Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Tak bych skoro řekl, že pan Ráž se v problematice moc nevyzná, ale prudí. Přenosové trasy jsou v rukou různých vlastníků, podle napětí a druhu přenosu. Všechny trasy podléhají územnímu plánování a trasy jsou dlouhodobě dány v koncepčních územních dokumentech a stožáry si nelze stavět tam kde jsou údajně lukrativní pozemky pro ČEZ - neplést si prosím s ČEPS. A je třeba respektovat řadu technických omezení vyvolaných vlastnostmi elektrického a elektromagnetického podle kolem vodičů ve kterých se běžně prohání 2000 i 2500 A - to nelze zanedbat ani trasy plynovodů nebo ropovodů v zemi a také ta vedení pokud možno nemohou kličkovat podle něčího názoru. A výška stožárů je dána právě bezpečím pro ty, co jsou dole pod nimi a průhybem vodicích lan ("drátů"). Dnes se u nás řeší zejména rekonstrukce a doplňující propoje, abychom se vyhnuli blackoutům. Stožáry se staví na stejných místech, kde stály ty staré. Ale díky zdařilé privatizaci sítí si například budeme muset zvyknout na to, že dvojité vedení v jedné trase patří dvěma různým společnostem a každá s tím svým má jiné úmysly. Na to, že je někde vedení v krajině si bude muset pan Ráž i jiní zvyknout, mimochodem třeba také proto, aby se daly přenášet výkony ekologických solárních a větrných parků od zdroje ke spotřebišti. A aby byla síť vyvážená a regulovatelná.... a aby Praha měla dost energie, k tomu jsou například rozvodny Chodov a Řeporyje, ale i další a přes Prahu vede řada koridorů VVN, například z Chodova podél silnic přes Jižní spojku na Bohdalec a třeba na energocentrum Českých drah, aby v Praze nečoudily diesely a pára.

0 0
možnosti
JR

J51a91n 52R31á44ž

25. 6. 2017 19:43

Berete ve svých tvrzeních v potaz výrok Ústavního soudu že stavbou ve veřejném zájmu sice stožár vysokého napětí je, ale že investor bude muset se s vlastníkem pozemku, na němž chce stožár postavit, dohodnout o finanční kompenzaci v tržních cenách a důkaz, že stožár nelze postavit jinde, je na investorovi, což v případě nedohody znamená soudní spor s nepředvídatelným výsledkem? Zřejmě nevnímáte fakt, že končí doba, kdy si ČEZ stavěl na lukrativních pozemcích své stožáry bez ohledu na to, jestli s tím majitel souhlasil a nezajímalo ho, že tak snížil vlastníkovi cenu jeho pozemku mnohdy až o 90%, popřípadě že naprosto znemožnil jeho investiční záměr, kvůli kterému pozemek kupoval , neb mu nemusel uhradit škodu podle tržního ocenění? Kvůli nevyřešení sporů spojených s konfliktem práva vlastníka nemovitosti svůj majetek nerušeně užívat, a zájmu energetických společností budovat "magastožáry" , nebyla dosud dobudována efektivní přenosová soustava v Německu a u nás to nebude jinak. Takže Váš optimismus nesdílím a věřím, že plány na stavbu nových "megastožárů" nebudou nikdy realizovány.

0 1
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS