidivy. Recidivy se obává nejen postižený, ale i ošetřující lékař a je to právě lékař, který určí pacientovi mantinely, které se nemají překračovat - někdy je to na pár měsíců, jindy zase na pár roků a někdy ta omezení platí celý život. Ze zkušenosti vím, že někteří nemocní i po zaléčení ty mantinely překračují no a potom většinou netrvá dlouho, než musí zase zaklepat na dveře psychiatrické nemocnice. Z blogů slečny Edny mám dojem, že ona se chce tomu novému zaklepání na dveře kliniky za každou cenu vyhnout.

+2/0
13.9.2017 8:14

J16i12ř14í 49Z44a74p55l26e13t21a33l 2750298822724

Brácha bere na hlavu invalidní důchod 3. stupně a prej to bylo ze strany jeho známých to samé, ty kecy o flákání se a tak podobně. Tak jsem mu řekl, že to může brát tak, že když se z toho, co odvedu já měsíčně na daních, odečte ten jeho důchod, tak pořád zbude víc, než co odvedou měsíčně ti jeho známí (pokud zrovna mají práci):-) Jinak schopný normálního života začal být po tom, co po pár letech dávky těch prášků výrazně snížil.

+3/0
7.9.2017 20:53

J18a95k17u43b 37K43n85e24c47h37t39o36v88s82k87ý 3400846811432

Po Drábkově antisociální reformě, kdy udělali posudkoví lékaři přes noc z invalidů téměř zdravé lidi je těžké dostat už ten první stupeň. Kde má člověk omezenou schopnost pracovat zhruba o 33 %

Pak je v přijímání zaměstnanců s ČID (myšleno všeobecně) rozdíl o jakou profesi se kdo uchází. Kdo jde třeba pracovat do kanceláře, tak to zaměstnavateli většinou nevadí. Ale když jde pracovat do výroby a to ho to omezení ani vůbec nemusí omezovat, tak zaměstnavatelé velmi často neslyší ani na to daňové zvýhodnění. A prostě jej nepřijmou.

K bodu, že zaměstnavateli do toho nic není. To je pravda. Je totiž obrovský rozdíl mezi diagnozou a omezením jako takovým. Příklad: zaměstnavatel musí vědět, že zaměstnanec nemůže pracovat v prašném prostředí. Ale už prostě nesmí vědět, že je to z důvodu alergie na prach.

Edno, mám pro vás dotaz. Tedy pokud to nebude soukromé. Píšete, že je to zátěžová práce. Jaké číslo bylo uvedeno v kolonce psychická zátěž u rizikových faktorů v papíru pro vstupní zdravotní prohlídku?

+2/0
7.9.2017 18:08

E38d12n79a 15N23o87v41á 5186275969706

Tyjo, to vůbec netuším, o jaké se jednalo číslo.

Ono je to tak všeobecně brané jako zátěžové, ale upřímně řečeno já to jako zátěž neberu rozhodně, tu práci miluji, pro mě je úplně skvělé pracovat v tomto odvětví. Navíc už mám nadhled, takže syndrom vyhoření apod. mi jen tak nehrozí. Díky práci potkávám skvělé lidi (někdy i ty méně skvělé, ale to je ta barevnost světa) :).

0/0
7.9.2017 18:21
Foto

M35a42r63i84e 67T91o73m14š29í70č71k25o89v11á 4167455296376

Každý z nás asi prožil dobu, kdy stres klepal na dveře a musel se s tím tedy nějakým způsobem vyrovnat. Jednou mi řekla jedna paní doktorka, když se necítíte dobře stoupněte k oknu a dívejte se do kraje, myslete pozitivně a hlavně si uvědomte, že spousta lidí je na tom mnohem hůře jako vy a bojuje. Tak do toho, prášky nic neřeší, naopak zvyšují riziko závislosti a mají spoustu vedlejších účinků.

Musíte hlavně odpourat to, co problémy spouští, třeba i za cenu toho, že změníte zaměstnání a bude dobře. Nervičky trochu obalit, zařadit procházky a třeba si pořídit čtyřnohého přítele.

Invalidní důchod, to je v tomto případě to nejhorší řešení, to Vás z tohoto problému nedostane, spíše naopak, jen ho zhorší.

+1/−5
7.9.2017 14:51

D30a32n 92P90o46s49p44i15s26i11l 3299488116774

Paní Marie, souhlasím s tím, co Vám řekla lékařka na řešení, když stres "klepal na dveře". Ale, ve vší úctě, klinická deprese je něco na světelné roky vzdáleného od toho, čemu se lidově říká depka nebo špatná nálada a nebo i "klepání stresu na dveře". U klinické deprese, a navíc tak hluboké, jak Edna popsala v dřívějším blogu, je rada o dívání se z okna asi tak platná, jako rada, dívat se z okna, když má člověk třeba zánět slepého střeva. Tady i při vyléčení se nějaký čas, a u hluboké deprese ten čas může být dost dlouhý, pacient nevyhne tomu, aby bral léky, protože existuje riziko recidivy, Samozřejmě, vhodný pohyb, dobré vztahy s rodinou - přáteli - partnerem, vyhýbání se velkému stresu atd. do rekonvalescence po depresi také patří, ale bez léků se postižený neobejde, zrovna tak, jak se třeba u cukrovky člověk neobejde bez inzulinu a nebo při infekci bez antibiotik.

+12/0
7.9.2017 15:35

J95a49k65u14b 92K34n97e30c47h20t77o24v66s39k64ý 3250226811952

To není doktorka ,to je felčarka. Kdysi (i se to často deje hodně dnes) byla psychika lidí doktory hodně podceňována. Kolegovi, který si nemohl najít práci a byl na tom psychicky špatně taky jeho doktorka řekla, že nemá prý pít kafe a že to bude vlastně dobrý a další rady z rukávy jako myslete pozitivně. Doktorka si to představovala tak, že když otočí knoflíkem, tak že ten stres zmizí. Rovněž se zmínila o tom, že léky proti stresu jsou zbytečně návyková. Argument, že mnoho lidí je na tom hůře než vy je neskutečně pitomá fráze, která říká A a neříká B. Kdyby tomu tak bylo, tak by k psychiatřům a psychologům chodilo výrazně méně lidí. Její rady mu byly prostě platné jak mrtvému zimník. Nakonec mu něco mírného předepsala.

+3/0
7.9.2017 18:16

E88d88n76a 48N41o51v26á 5456335869576

Za mě odpověděl již Dan Pospíšil :). Není deprese jako deprese. Já v depresi třeba ani nepřemýšlela, nestála a nechodila za doktory, prostě jsem jen ležela a jinak nic, jen tma.

Zaměstnání je má výhra. Miluji tu práci, nedokážu si představit lepší. Ale myslím, že v okamžiku, kdybych opravdu pracovala na plný úvazek, nebudu stíhat vše, co chci a jak chci, tak by to bylo opravdu zátěžové.

Invalidní důchod beru jako docela dobré řešení toho, že pracovat chci, ale nemusím se ničit každý den od sedmi hodin. Protože rána nedávám po těch lékách úplně dobře. Vstanu, ale nejsem naprogramovaná tak, abych dokázala přemýšlet tak jasně jako třeba v devět.

+3/0
7.9.2017 18:17

J13i98ř32í 69Š47t92ě61d49r40a 5350122311127

Máte únavovou zlomeninu holení kosti? Běžte se proběhnout, dlaha nic neřeší.

+1/0
13.9.2017 17:47
Foto

T55o80m68á34š 77H74o60n84z17í65k 1159884161710

Opět karma a R^

+3/0
7.9.2017 13:06

E27d72n51a 18N62o95v60á 5616745249436

Děkuji.

0/0
7.9.2017 18:13
Foto

K69a27m32i59l42a 65B62r86a54n46n85a 4693576209556

R^ skvely blog, deprese se casto interpetuje jako hypochondrie

+3/0
7.9.2017 12:27

E21d95n27a 91N65o64v57á 5866885329676

No to jo. To je pak úplně na pěst..

0/0
7.9.2017 18:11

J83i93r68i 15K93o29s92k19u43b15a 2431623563338

:-)

0/0
7.9.2017 11:27
Foto

K49a35r29l26a 79Š85i81m59o52n50o48v64s56k32á 77- 14S68l44e69z20á96k78o91v85á 6405905505646

R^hodně otevřený blog. Pracovala jsem v Boně o.p.s. pod PL Bohnice, takže vím, jak je taková nemoc zákeřná a jaké vedlejší účinky mají léky. Obdivuji Vás a moc Vám fandímVDržte se :-)

+13/0
7.9.2017 10:24

E10d22n15a 62N64o44v41á 5256325669716

Já byla v Boně na praxi, takže také znám :). Je super, že jsem tam pracovala, myslím, že je to skvělá životní zkušenost.

+1/0
7.9.2017 18:11

J51o80s12e44f 26H64e54j63n46a 2864640116746

Přemýšliví lidé pochopí...R^R^R^

+8/0
7.9.2017 10:07

E27d86n23a 51N56o36v40á 5486945409946

Snad ano :). Děkuji.

0/0
7.9.2017 18:10

D51a37n 43P12o91s87p45i88s46i76l 3969688256764

Paní Marto, jsem si jistý, že jak Vy, tak i ti ostatní diskutující, kteří varují Ednu před "přílišným odhalováním" to myslí opravdu dobře. Zveřejňování až takto "intimních" věcí nese sebou opravdu jistá rizika do budoucnosti, o tom žádná, ale mám z dřívějších blogů Edny dojem, že i ona je si toho rizika vědomá.

Na druhé straně, zveřejnění může za prvé být dobrou osvětou a za druhé, pomoct jiným, kteří byli zdravotně postihnuti zrovna tak, jako Edna. Jelikož sem v psychiatrii léta pracoval, vím, co maximální dávka antidepresiv, (kterou teď Edna podle jejího dřív. blogu je nucená zatím brát), obnáší a že její dávka má postranní učinky, se kterými se Edna musí denně setsakramentsky poprát. Že vůbec dokáže přitom pracovat s náročnými klienty (zde měla Edna štěstí v neštěstí, že i přes náročnost ji práce baví), byť i jenom na částečný úvazek, vede u mě, který o postr. účincích velkých dávek antidepresiv ví, za prvé dokonce v úžas a za druhé v úctu, že se s tím Edna dokáže nejenom poprát a chodit do práce, ale přitom navíc ještě dokáže psát čtivé blogy.R^

"Odhalování" Edny , i kdyby pomohlo jenom jednomu čtenáři s podobným zdravotním problémem, inspirací a vědomím, že i ona či on není v té situaci sám/a, nemusí hned "házet flintu do žita" a se svou podobnou nemocí či následky nemoce se poprát, tak je to, alespoň podle mě, moc záslužný počin. Držím Edně palce, ať to i nadále dobře zvládá, ať ji práce baví, ať najde pro ni pohodového životního partnera, který bude mít pro její (doufejme že prozatimní) handikap plné pochopení, a taky, ať v budoucnu může snížit dávku svých podpůrných léků na eventuelní potřebné minimum a tím se zbaví těch kvalitu života jí zatím ubírajícím postranním účinkům.:-)

+7/0
7.9.2017 9:49

M57a69r75t45a 85L27o23j56k14o87v46á 5578271720741

Máte naprostou pravdu a ve všem, co píšete s Vámi souhlasím. Vy na to koukáte z pozice lékaře, já z pozice matky, která má doma +- stejně starou dceru :-). Takže na jednu stranu mne to baví číst, na druhou se o slečnu bojím, i když je úplně cizí a mělo by mi to být vlastně jedno,... A asi nejsem sama, v diskuzích pod jejími články je těch "bojících se" žen více a je dobře, že je tu alespoň pár starších pánů, kteří "fandí" a přejí dobrý život a úspěšné zvládání problémů.

+6/0
7.9.2017 10:33

D40a41n 12P85o70s48p73i36s21i61l 3549978286224

Paní Marto, první část mého přžíspěvku nebyla absolutně míněna jako výtka, já Vás naprosto chápu. I když jsem rád, že Edna je takto otevřená, přiznávám se, že i já mám někdy tak trošku obavu, aby se jí její otevřenost v budoucnosti "nevrátila jako hozený bumerang". Jinak na doplnění, lékař nejsem, jsem zdravotní "sestřák" :) se speciálním zaměřením na psychiatrii. Pracoval sem skoro 18 let na forenzní diagnostické psychiatrii a pak 15 let na oddělení akutních psychóz na úvazek, po odchodu do důchodu v 66 letech dalších 7 let na stejném oddělení coby příležitostný brigádník. Všechno v cizině, kde už přes 51 let pobývám (a tak se to podepsalo i na mé někdy kostrbaté češtině:-/)

+1/0
7.9.2017 11:01
Foto

J37a49n88a 54M35a78j78o70v72á 4585532766383

Vaše čeština je v naprostém pořádku. Po tolika letech - obdivuhodné.

0/0
9.9.2017 10:18

D79a38n 23P54o40s28p25i70s46i65l 3659388166184

Paní Jano, moc Vám děkuji za velmi povzbuzující příspěvek.:-) Já se snažím ze všech sil si úroveň češtiny udržet, není to ale snadné, česky mluvím, kromě krátkých návštěv ČR jednou za rok, jenom občas v telefonu. Denně mluvím dvěma naprosto rozdílnými jazyky (jeden je jazyk země, ve které žiji) a tak mám z toho někdy v hlavě guláš. Napsat příspěvek a nebo nějaký text česky o více než dvou větách je pro mně docela, jak se u vás v ČR teď říká, záhul, musím to, než to pošlu, napřed párkrát přečíst, opravit "cizí" slovosled (s tím mám zvlášť problémy), některé nečeské slovní obraty a výrazy, co se mně pletou do myšlenek, po hodně letech v cizině je to problém všech zahraničních krajanů. U mě to bylo ještě umocněno tím, že skoro 25 let po odchodu jsem nesměl svoji rodnou vlast navštívit. Ale sem rád, a rád slyším, vlastně čtu, že se mi to nakonec podaří vypilovat do slušné češtiny.

0/0
14.9.2017 11:20

B94ě49l34a 34H72o24r38á91k59o96v67á 1728462959610

Každá kačka dobrá. Největší stres přivádí myšlenka co když nedostanu alespoň ten druhej stupeň, ale ta úleva když to projde stojí za to. Přitíží se zas s přezkumem, ale zhoršení stavu z odebrání by zas mohlo hodit trojku...:-/ Nemá to moc řešení. Konstatuji. Nezávidím situaci.;-(

+1/0
7.9.2017 9:24

E70d38n37a 26N71o45v55á 5816475989676

Upřímně řečeno, já jsem v tu dobu nebyla schopná pracovat, takže ta dvojka byla docela mazec. Ale tak naštěstí teď už normálně pracuji. Držím palce, jsou to nervy prostě :). Naštěstí mám skvělé rodiče, kteří by mě na ulici nenechali, takže stres s placením nájmu řešit naštěstí nemusím.

0/0
7.9.2017 18:09

H10o95r66s12t 33A87n95t72o69n 74H33a34s29l13b23a51u46e63r 3568714546776

Přeji co nejmenší VEDLEJŠÍ ÚČINKY!!Pokud možno žádné!R^

+5/0
7.9.2017 9:23

E74d84n93a 37N11o88v46á 5586925519866

Děkuji :).

0/0
7.9.2017 18:00

M72a55r37t94a 92L93o44j83k49o32v90á 5948151130961

já se už začínám bát každého dalšího Vašeho článku, co z Vás ještě "vypadne", že jste, máte, zažila jste,... Jak Vám tu už včera někdo napsal,.. V nejlepším by bylo přestat,... Opravdu si také myslím, že Vám to může hodně ublížit v budoucnu. S tou knihou bych také chvilku počkala,...

+9/0
7.9.2017 8:40

E67d32n13a 45N83o52v95á 5546285909276

Děkuji za Váš zájem. Asi chápu, že si lidé myslí, že si můžu uškodit... Ale na druhou stranu zatím jsem v tomto bodě relativně otevřená (ano, v práci jsem se bála to říct) a nikdy jsem s tím problém neměla. Mně děsí ty věci, o kterých se upřímně nemluví. A já chci, aby se třeba o té depresi vážně mluvilo, aby invalidní důchod nebyl takové stigma atd. Takže chodím světem a vykládám o své depresi. Jako někdo mluví o svém astmatu.

+1/0
7.9.2017 18:00

P38e60t94r 82M33a26r39t81í42š39e67k 3235515692628

Na tomhle systému je už frustrující hlavně to, že je moderním otrokářským systémem, kdy lidé ve většině případů jsou nuceni dělat něco, co je nebaví, aby vůbec mohli normálně žít podle běžných měřítek. Takže už toto je docela dost zápřah a když má člověk ještě nějaký hendikep, tak je to o to horší. Zdá se však, že se s tím zatím perete na výbornou. Jen tak dál R^

+4/0
7.9.2017 8:26

E36d70n37a 52N92o97v31á 5976915779366

Víte, už mi to začíná připadat lepší.. Potkávám hodně lidí a jsou většinou se svou prací spokojení :). Ale samozřejmě někdo práci bere jako nutné peklo. Mně se také občas prostě nechce, ale pak se stejně vracím z práce pozitivně naladěná (tedy většinou).

0/0
7.9.2017 17:56

P88e16t13r 30M58a82r75t12í75š16e32k 3545485672788

Být spokojen s prací? Kdysi tomu taky bývalo.. Bohužel si člověk nemůže vybírat. Každopádně na to jdete dobře.

0/0
8.9.2017 7:22

J74i30ř63í 37Z63a89p93l23e88t68a83l 2900488332394

Tak tenhle příspěvek jsem asi nepochopil. Jako že když lidé musí pracovat, aby se uživili, tak je to otrokářský systém?

+2/0
7.9.2017 21:05

P38e96t90r 54M88a50r75t39í19š18e40k 3745675852308

Přesně tak. Je rozdíl, když pracujete, protože vás to baví a nebo když musíte vzít práci, jaká je, protože jinak byste neměl šanci ve společnosti fungovat, pokud se nechcete stát dalším "potřebným na dávkách". Takže pro ten druhý případ, který je většinový, platí, že je člověk obětí moderního otrokářského systému elit a stává (ne)dobrovolnou samoudržující se otrockou silou a je vtažen do kolotoče výdajů a následných příjmů, tak, že nakonec je nucen se tomuto přizpůsobit.

0/0
8.9.2017 7:27

J47i81ř13í 35Z28a55p76l37e50t71a98l 2220888412884

No vy jste teda hodně mimo. Na čem se s vámi shodnu, je to, že je dost rozdíl, jestli člověka práce baví nebo ne. Ale to, že člověk musí pracovat tak jako tak, aby se uživil, není otročina žádným elitám;-D, maximálně tak otročina matce přírodě. Jediná zvrácená věc na celém současném systému v tomto kontextu je právě to, že lidé dnes ani pracovat nemusí, pokud nechtějí, byť jsou toho perfektně schopni.

0/0
8.9.2017 8:07

P97e84t62r 52M75a92r57t57í23š89e34k 3545345282558

A nejste mimo třeba vy? Podívejte se do přírody - tam je jediná práce stavění "obydlí" a shánění potravy, nebo v podstatě odpočinek. V lidském světě - práce od rána do večera. Proto to považuji za otročinu. Jsme ve vleku monetárního systému.

0/0
8.9.2017 10:30

J28i54ř13í 48Z45a18p44l97e21t82a29l 2620138272504

Nejsem si vedom toho, ze by nekdy v historii stacilo prumernemu cloveku k zajisteni zakladnich potreb + mnoha veci navic 40 hodin prace tydne. Zkuste si zit mimo tento system a nebudete pracovat 5 dni od rana do vecera, ale 7 dni od nevidim do nevidim. Ale treba vas to bude vic bavit, nic proti tomu (bez ironie). Pokud vas laka zit prirodnim stylem, tak vam to neberu, ale mam za to, ze vam nikdo nebrani se do nektere ze svetovych lokalit, kde se jeste tento zpusob zivota praktikuje, prestehovat.

0/0
8.9.2017 15:52

P63e49t77r 28M41a89r14t43í54š53e34k 3555225382318

Právě - žít mimo systém se dnes moc nedá. Jenže k čemu je tolik dřiny? To přece nemá být smyslem života. To by měla být tvořivost a kreativita pro radost a pro vývoj sebe samého a ne taková otročina.

0/0
8.9.2017 19:08

J32i13ř32í 25Z50a92p43l37e50t62a76l 2270538642204

Lidi o to usilují, aby se tam dostali, ale jde to pozvolna. Nejdřív pro ně bylo pár milionů let úspěchem, že přežijí v jeskyni a neumřou hladem, pak pár tisíc let, že přežijí ve vlastním domě, neumřou hlady a jednou za měsíc se zajdou večer pobavit, pak nějaké to století, že už život není každodenním bojem o holé přežití, no a teď už je očividně štve i to, že musí ani ne polovinu času, co nespí, strávit prací, a za to mají "jenom" dobré bydlení se snadno dostupnými energiemi, naprostý dostatek jídla, X kulturních zážitků za rok, až několik dovolených za rok (záleží na typu), zajištěnou zdravotní péči, infrastrukturu, prostředky na stáří (v základu stačící na pouhé přežití, ale no a co?) a já nevím na co jsem ještě zapomněl.

Další "krok" ve vývoji už možná bude svět, jak byste si ho představoval. No tak jste se do té doby ještě nenarodil, blbý no. Místo naříkání nad tím, že stále ještě musíte pracovat (i když vlastně nemusíte) zkuste třeba pro tu zářnou budoucnost něco udělat, tak jako všichni ti lidé v minulosti, díky jejichž úsilí jsme to dotáhli z jeskyně až sem.

0/0
8.9.2017 20:40

P37e94t19r 71M83a89r84t50í37š26e38k 3495695922908

Vzhledem k tomu, že pracuji skoro 30 let, tak o práci už něco vím. A taky vím, kolik sežere času bez adekvátní odměny. To je další věc - platy. Dostupné energie sice jsou, ale platy tomu přestávají odpovídat. A rovnou říkám - ne, nejde si sehnat lépe placenou práci, protože místní podnikatelé drží basu a dávají podobný plat. A ne, nelze se stěhovat jinam. Jediná možnost je - podnikat sám, což zvažuji. To mě snad i bude bavit a bude to tvůrčí. Takže o naříkání říkejte někomu jinému. Na to jsem už trochu starý na takové srandy.

0/0
9.9.2017 6:09



Žebříčky





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.