Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A76n35t11o62n33i82n 19K91a56d63l59c14e37k 9192499831666

Myslim, ze jste v poslednim odstavci zakopl o odpoved, proc to u nas nejde pane Neugebauer.

0/0
21.5.2017 17:58

A17n31t75o66n94i44n 24K98a19d90l35c97e60k 9562699121896

Je to hodne v nasem postkomunistickem nastaveni statu se silnym pragocentralismem. Cesky nacionalismus, socialismus a komunismus nas tak pokrivil, ze ani nevime, jak z toho ven. Kdyz uz nic, tak si alespon vzit neco od Rakusanu od kterych jsme se museli odrakusactit, ale nakonec nam vlastne ukazali oni.

0/0
21.5.2017 18:04

V78l69a69d96i35m28í24r 43K92o32m27á59r61e40k 5635470494158

Dokud bude každý plnoletý občan, bez ohledu na to jak ve státě (společnosti) "funguje", mít plnohodnotný hlas do voleb, které určují vládnoucí skupinu, budeme mít ve vedení vždy různé populisty a nekvalitní jedince. Systém je nespravedlivý vůči slušným lidem, když mají jenom stejný hlas, jako ti "méně slušní", "neslušní" i "parazitující a škodící"......

+1/−2
20.5.2017 23:41

R81ů87ž61e80n89a 86K63u23p91k83o93v95á 6173891126469

A to, kdo je "slušný", "méně slušný" a "neslušný" bude určovat kdo? Kdo bude lidem na hruď připínat jaké hvězdy?

+2/−1
21.5.2017 6:58

J40a79r23o69s81l12a61v 32D12u21n96d48a 1573592716590

Kdybyste si odpustila tu poslední větu, dalo by se rozumně diskutovat. Prostě, absolutní rovnost hlasů bez ohledu na to, zda má ten který konkrétní volič cokoliv pozitivního, co by pro rozvoj společnosti přinesl, vede samozřejmě politiky k jedinému - k populismu, vymezování se (naoko), ...

To je bohužel velká nevýhoda demokracie v aktuální podobě. Nakonec se z toho všeho stane vyřvaná a sprostá putyka v čele s Milošem Zemanem.

0/0
21.5.2017 8:50

J20a50n 86P24a38v96e78l 8823422218366

Pořád platí Churchillův výrok, Many forms of Government have been tried and will be tried in this world of sin and woe. No one pretends that democracy is perfect or all-wise. Indeed, it has been said that democracy is the worst form of government except all those other forms that have been tried from time to time

0/0
21.5.2017 9:23

J39a49r95o25s36l57a24v 10D83u34n79d33a 1793352386780

Vždyť říkám, že je to nevýhoda. Bohužel mám dojem, že namísto abychom se jako celá společnost někam posouvali, spíše se "debilizujeme" a od důležitých témat se necháváme rozptylovat širokou nabídkou zábavy a dalších aktivit...

0/0
21.5.2017 9:34

M77i88l25a65n 41S22t43e84h66l13í86k 7180429103391

Ale pořád jsme u téhož - kdo bude určovat, jestli má volič cokoliv pozitivního pro rozvoj společnosti ? Tyto úvahy jsou zcela scestné. Volební právo musí mít všichni. Postupně se musí vychovávat společnost jako celek, aby nakonec hlas těch rozumnějších převážil. Vezměte si třeba takové Švýcary. Ti jsou dnes v referendu schopni shodit se stolu i velmi populistické návrhy (viz ten návrh zákona o zavedení garantovaného příjmu pro každého občana).

0/0
21.5.2017 10:14

J36a70r74o31s82l15a95v 69D90u42n59d87a 1353402276170

Opravím vás, správně má být "dnes jsme přesvědčeni, že volební právo musí mít všichni." A stejně jako nevíme jak a zda rozlišit kdo by měl mít ve společnosti větší či menší hlas, tak nevíme co si počít s nevýhodami demokracie (do určité míry chaos, náchylnost k populismu, apod.).

A ještě doplním: myslíte si, že všichni mají stejný hlas a tím i stejnou míru vlivu na celospolečenské dění? To žijete v naprosté iluzi. Realita je úplně jiná. Skutečnou moc má ten, kdo je schopen ovlivnit veřejné mínění.

0/0
21.5.2017 11:29

V87o98k28o10u93n 27V54l93a27d15i21m58i33r 8692168679828

A proto ma take prsidenta jakeho zvolili ti nejpocetnejsi volici.

+2/−3
20.5.2017 21:35

M93i52l62a14n 13K55e72s81l 2286336333818

Platy řidičů autobusů.Když na ně dává stát,tak to dávám i já,který nejezdím.Kdyby to měl platit jen ten,co jezdí,tak by asi nemohl jezdit protože by na to ježdění neměl.Papaláší autobusy nejezdí.Kdyby jezdili tak by nemuseli platit.Řešení: přidat lidem,aby pořádně zaplatili řidiče.No jo,to by zase přidali i těm,co nejezdí.Asi nějaké dotace musí být.Kdysi byli dělnické a žákovské průkazky a nyní to dává stát přímo.Prašť jak uhoď.

+2/0
20.5.2017 16:24

R34u18d54o49l95f 97S18t24a98r45y 6188267808

"Každý stát je tak hloupý, jak hloupý je jeho nejpočetnější volič" .

Stat nemuze byt hloupy.To jen juristicka jednotka. Rozhodujici je jakci lide tam vladnou. V state s primou demokracii tam vladne lid. Prima demokracie je trnem v oku vsech politiku. Obvzlaste tech v EU. V prime demokracii se rozhodne a dalsi remcani je nepripustne. To neni system pro nas vhodny. Kdybychom nemohli nadavat asi bychom vymreli. Proto u nas vladnou zlatokopove, na ktere se nadavat da.

+2/−1
20.5.2017 14:13

J14a76r93o47s46l30a36v 91D14u41n86d64a 1123842536540

Na výsledku voleb v posledních letech je vidět, jak je většinový volič hloupý a zmanipulovatelný...

0/−2
20.5.2017 21:25

J28a74r92o30m21í92r 96P65a19v37l70í96k 4522836584445

Tak na Tebe to platí dvojnásobně, není-liž pravda?

+1/0
21.5.2017 6:34

J45a32r98o77s78l43a81v 12D95u89n29d76a 1673842926230

Potrefená husa? Koblihář?

0/0
21.5.2017 8:47

J64a68n 79P69a25v94e68l 8203792388386

Všichni jsou hlupáci, jen já jsem letadlo

0/0
21.5.2017 9:24

J19a59r39o48s29l81a52v 28D78u84n74d74a 1843922896330

Tak Pavlíka se musí zastávat Pavel?

Podle mého názoru je pravda to, že lidé věnují politice méně pozornosti, nad důležitými tématy málo přemýšlejí a nechají se nakonec utáhnout na populistické sliby a manipulace.

A má reakce na Pavlíka? Zasloužil si to.

0/0
21.5.2017 9:36
Foto

D30a72l29i97b33o43r 57B41a83r13t87o28š 5504620877979

A přesně z tohoto důvodu potřebujeme lepší školství a lepší osvětu

+1/−1
20.5.2017 13:47

A50l14e71n52a 66K51ř10e93h25o65t23o37v89á 8937942764340

A dnes? Všechno je tak levné, že to bez výčitek svědomí vyhazujeme.

Zdroj: http://richardneugebauer.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=605157

Dál jsem nedočetla. Já prostě žiju někde jinde (rozhodně aspoň jinak).

+4/0
20.5.2017 13:08

M70i48l46a59n 39S14t75e11h96l64í26k 7920339763251

S těmi potravinami nemáte pravdu. Ty jsou levné jen pro lidi se slušnými příjmy, kteří se také nejvíce podílejí na jejich vyhazování. Když potraviny zdražíte, jen možná o něco málo zmenšíte okruh těch "vyhazovačů", zato ale pořádně zkomplikujete život těm, kteří obracejí každou korunu a jsou dalecí toho, aby s potravinami zacházeli nějak marnotratně.

+7/0
20.5.2017 11:04

J95a75n 34P79a30v46e66l 8783722358826

Když jsem si přečetl nadpis, čekal jsem nějakou pořádnou blbost od ukázkového hlupáka, ale text naštěstí můj pohled změnil.

Co se vyhazování potravin týče, bohudík za to. Když přijde nějaká krize a výroba potravin spadne na polovinu, bude to znamenat, že máme docela slušný polštář.

Co se dluhů týče, tady nesouhlasím. Řešení není rychlé a vymáhání dluhů. Podmínky se musí nastavit tak, aby dluhy vznikaly minimálně. Například zavést, že každý (krom trestných činů a vyhýbání se placení) by měl právo na osobní bankrot, ten by trval tři roky a nesměl by se dotknout bydlení. A půjčky by směly poskytovat jen bankovní instituce, ne zloději typu Provident. Co by se stalo? Objem problémových půjček by se výrazně snížil a věřitelé by si zatraceně rozmysleli, komu půjčovat. Jinými slovy, chovali bychom se jako v dobře fungujícím podniku, kde se jde po příčinách, ne po symptomech.

Co se autobusáků týče, souhlas. Stát předvádí typické socialistické myšlení.

+2/−1
20.5.2017 10:54

P67e29t29r 51V89o18n21d93r78a24c51e47k 7205101953510

Teda Richarde - co jsi to napsal ?? To jsou bláboly jako kdyby je psal volič ANO ?

Tak třeba autobusy - podle oficiálních čísel odešlo například z Ariva 210 mil/kč do pryč - a těch dopravců je víc a uvědom si že pokud přiznali 210 mil, tak to ve skutečnosti bylo několikrát více - exitují totiž platby za ,,poradenství,, za značku, za suchý z nosu .......:-/

+2/−2
20.5.2017 6:35

V68l86a82d10i90m88í97r 40H23r68u24b55ý 4867143684739

No, nesrozumitelný blábol je spíše Váš příspěvek. Co znamená "odešlo pryč"? A co myslíte pod pojmem ARIVA, můžete uvést celý název?

+1/−2
20.5.2017 10:50

J34a56r46o55s81l55a74v 17D81u38n96d10a 1543382236790

Já tomu rozumím:

"Odešlo pryč" = vyplaceno akcionářům

"ARIVA" = Dopravce Ariva (www.ariva.cz)

0/−1
20.5.2017 21:28

J34a94r96o90s88l34a90v 77D31u88n37d30a 1923652176740

Koukám že soudruhu Lánskému se něco nelíbí na mé věcné reakci. Pokud máte s něčím problém, napiště s čím. Třeba jsem jen někde udělal chybu.

0/0
21.5.2017 8:52

V55l77a23d63i62m49í68r 23H22r74u28b61ý 4907963844849

No jo - a kde bylo toto číslo sebráno? A to podstatné - jaký je to výnos vloženého kapitálu? U Ariva Transport ČR je ROA v roce 2014 (novější výkaz jsem nedohledal) cca 5 %. To není číslo vysoké.

Já vím, že Ariva je (mj) dopravce. Jenže nevím, kterou Arivu měl měl na mysli. Nejspíš právě zastřešující a.s. Zastřešuje autobudové dopravce ve třech či čtyřech krajích a v Praze (linkové, s krajem dotovanou dopravou i zájezdové, nedotované), dopravce železniční (zatím jen na podnikatelské riziko, hejtmani si ČD hýčkají, neb jim zpětně pomáhají ve volbách). Dále zastřešuje síť benzinových pump a servisů. Takže co vlastně hospodářský výsledek říká o zisku z dotované dopravy?

A to podstatné: Jak to souvisí s poznámkou, že není důvodu dopravu platit z našich daní (s finančními úniky), že bychom ji snad mohli plati přímo nákupem jízdenek?

0/0
21.5.2017 9:30

J54a43r31o90s16l76a83v 98D65u67n34d92a 1273532246250

A. Jen jsem reagoval na to, že obě věci z původního příspěvku chápu. Netvrdil jsem že s nimi plně souhlasím.

B. Jsme u principiální otázky dotací. Kde jsou dotace, je vždy i potenciál pro průser a korupci. Bez dotací zase nemusí být služba životaschopná. Předpokládám, že všichni vycházejí z toho, že hromadnou dopravou jezdí převážně nízkopříjmové skupiny a tak je třeba všem něco vzít a těm nízkopříjmovým to rozdat v dotacích přes různé dopravce apod a akceptovat že něco zůstane za nehty. A nedivte se, že někdo potom nelibě nese to, že peníze z našich daní odcházejí na dividendách do zahraničí. Nechápejte to jako argument postavený na logice, jde čistě o emocionální záležitost. Ale doporučuji se podívat např na současnou situaci v hromadné dopravě v UK. I přes ohromné dotace je hodnota pro zákazníka (daňového polatníka a občana) sporná, služby jsou drahé, jednotná jízdenka problematická a celý systém je pod ohromnou kritikou. A u nás? Na železnici se stále nepodařilo prosadit smysluplnou jízdenku pro trasy s přestupem s využitím různých dopravců. Je to džungle. A v džungli se vždy peníze ztrácejí nejlépe.

0/0
21.5.2017 9:47

B31o32h54u76m25í59r 27Š83i36m82e78k 3231160384864

Jo, máme postkomunickou zemi, občanům to stále myslí pokomunisticku, žádná strana nefunguje jako pravice, a tak všichni si jen rozebírají veřejné finance, a to zcela absurdním způsobem! Jako za komunistů! Stát slíbí zaměstnancům soukromého podniku, kolik dostanou peněz! Pak to samosebou zaměstnavatel nemusí proplácet, a tak když nechce Sobotka mít průšvih, tak to Babiš musí zaplatit!

:-)

+5/−3
20.5.2017 6:29

V33l13a52d74i58m44í25r 67H77r93u23b96ý 4937253754949

Dotaz na pány Novotného a Vondráčka: Ono to tak neproběhlo? A jak to bylo, podle vás?

0/0
20.5.2017 10:51

J67a60r12a 40R68a51n18k 1681936269461

Snazte se cist na produktech odkud pochazi a nekupujte nic z Ciny, chrante si evropsky trh, my se snazime v Kanade o to same.

+5/−6
20.5.2017 0:38

J64a33r97o69s92l36a80v 10D89u74n77d64a 1803162636760

Naprostý souhlas. Každý by měl utrácet primárně za zboží a služby z místa, kde žije a z nejbližšího okolí. Když se budou mít dobře všichni mí sousedé, je velká pravděpodobnost že se budu mít dobře i já...

+1/0
20.5.2017 21:30

A82n12t62o32n67i59n 87K20a62d13l97c28e81k 9932839791426

To je takovy svycarsky model, od ktereho Evropa odesla. Jake ze to maji Svycari platy?

0/0
21.5.2017 17:53

J96i60r44i 79A33n30d70e22r25l85e 8302880957

Co byste chtěl po vládě ČSSD? Přeci nebudou jejich voliči platit dražší jízdenku, tak ji zaplatíme všichni na daních a ještě něco zbude do stranické kasičky a možná i nějaká ta kapsička si polepší. Zase někdy někdo půjde s krabicí od vína.

+12/−2
19.5.2017 23:04

F30r34a14n74t34i66š41e92k 78S14o44b86o16t88k38a 1627283944900

A sakra, to jako významný lobista Rittig, který inkasoval procenta z každé jízdenky a z každého litru nafty v Dopravním podniku hl.m.Pr. - tak to byl socan???

+1/0
21.5.2017 4:47



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.