Diskuse
Jiná cesta k Bohu?
Děkujeme za pochopení.
Z64d92e74n92e80k 43H46o60r47n44e77r
Tento článek je snůškou nesmyslů. Legrační vývody o tom, jak jeden "islám" vykládá zcela sjednoceně korán a příslušné texty není ani třeba po sté vyvracet. Nejtroufalejší lží je ovšem tvrzení o tom, že odpadlictví se v islámu trestá smrtí. A ́T autor doloží jedinou zemi na planetě, kde toto platí. Nikde, ani v Saúdské Arábii. Hlavně lidi nebuďte slepí.
K38a33r83e79l 27B29a47b35i40c93a
Snůška nesmyslů a legrační vývody - to je slabé, pane Hornere.
Vy přece máte na víc. Alespoň iracionální blamáž a svévolná manipulace od válečného štváče by měla zaznít od arbitra vašeho formátu na této platformě.
A pokud jde o trest smrti za odpadlictví, každý normální přece chápe, že to byla přenesená metafora.. (protože odstoupení z islámské víry se přece bezproblémově děje dnes a denně v jakékoli zemi světa)
B95o15h19u21m23í52r 63Š42i22m93e76k
Člověče! Začínáte urážkou světoznámého ve světě uznávaného českého teologa Tomáše Halíka, abyste nám prezentoval svůj dosti povrchní přístup k Bohu. Proto doporučuji myšlenky salesiána Ladislava Heryána v jeho knize "Exotem na této zemi", která vyšla jako Kniha roku 2016 Lidových novin.
J79a17n 32B51o44r33o45v62i64č10k72a
Halík je tak leda světově uznávaný pavědec a žvanil.
M25i58l40o81š 65D33v70o29ř81á94č22e96k
Agnostik by mohl rici. Buh? Proc ne. Kdyz dela cloveka lepsiho a ponechava mu dost prostoru pro nahled na Boha samotneho. Coz ovsem u 'stredovekeho' islamu a jeho stredovekeho vyznavace neplati.
Ale pomoci islamu se da dobre ovladat clovek a cela spolecnost. A to je to, co laka naseho mileho pseudokrestana Halika.
B68o83h68u29m92í96r 14Š31i83m61e82k
Zdá se, že jste od Tomáše Halíka nic nečetl, že? Ale kritizovat, kluci, umíte dobře!
L14i71b93o76r 13P11o93p41o86v94s42k92ý
Jaroslav Maxmilián Kašparů říká o Halíkovo toto:
Od mládí se znáte a přátelíte s Tomášem Halíkem, jenž se naopak netají tím, že Evropa má morální povinnost přijmout uprchlíky z Blízkého východu a Afriky i přes možná rizika. Není jeho rétorika někdy až agresívní vůči lidem opačného názoru a na škodu věci, nebo je opravdu zapotřebí do lidí vtloukat „dobro“ a smysl pro ně i tímto způsobem?
Tomáše Halíka znám pětačtyřicet let. Vedl mne v první etapě mého hledání víry a zůstanu mu za mnohé a mnohé vděčný. Ovšem na cestě jsme oba došli v jistém čase na křižovatku a Tomáš se změnil. Neříkám, že k horšímu, ale k jinému. On se vydal na cestu experimentu, já šel po staré cestě. Tomáš, osloven snad příklady sv. Augustina, který pro křesťanskou víru objevil Platona nebo sv. Tomáše Akvinského, který pro křesťanství objevil Aristotela, dopouští se experimentu a chce objevit pro křesťanskou víru její vylepšení skrze jiná náboženství a dokonce i ateismus. Zatím jeho snaha nevypadá na zdravé roubování, jako se to povedlo jeho dvěma předchůdcům, ale na křečovitý synkretismus. Potlesk a úspěch, který tím sklízí v určitých kruzích, může být pro něho aktuálně silně opojný. Leč, po takových opojeních zvečera, přichází střízlivé ráno.
B62o82h70u97m19í50r 73Š93i53m66e20k
Odkaz na Parlamentní listy mne překvapil, protože již delší čas vím své o Parlamentních listech. Nejde o fakta, jde o zájem čtenářů především. Pozoruhodné je, že si ani nedokáží ověřit základní informace o člověku, se kterým dělají rozhovor!
Každý člověk je limitován, i když má řadu vědeckých titulů. A s tím také musím přistupovat ke každému člověku a jeho myšlenkám.
Mrzí mne, že Parlamentní listy zneužívají vyslýchané osoby jen k potvrzení svých tezí. Neděláte to také tak? Rozumíte slovům Maxmiliána Kašparů, která citujete?
U Tomáše Halíka nejde o synkretismus! Ono se to těžko vysvětluje nevěřícímu, kterému je Bůh u zadele, ale i věřícímu ve starém duchu, který žije memorovaným katechismem a nemá zkušenost s prožíváním vztahu Bůh-člověk. Prostě víra je o něčem jiném, než si dokáže představit člověk proklamující se jako ateista nebo jako věřící, kterého ten ateista právem nebere, protože není pro něho autentický. Ateista nemůže věřit v Boha některých věřících. Ani moderní věřící v takového Boha nevěří!
Nelze mluvit o synkretismu teologa, pokud se snaží hledat to, co mají ve svém vztahu k Bohu společného věřící středověkého střihu, jejich kritici ateisté a moderní věřící stavějící na biblickém vnímání Boha i na svojí osobní zkušenosti. A samozřejmě i věřící jiných vyznání. Tomáš Halík je moderní teolog podobně jako P.P.František, Ladislav Heryán a mnoho dalších, kteří žijí svoji víru prožíváním vztahu člověka s Bohem.
J67a74n 14B51o65r60o77v88i63č74k35a
Všichni bohové jsou falešní a všichni proroci jsou buď šílení anebo lháři.
B19o71h55u67m27í87r 63Š35i11m36e89k
Škoda, toto myšlení Vás hodně omezuje!
M16i45r32o97s94l79a19v 66B39u46č61e40k
To téma je obrovské, dovolím si odloupnout. S Bohem, je to podobné - jako s prezidentem ! Spousta humbuku, publicity s dělením táborů ... Pak tedy otázka - Potřebuje člověk prezidenta, nebo prezident člověka ? Co by vlastně - Kterákoliv ! , vůdčí postava, bez lidí, bez jejich přízně dělala ? Komu by vládla , jaký by byl potom vlastně význam funkce samé ? ...Pak si lidé utvořili stát s jeho hiearchií funkcí ... Jak je to s Bohem, nevím, ale odpověď se nabízí sama ...
B19o38h96u51m75í35r 27Š53i39m87e56k
Letitá otázka! Co bylo dřív, slepice nebo vejce? Bůh stvořil člověka nebo člověk stvořil Boha? Nejsou ty otázky zbytečné? Nejhorší je, když člověk tvoří představu Boha podle sebe, podle svých deformit! Ale je to asi naopak:
Jsme takoví, jaká je naše představa o Bohu. Jde o to, zda seBoha bojíme, nebo zda jej skutečně milujeme a necháme se jím milovat. Jiná,třetí cesta neexistuje. (Ladislav Heryán: Exotem na této zemi)