Děkujeme za pochopení.
B75e21d85ř10i79c94h 22D75v57o84ř43á56k
Ač jsem absolvovoal maturitu i Státnice na Vysoké škole,tak bych maturitu a závěrečné zkoušky na Vysoké škole zrušil. Získání vzdělání není o tom, mít nějaký papír potvrzující tehdejší znalosti,ale jde o postoj k životu a ke společnosti. Dnešní získávání placených titulů typu MBA. Tyto tituly získávají buď zakomplexovaní lidé a nebo úředníci, kterým to někdo zaplatí. Třeba primáři v nemocnicích jsou typickým příkladem.
R35a64d47i94m 66P51o93l24á61š54e13k
To už říkám několik let.
Ale je tam možná ještě horší problém.
To, že současní pedagogové vtloukají těm dětem a na vysoké škole studentům do hlavy nesmysly typu : "Člověk zvládne všechno, pokud to bude chtít" nebo zneužívají onu známou frázi" kdo necche, hledá důvody proč to nejde,, kdo chce, hledá cesty, jak to udělat"
Místo toho, aby jim vštěpovali pokoru před ostatními a realistické myšlení, co se týká jejich možností.
Protože i kdyby všem mladým rozdali vysokoškolské diplomy, zaměstnavatelé si budou vybírat zaměstnance podle jejich použitelnosti. Jednotky těch nejlepších na vysoce náročné kvalifikované a vysoce ohodnocené práce, 10 - 20 % těch nejlepších na dobré pracovní pozice a náročnější práce s dobrým finančním ohodnocením a dalších 40 - 60 % na řadové pracovní pozice průměrně finančně ohodnocené. A zbytek , 10 - 20 % , po nástupu Průmyslu 4,0 50 - 60 % z té horší strany, má vůbec problém se k nějaké práci dostat.
A tak najednou takový mladý absolvent po odchodu ze školy, pokud není z cca čtvrtiny těch nejlepších, zjistí, že ať maká jak tvrdě chce, výše než o 1 - 2 malé stupínky než kolegové se nedostane. A je tím silně frustrován a je pak naštvaný na všechny kolem.
H24a55n46a 77V72l84k29o76v32á
Uzpůsobit studium méně nadaným žákům = opětovně snížit kritéria.
V městečku kam jezdím na prázdniny znám paní, která má 5 dětí, poměrně úspěšně až do osobního bankrotu (který ji nutí pracovat alespoň 5 let) žila ze sociálních dávek a ani jedno z jejích dětí nepřesáhlo první ročník střední školy, přestože jich každé začalo minimálně 2...Prostě proto, že musejí dojíždět a vstávat ráno kolem šesté. Takže do té školy raději nechodili.
To je potom těžké "přizpůsobit výuku".
Jak se tak na mne valí informace ze všech stran čemu všemu bych se měla přizpůsobovat, začínám vážně uvažovat o tom, jestli není lepší být "nepřizpůsobivá".
O75d76s79t32r38a66n27ě10n11ý 27U37ž72i62v39a26t61e46l
P55a53v65e80l 24H66o82r25á64k
Tak to jistě ale neplatí obecně. Samozřejmě maturovat na prestižním gymnáziu bylo obtížnější, než dnes se stát třeba inženýrem ekonomie - ve smyslu, zvládnout tu náročnost. Tedy vůbec dostat se na tyto školy, projevit dost úsilí při studiu a mít schopnost zvládnout požadavky většiny předmětů. To gymnázium by takto zvládlo maximálně 10 procent dětí, dnešní VŠE možná 50.
L67u72k38á83š 76K24l59a37z74a21r
Na některé studenty změna způsobu učení může fungovat. Mám ale obavu, že zapálených vizionářů ochotných pro takové studenty tvořit inovativní učební postupy je v průměru mnohem méně, než úspěšných maturantů na té nejméně úspěšné škole.
Takže bych to zase tak neprožíval a vytěžil maximum z toho, co měly jednotné maturity přinést a co přinášejí - oddělení škol, kde nabírají i jedince, kteří jsou stěží schopni zvládnout nějaký učňák. A takovým černým dírám na peníze pumpované do školství odebírat akreditace.
M60a26r30t26i35n 38R75o21t51t60e20r
", je to podle ústředního školního inspektora Tomáše Zatloukala třeba řešit přizpůsobením výuky možnostem a znalostem studentů.
Zdroj: http://nozicka.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=619114"
Ježiš, to je idiot.
P96a17v72e27l 51H11o25r27á23k
Tak o přizpůsobení se možnostem studentů mluví i rektor docela prestižní Masarykovy univerzity.
V93á10c78l38a92v 72S27t68u87d65e63n39ý
Místo skladníka máme Logistic managera, ..... Dnešní bc. a mgr. nemají úroveň znalostí co dříve maturanti. Ministři školství pořád experimentují a kontoři, profesoři, učitelé, ... se spíše starají o to kolik nebo kdy bude stávka místo toho, aby se vzdělávali a učili. Když myslím učili, tak ne to co dnes probíhá (omluva všem kantorům, kteří to dělají jako poslání). Zkuste si plat učitele přepočítat na jednu skutečně odučenou hodinu.......
J14o33s54e80f 59N70o47ž67i21č97k77a
A zkuste si tu hodinu jít odučit bez toho, že byste se na ni připravoval...
J69a65k64u66b 34K22n43e20c61h26t59o46v90s32k61ý
Problém je v tom (a to jsem skutečně v inzerátech viděl) že chtějí i na dělníka(operátor výroby v agentuře personal fabric) skladníka,prodavače v knihkupectví( knihcentrum.cz) atd maturitu. Takže se nedivím, že tolik žáků chce jít na maturitní obor.
J20a16r32o84s96l79a89v 13H68e93j96n30a
ústřední školní inspektor ???
No, potěš koště.
A55n75d35r88e80a 60S32t17a62s12t63n53a
Gymnazium driv slouzilo a nadale by melo slouzit jako priprava ke studiu na VS.Za meho mladi byla maturita z matematiky povinna a vetsina zaku ji zvladla bez problemu,vzhledem k tomu,ze se na gymnazia delaly dost tezke prijimacky a byl vyzadovan jisty prumer znamek ze zakladni skoly,myslim max 1,2-1,5...
D29a29l55i86b53o85r 62B58a96r59t40o44š
maturita z matematiky nebyla povinná na humanintích o borech..jen na přírodovědných