Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P30e56t68e64r 71Z69a49m58f52i14r 5897663912875

Zase se Panu Hermankovi styska po Komunistech.

Ostnate draty,hlidaci veze a strileni po kazdem kdo se odvazil prekrocit hranice na zapad.Spehovani udavani,lidi jenom za jejich nazor.Leseni po cele Praze,putiky nabite delnickou tridou,vsude kour a smrad z kominu a nakladaku.Jo to holt byly casy.

+5/0
19.5.2017 0:39
Foto

J50i79ř46í 89H36e47r53m25á47n47e48k 4156982702780

A to jsem napsal? Já se ptal, proč, když v těchto úděsných podmínkách se točily skvělé filmy, proč to dnes nejde? A Vy to víte?

0/0
19.5.2017 0:49

P12e89t35r 88Š95e68v16č47í46k 3931675857625

Protože to bylo navzdory tomu bolševickému hnusu a jako únik z něj, to už dnes neplatí...

0/0
19.5.2017 7:58

J37i24ř83í 61Ř10e17z51n70í25k 4402112773305

Jinak řečeno, kulturní politiku KSČ nelze než chválit. Bylo to jako navzdory. Nouze naučila Dalibora housti. Tedy vyšponovalo to tvůrce k nejvyššímu tvůrčímu výkonu. A to vás nikdy nenapadlo, že to byl záměr KSČ.

0/−2
19.5.2017 9:36

P31e84t89r 62Š80e44v60č61í82k 3971525297965

Nenapadlo, protože taková pitomost může napadnout zase jenom bolševika....

+4/0
19.5.2017 9:41

J29i64ř27í 19Ř75e51z84n53í18k 4942752333735

Pitomost? Na jaké úrovni byly schvalovány filmové scénáře? A kdo rozhodoval s konečnou platností o uvedení filmu do kin? Nebyl to náhodou Purš, tuším člen ÚV KSČ. A nebyl třeba Procházka členem ÚV KSČ. A co takový Pixa?

0/−3
19.5.2017 9:47

P97e91t58r 79Š14e45v35č24í33k 3551845627955

...chce se mi blinkat...

+3/0
19.5.2017 9:49

J24i65ř65í 17Ř59e66z52n33í65k 4662272173445

Z faktů?

0/−2
19.5.2017 11:26
Foto

P34a54v55e33l 92M40a82c76h98a34č46e59k 5521672663

Z některých jedinců.

+1/0
19.5.2017 16:36

J15i97ř61í 11Ř25e83z41n29í52k 4382582253395

Všude na světě včetně mexicko amícké a izraelsko palestinské hranice se k přechodu hranic používají hraniční přechody s platným pasem. Chcete snad říci, že tehdy hraniční přechody neexistovaly. Mimo přechody přecházejí hranice toliko pašeráci a agenti.

Jak to, že Izralci neskákají nadšenim, když Palestinci budují tunely?

0/0
19.5.2017 9:41

K72a46r13e55l 21Š14r51e47j34b30r 3483133527560

Ale nadávali mu do debilů, dědkovi kukuřičnýmu. Ne že ne. Jen se to v komunistickém lágru nesmělo nahlas.

+1/0
18.5.2017 23:48

J98i64ř11í 61Ř14e51z17n80í34k 4962642163755

Ale smělo. Za Brežněva.

0/0
19.5.2017 9:42

M39i26l60a56n 37R36a65d93e81k 3987346321281

S jednim s vama souhlasim, za sociku byla ceska kinematografie zcasti koukatelna. Rikam zcasti. Dnes kdyz se mi zeptaji jake ceske filmy bych jim doporucil, musim delat blbyho a ze nevim, protoze to je hanba. Neco tak podprumerneho se snad netoci ani v Ugande.

I takova mexicka kinematografie ma uroven. Take ne vsechno. A take maji v Hollywoodu hodne mexickych reziseru, jako z Ceska. Reitman nebo Forman. Ale v Cesku si sami snad sve filmy sabotuji.

0/−1
18.5.2017 20:46
Foto

M63a57r57i97e 96J10a63n79d89o21v71á 8131613605326

A jaké byste jim doporučil francouzské filmy? Nebo italské. Nebo anglické. :-)

+1/0
18.5.2017 21:34

M96i17l86a94n 63R76a25d81e40k 3487496771301

anglicke filmy byvaji koukatelne, a maji hodne i televiznich serialu co jsou vyborne. Francouzi a Italove uz take nejsou to co byli

+1/0
18.5.2017 22:04

J45i16r52k62a 17B50r53u11n44n84e91r 4128242779927

U "Ano, pane premiére" jsem se vždy nesmírně bavil.

0/0
19.5.2017 0:20
Foto

M62a49r50i41e 11J27a66n26d93o82v78á 8841373305626

Já také, ale u "Okresního přeboru" též.

0/0
19.5.2017 12:13
Foto

M89a56r11i71e 48J67a70n68d75o67v29á 8821383925416

Ono se hlavně nesmí přehlížet to, že dobré filmy a dobré herce jsme měli ne díky komunistům, ale navzdory komunistům.:-)

+12/0
18.5.2017 20:09

V24o36k82o80u22n 80V32l83a46d57i59m78i32r 8982268939528

Hledam souvislosti, ale po tom co jeden pred okupaci docela dobry herec priznal ze byl pomyleny se z nej stal uz jen herec do poctu.

+1/0
18.5.2017 20:25
Foto

J38i94ř27í 31H43e47r19m72á79n20e56k 4106852902830

Ale, přesně takto se to, paní Jandová říci nedá. V některých případech souhlasím, ale prostě to tehdy fungovalo nějak lépe.

+2/−4
18.5.2017 21:06

M45i80l12a56n 10R89a71d13e21k 3337116541531

naopak, ta nase kinematografie byla za sociku delana odchovanci minulych rezimu. A ta dnesni jsou odchovanci sociku

+1/0
18.5.2017 22:05

K25a41r72e58l 46Š84r44e28j29b60r 3133783827930

A jak "nějak" Hermánku, buďte aspoň jednou konkrétní.

0/−1
18.5.2017 23:50
Foto

J31a96r86o13m43í11r 59H87l59u95b15e70k 2506820514121

Ahoj Jirko, na blogy již nechodím, ani nepíši, šetřím si nervy a v kultuře se vůbec nevyznám, ale máš jednoznačnou pravdu, na ty staré filmy se dá dívat, na ty současné nevzpomene za pět let nikdo, žel i na ty přírodopisné. Absolutní uniformita poplatná politické korektnosti, multikulturalismu, oteplovací doktríně a pozitivní diskriminaci homosexuálů. Smutné, na skutečnou uměleckou tvorbu již místo není, vše je jen propaganda k oblbnutí obyvatel, ale hlavně dětí. Tady čeká velký úkol na rodiče malých dětí, aby je vyrvali ze spárů novomarxistů a vysvětlili jim jak funguje SKUTEČNÁ demokracie. zdravím J.

+4/−6
18.5.2017 19:27
Foto

J88i70ř88í 72H86e45r91m36á48n81e21k 4106502582140

Jaromíre, děkuji.

+1/−3
18.5.2017 19:33

P69e96t55r 70Š53e32v72č14í49k 3821735587305

;-D;-D;-D;-D

+4/−1
18.5.2017 19:36

M56i56r24o55s55l42a25v 21M51u44d21r20a 6959457540392

Na to, jak jste sám napsal, se v kultuře vůbec nevyznáte, jste podal obdivuhodný rozbor současného filmového umění. :-/

+5/0
18.5.2017 20:42
Foto

J41i61ř41í 88H52e81r96m46á42n67e38k 4406492412250

Děkuji srdečně a vyprosím si i nadále možnost při této disertační práci psát krátké postřehy.

+1/−1
18.5.2017 21:04

M72i88r46o93s32l69a68v 65M39u48d18r33a 6519267390902

Nevnucujte se, na vás jsem vůbec nereagoval.

+3/−1
18.5.2017 21:16
Foto

J90i83ř61í 67H84e36r25m61á28n26e73k 4236392682360

A co s tím uděláme?

0/0
18.5.2017 21:20

K74a57r21e50l 50Š40r16e15j30b17r 3203253587610

S vámi už asi nic.

+1/0
18.5.2017 23:52
Foto

J90a22r84o74s82l11a24v 86K23o98n97á74š 4166356956943

Šedesátá léta, to byla ta krásná doba kdy spisovatel Karel Pecka, propuštěn po deseti letech z vězení, směl laskavostí bodrého režimu, absolvovat náhradní vojenskou službu u PTP. Pan Anastáz Opasek, opat břevnovských premonstrátů směl po deseti letech opustit vězení a díky nepochopitelné velkorysosti soudruhů směl pracovat jako přidavač na stavbě sídliště Červený vrch. A pánové Richard Adam a Pavel Sedláček, takto hvězdy tehdejší pop-music, byli naopak bdělostí soudruhů odhaleni při nákupu ojetého auta z Berlína a hbitě uvězněni na několik let. Z představ o šťastném životě a tvorbě filmových tvůrců české nové vlny každého vyléčí četba deníků Pavla Juráčka.Nepochybně by to byla úžasná doba, kdyby prezident J.F. Kennedy, absolvent Harvardu, obdivoval přihlouplého mužika Chruščova.Ale Kennedy se ne a ne zamilovat. A napětí mezi velmocemi se opravdu snížilo. Hlavně, když Chruščov sbalil své plány o umístění raket s jadernými hlavicemi na Kubě, což mu vzápětí zlomilo vaz u třídně ostražitých soudruhů z politbyra.

Výběrová paměť skutečně existuje. Ale ne u všech.

+16/0
18.5.2017 18:51
Foto

J21i54ř87í 97H76e26r45m94á32n80e74k 4356982762710

Tak já se omlouvám že mi v roce 1960 bylo 12 let.

Pokusím se to nějak napravit.

+1/−2
18.5.2017 18:56

V51o50k78o26u11n 85V98l40a69d60i67m31i25r 8552388859288

Stacilo by nepsat o necem, o cem nic nevite.

+10/−1
18.5.2017 19:07

J17i52ř89í 73L29i36e80t25a86v84e96c 8203589733189

To dělá pořád.

+10/0
18.5.2017 19:29

M95a96r22t74i75n 64I44r36e88i38n 5410682900972

Kdyby nepsal o něčem, o čem nic neví, tak nenapíše nic.

+8/0
18.5.2017 19:43
Foto

J38i51ř41í 16H55e97r28m61á84n66e52k 4686672372770

Já jsem ten film viděl dnes odpoledne. Tak jak bych o něm nemohl něco vědět. Miloš Kopecký, Pavel Landovský, paní Mixová a ta moc pěkná blondýnka v "titulní roli". Ale nepovedlo se mi vygooglit jméne, podobala se mi na Karlu Chadimovou.

0/0
18.5.2017 19:56

K13a42r57e84l 91Š66r79e28j48b56r 3853483617910

A ještě k tomu je nechápavej .....

0/0
18.5.2017 23:54

E76d93v73a68r87d 66N45i35c91h30t49b38u68r43g71e42r 2160599442320

http://www.imdb.com/title/tt0171421/fullcredits?ref_=tt_cl_sm#cast

0/0
19.5.2017 0:25

V58o22k30o44u22n 88V89l49a70d78i14m53i91r 8952988169428

Ano, byla to uzasna doba. V roce 1956 rozdal soudruh reditel pulce tridy dopisy v nichz stalo ze vzhledem k vychove neslucujici se ssocialistickymi principy nemuze byt doporuceno dalsi Studium. S.l.a Hermanek byl zrejme spravne vychovavan.

+8/0
18.5.2017 19:13

J75i16ř38í 73Ř72e23z23n58í60k 4292832263965

A vy byste jejich studium doporučil? Vždyť té půlce třídy hrozilo, že se těmi socialistickými principy budou řídit. Já vůbec nechápu, jak nějaký antisocialistický živel o studium na vysoké škole mohlo usilovat. Při promoci totiž musel slíbit věrnost socialistickému zřízení.

0/−7
18.5.2017 19:29

V72o27k26o78u55n 85V54l12a88d83i22m53i39r 8912238169628

Proc mit to pane docente pisete? To si vyrizujte s s.l.a.Hermankem.

+4/0
18.5.2017 19:33

J61i15ř96í 69Ř91e46z84n71í39k 4382142473485

Myslel jsem, že píšete o něčem, co jste sám zažíl.

0/0
18.5.2017 19:38

V70o72k69o25u91n 58V50l12a21d85i62m13i82r 8912318219208

Take se nudite Jako s.l.a. Hermanek?

+1/0
18.5.2017 19:53
Foto

J18i25ř88í 67H82e97r54m67á44n23e78k 4396832232830

Já jsem teď v rpáci a nudím se pouze zpola. Málo mě bavíte, kolegové.

0/0
18.5.2017 21:09
Foto

J85i96ř35í 71H50e27r15m60á13n78e68k 4836852582830

v práci.

0/0
18.5.2017 22:24

J30i95ř13í 55Ř39e59z78n14í57k 4922392413785

Vaší replice nerozumím. Tak zažil jste to rozdávání dopisů, a nebo ne?

0/0
19.5.2017 9:44

J73a63r15o85s24l22a84v 76C41h27u41d51á33č39e40k 7834615126505

1. Česko mělo v minulém století spoustu vynikajících herců. České pohádky jsou i v zahraničí pojem. České veselohry jsou spíš chápany pouze Čechy, ale jsou také vynikající. V důsledku posledního článku kolegy Řeháčka, kde je anketa hodnocení českých veseloher (vřele všem doporučuji), jsem si některé - alespoň výběr scén - na youtube pustil, některé jsem neznal. Ne vše, co jsem viděl, bylo dle mého vkusu, ale je jasné, že cílem těchto veseloher bylo lidi pobavit (a mnohým se také líbily). I když možná jen proto, aby se lidi pobavili a byli méně naštvaní na režim. Teď kvalita bavících veseloher možná ochabla. Doufám však, že se kvalita opět vrátí, třeba až bude hůře. :-(

2. Správně poznamenáváte, že kupodivu je teď mezi Ruskem a USA plus Západem zdánlivě větší napětí a méně slušné vyjadřování než v období studené války, kdy svět byl bipolární. Tehdy měly obě strany respekt k síle protivníka, byť se principiálně rády neměly a chtěly by se po světě rozšiřovat na úkor té druhé strany. Obě strany k tomu měly jak ideologické tak mocenské důvody. Mně byla sympatičtější ideologie a životní styl a úroveň Západu a proto jsem emigroval v roce 1977.

Po roce 1989 je situace jiná. Východní blog padl. K velkému sjednocení a spolupráci mezi Západem a Ruskem však nedošlo. USA (plus Západ) je vojensky mnohem silnější než kdokoliv jiný a tak se občas chová verbálně a např. v arabském světě i prakticky jako arogantní jediný mocný. Rusko pod Putinem se chce vrátit na světovou scénu jako velmoc. To vlastně stále je v tom smyslu, že ač není tak silné, tak však není ani tak slabé, aby se nechalo někým ovládat a si nechalo diktovat, co a jak v Rusku a jejím nejbližším okolí smí a nesmí dělat.

Dokud se toto nevyjasní a Rusko se ještě více nevzchopí nebo Putin padne a západní ideologie, firmy a neziskovky je ovládnou, tak budou verbální útoky ze strany Západu trvat.

Putinovi nefandím.

+1/0
18.5.2017 18:45
Foto

J21i15ř63í 10H35e35r29m54á54n27e60k 4176442412900

Děkuji velmi trefně vyjádřeno.

I když to bude znít směšné Tak já jsem měl k myšlení Západu blíže. Vždyť jsem žil přes rok v Západním Berlíně.

Vím že za to budu odsouzen ale dodnes si myslím že život za socialismu byl snazší. A hlavně kdybych chtěl emigrovat, což bych zvládl naprosto bravurně, tak bych se taky venku musel starat o děti. A to se mi upřímně řečeno moc nechtělo.

Nedůvěřoval jsem si.

+1/−1
18.5.2017 18:54
Foto

K48a28r12e37l 65M53á17d59l90e 6654291924363

Tomu o starání se o děti nerozumím, ale dávám plus za tu větu, že život za socialismu byl snazší. Samozřejmě jsme všichni vedli hospodské řeči ve stylu "Jó kdybych tady mohl podnikat, já bych všem ukázal", ale ve skutečnosti jsme byli zvyklí, že nás stát ve všem vodil za ručičku. Po plyšounovi se to podnikání povedlo jednomu ze sta z těch, kteří se za komanče kasali. Pracovat jsme se nebáli, ale jen málokdo se dokázal orientovat ve všech zákonech, v daních, v drsném tržním prostředí.

Já to ani nezkusil, přes ta zlatokopecká léta jsem byl mimo tyhle úvahy, protože jsem se dost intenzivně věnoval svému turistickému oddílu.

+2/0
18.5.2017 19:21

A18n66t98o92n92í14n 15T59i29c19h86e35r17a 6766538853926

Ano, život za socialismu byl určitě snazší. Když na rozhodování má monopol státní moc, můžete se buď nechat vést nebo jít do tvrdého střetu.

Důsledky tohoto pohodlí zažíváme ještě dnes. Jakou generaci mohla vychovat generace, která neměla prostor pro realizaci a nebyla zvyklá se o sebe kompletně postarat?

0/0
18.5.2017 22:34





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.