Diskuse
Poslanci zakázali pokrok
Děkujeme za pochopení.
V35á21c28l78a20v 11C73h68u87c62h67m12a
Pokrok nelze zakázat. Vždycky se prosadí. Jen to někdy dýl trvá a víc stojí.
A pokud si občané přejí bolševismus, proč jim jej zas na pár let nedopřát? Pokud není jiné cesty aby pochopili, že na to vždycky doplatí nejvíc oni sami. Dobro prostě nelze lidem vnutit. Platí to stejně pro to bolševické "dobro" jako pro to vaše.
J83i24ř98í 61H41e80r17m94á72n29e92k
U taxislužby nejde o bolševismus, to v žádném případě. Protože všechna světová města mají pravidla daleko přísnější, než my.
To, co u nás panuje, není bolševismus, ale "porevoluční zmatek".
J32i75ř13í 60H97e11r56m93á60n51e60k
Počtěte si prosím:
You can forget about catching an Uber in Berlin. The car-hailing service has been banned in Germany following a 2015 court ruling that found it violated regulations requiring all transport companies to use licensed drivers. But don't worry, there's a workaround. Indeed, the German capital, which styles itself as the Silicon Valley of Germany, has a number of efficient apps to transform even a first-timer into a bona fide Berliner.
A zde ještě něco (z téhož odkazu) o alternativní aplikaci, která ale používá licencované vozy a nikoli vozy amatérů, v čemž je také ten zakopaný pudl UBERu:
My Taxi
Essentially an Uber clone, My Taxi lets you request a driver, track his or her progress and pay via your smartphone. The main difference: All the cars are licensed taxis, not private vehicles. For a cheaper alternative, try Allygator, a shared shuttle service designed for Berlin clubbers trying to get home after a night of indulgence. It charges just a few cents a mile for transport throughout the city.
M70i83l50a38n 22S60t19e43h17l46í41k
"§1 Taxislužba je věc nabídky a poptávky na volném trhu, proto nepodléhá žádné regulaci vyjma povinností řidiče vyplývajících ze zákona o silničním provozu.“
O něco takového se můžete pokoušet všude jinde, jenom ne v Praze, kde mají taxikáři pověst největších zlodějů (možná i na světě).
J20i34ř95í 93H63e52r33m10á36n11e15k
taxislužba podléhá ve všech světových velkoměstech celkem přísné regulaci.
J27i94ř12í 17H50e75r67m40á68n16e60k
Není to o ničem jiném, než o technickém pokroku. Již před 50 lety vznikla v Západním Berlíně paralelní "taxislužba", něco na principu spolujízdy.
Menší vozy Renault místo Mercedesů a proto také levnější. Sám jsem s ní tehdy párkrát jel. A základním pravidlem bylo: NESMÍ zastavovat na ulici, musí přijet na telefonické objednání a samozřejmě také žádná tabulka TAXI.
Jenomže pokrok se nezastavil, máme Internet, mobily a nejrůznější aplikace pro mobily. A jednou z nich je i aplikace UBER. A ta nejen nahradí taxík, ale dokonce ho i předčí.
A hlavně, obchází tu obezličku zastavování na ulici, protože používá nové, před 50 roky neznámé prostředky.
A také, pražské taxíky nejsou v mnoha případech vozy určené pouze pro taxislužbu, ale jsou to normální rodinné vozy, opatřené vždy jen cedulkou TAXI. A to není dobře.
T32o52m24á20š 13D67v56o84ř39á22k
Vozy Uber rozhodně NEJSOU označeny cedulkou TAXI, viz https://www.google.cz/search?q=uber+praha&client=safari&hl=cs-cz&prmd=inmv&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjk2vzUiYvVAhUEORQKHU6iAdcQ_AUICSgB&biw=414&bih=666
A ta “obezlička” neobchází zastavování na ulici, ale nahrazuje právě ten zmíněný telefon.
F90r64a77n64t14i47š13e70k 60K24š59í65r
M52i78c53h48a65l 53S50v70o92b71o14d46a
Myslím,že nějaké regulace u osobního vozu jsou zbytečné,protože nejde o náklaďák ani autobus. Je pro mě absurdní,aby nároky na řidiče taxíku byly jiné,než na jiného řidiče skupiny B (oni snad ve svém autě nepřeváží osobu?),tohle by si měli poslanci uvědomit. Pak ať jsou všechny zkoušky na skupinu B totožné s nároky na taxislužbu.
Zakázat Uber,protože nemá na střeše cedulku taxi je kravina. Ani EET není potřeba, jelikož platby jsou již provedeny elektronicky,ale je jasné proč chce magistrát zakázat Uber,protože z toho nemá ani korunu do kasy.
J38i84ř71í 30H36e96r55m45á71n85e57k
Samozřejmě, že nároky na řidiče taxi jsou vyšší. Třeba a to nejen, místopis.
J76i61ř46í 51H63e45r77m64á15n75e21k
Já mám německé papíry z roku 1969 a v roce 1989, vo době vělkého "předrevolučního tání" jsem se v Západním Berlíně učil na Taxikáře.
Princip, který platí nejen tam, ale i v jiných západních velkoměstech je zcela jednoduchý.
Licence je vlastně dvojího druhu:
1. Licence na provoz taxislužby, resp. provoz vozu taxislužby. Kupuje se, stojí desítky tidíc peněz a opevňuje firmu provozovat JEDEN vůz taxislužby a na další je třeba další licence. Tím je automaticky regulován počet vozu taxislužby. V té době byl v celém Západním Berlíně 5.000.
2. Licence řidiče. To je naprosto jiná káva. Řidičů bylo potřeba na každé auto více než 4 (auto se muselo točit 23 hodin z 24 a ta jedna hodinka byla na tankování a úklid vozu.
Prostě a zcela jednoznačně. Ten systém v Západním Berlíně zajišťoval vysokou kvalitu jak vozů, tak i řidičů, zatímco v Praze to je VÝSMĚCH těmto pravidlům.
J34i92ř64í 15H16e72r88m72á93n51e88k
A něco konkrétního k mému příspěvku by nebylo, pane Mudro?
D39a66l30i88b71o13r 17B98a16r57t93o48š
já některé mladé asi fakt nechápu, již před 500 lety vznikl první zákon na ochranu spotřebitele...a byl to zákon o čistotě piva. Prostě zákon který stanoví co je a co není pivo a z čeho a jak se musí vyrábět...aby prostě spotřebitel nebyl klamán prodejcem, jak se děje dnes jak na běžícím páse.........viz křehčené kuřecí například
A tento zákon reguloval výrobu piva..již před 500 lety byli panovníci tak prozíraví a moudří.........jak dnes nedokáží mladí ani domyslet..........
regulace je to primárně pro to, aby spotřebitel nebyl klamán.............
tak jako doktor musí studovat, jako elektrikář musí mít zkoušky, jako je musí mít i svářeč a tak dále.........tak i taxíkář prostě musí něco umět..aby mohl své řemeslo vykonávat.........UBER JE SICE VELMI ZAJÍMAVÉ ŘEŠENÍ, ALE musí poslouchat dané zákony....a ne je obcházet........
Milý muži, jak byste viděl tuto situaci v případě, že by váš otec byl taxíkář a ztratil práci kvůli UBERu a nemohl vás podporovat na univerzitě...byl byste rád???????
T61o73m46á36š 71D91v48o71ř82á23k
Povedená snůška argumentačních faulů...
Jak slouží ochraně spotřebitele vyžadování taxametru u služby, kde je z principu zcela zbytečný? Naopak - tato legislativa spotřebitele poškozuje, protože mu bere možnost volby a omezuje konkurenci. Bere spotřebiteli služby typu Uber, kde z principu klamán být nemůže, protože cenu i trasu zná předem, platba je bezhotovostní atd. a místo toho mu vnucuje taxikářskou bandu se všemi známými riziky. Zákazník tam má jistotu, že kromě skutečných nákladů zaplatí i ten taxametr (s turbem) a zkoušku z místopisu (jako kdyby taxikáři nejezdili podle navigace i tam kde to zná, už jen kvůli online informacím o zácpách apod).
Takže Vašimi slovy: zákony na ochranu spotřebitele jsou dobré, amen. Uber musí poslouchat.
Váž závěrečný “argument” o ztrátě práce otce snad ani nemá cenu komentovat, jak je hloupý. Jakoby řidič Uberu nebyl také něčí otec. Jakoby rozbíjení strojů někdy přineslo něco dobrého. Jakoby se takto demagogicky nedalo argumentovat pro cokoliv, např.: jak by se Vám líbilo, kdyby Váš otec onkolog přišel o práci kvůli vynálezu univerzálního léku na rakovinu, he? Takže lék na rakovinu zakázat... Škoda slov.