Diskuse
Co budu dělat 1. září 2017?
Děkujeme za pochopení.
M68a72r14t43i63n 43N89o15v94o48t15n13ý
Paní Valachová, každému, kdo se ve školství pohybuje a trochu ví o čem je řeč, je jasné, že naprosto bezostyšně lžete.
Rozhodně to není ministerstvo financí, které by náhle snížilo již dohodnuté peníze do školství. Problém je v tom, že celá inkluze byla z vaší strany naprosto (nejen) finančně podhodnocena a teď se ukazuje, že inkluze stojí daleko víc, než jste jako MŠMT uváděli při schvalování příslušné legislativy. Tady máte jasná čísla pro srovnání, kdyby náhodou vám již špatně sloužila paměť:
Při přípravě vyhlášky č. 27/2016 Sb. byl uváděn očekávaný nárůst rozpočtu výdajů pro rok 2017 o částku 1 mld. Kč a v roce 2018 o částku 1,5 mld. Kč.
Nyní MŠMT uvádí skutečné výdaje v souvislosti s implementací inkluzivního vzdělávání za leden až červen 2017 ve výši 1 458 mil. Kč a předpoklad na rok 2018 ve výši 3 988 mil. Kč.
M23a42r92t33i49n 24N59o41v92o34t34n29ý
Paní Valachová, každému, kdo se ve školství pohybuje a trochu ví o čem je řeč, je jasné, že naprosto bezostyšně lžete.
Rozhodně to není ministerstvo financí, které by náhle snížilo již dohodnuté peníze do školství. Problém je v tom, že celá inkluze byla z vaší strany naprosto (nejen) finančně podhodnocena a teď se ukazuje, že inkluze stojí daleko víc, než jste jako MŠMT uváděli při schvalování příslušné legislativy. Tady máte jasná čísla pro srovnání, kdyby náhodou vám již špatně sloužila paměť:
Při přípravě vyhlášky č. 27/2016 Sb. byl uváděn očekávaný nárůst rozpočtu výdajů pro rok 2016 o částku 410 mil. Kč, v roce 2017 o částku 1 mld. Kč a v roce 2018 o částku 1,5 mld. Kč.
MŠMT uvádí skutečné výdaje v souvislosti s implementací inkluzivního vzdělávání v roce 2016 ve výši 589 mil. Kč, za leden až červen 2017 ve výši 1 458 mil. Kč a předpoklad na rok 2018 ve výši 3 988 mil. Kč.
P44a93v47e38l 87B40a18r54t13o76k
Vy jste skoro neuvěřitelně vlezlá.
To jste nejspíš odkoukala od Bureše.
Co kdy budete dělat je mě (a myslím, že nejen mě) úplně, ale opravdu úplně u zadele.
P92e85t47r 13S16k98á29c49e22l
Náš velikán přes vzdělávání si nikdy nestěžoval na nedostatek peněz, ale hledal a nabízel metody vzdělávání. Od roku žádný ministr pro školství si ani nevzpomněl na odkaz J.A.Komenského. Takže paní autorka má do 1.9.2017 čas nastudovat např. jeho dílo "Truchlivý" a zvážit, zda peníze jsou prioritou ve vzdělávání. Pokud ovšem trošku věří v duchovní rozměr člověka, nikoliv jen na ten materialistický. Ten, který byl do roku 1989 velmi upřednostňován.
J62a85n 41R87á35ž
Nechci vést polemiku o tom, zda jsou učitele placení málo nebo jestli se hodinová mzda za výkon produktivní práce učitele dá, či nedá srovnávat s hodinovou mzdou řidiče autobusu, protože se to srovnat nedá..
Otázkou pro mne důležitější je, co stojí za skutečností, že u pedagogických fakult je přetlak zájemců o studium, ale fakulty paradoxně nezvyšují nároky na kvalitu zájemců, ale naopak zvyšují nároky na prostory a zvyšování počtů přednášejících, aby umožnily studium co nejvíce studentů tohoto tak finančně nelukrativního oboru. A to zvláště v době, kdy se dá očekávat pokles počtu dětí, tedy i žáků. V normálně fungujícím prostředí by to přece mělo vyvolávat obrovský nadbytek učitelů a tedy velkou možnost výběru kvalitních pedagogů. Když tomu tak není, ale naopak slyšíme nářky na nízkou kvalitu učitelů, zejména u základního školství, je něco systémově špatně a žádné úvahy o výši platu učitelů, na tomto faktu nic nezmění.
M32i81r93o42s85l67a28v 43V48e83r98n69a95r
A koho to zajímá, co vy budete dělat?