Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J33i91ř37í 65L18i45n95d62a 1317289338487

hezka a zejmena fotogenicka dama, nazory obcas trochu ujete, ale ctive....

0/0
26.5.2017 16:03

D62a98n71i17e30l 41Ř21e67h38á91k 2218621730689

Přidejte si mezi muslimské země ještě Bosnu a Hercegovinu. Nebýt EU a USA už dávno by se rozpadla na tu dominantně muslimskou Bosenskochorvatskou federaci a Srbskou republiku v BiH.

0/0
26.5.2017 11:35

D52a51n37i78e27l 87Ř92e40h66á90k 2588951290589

Pardón to patřilo pod

"Evropě hrozí nová občanská válka"

0/0
26.5.2017 11:38

H79o42n65z45a 97F91á12t11o46r 2509715184190

Paní Šichtařová, za pár dní se uvolní místo ministryně školství. Nechtěla byste to vzít, abyste napravila tu bídu a zmar, kterou tam (zatím ještě) současná ministryně páchá?

I když - ona stejně nakonec zvítězí stranická příslušnost nad rozumem... škoda.

0/0
26.5.2017 9:15

J50a61r60o83s17l33a95v 77P66u70m20p64a 6587780191579

No konečně trochu slušný článek, kde pisatelka používá svoji hlavu.

+1/0
25.5.2017 13:04

Z44d38e13n53ě28k 37J70o10n62á65š 9541209726180

Sranda to teprve začíná, pokud rodina žije v zahraničí. Tento metodický pokyn na to jaksi zapomněl a nikdo neví, co s tím vlastně...... Jde o případ, kdy v rámci čr rodina má pořád bydliště na staré adrese.

0/0
24.5.2017 17:51

J70a43n 29N95ě89m38e30c 6504869866204

Je pravda, že v satelitech kolem Prahy může být situace odlišná, ale u nás v Praze nám bez problémů vzali syna (rok před školou) do spádové školky, předloni dceru (dva roky před školním věkem) do školky a rok před školním věkem po DŮKLADNÉM přezkoušení psycholožkou i do spádové školy.

Moje zkušenost se státem je v tomhle tedy víceméně dobrá. Akorát ve školce by se měli dětem víc věnovat a rozvíje je. Jasně, stálo by to nějaké prachy nevíc, ale rád bych je zaplatil. Nějakou pozitivní roli ten rok školky ale i tak sehrál, dítě by si mělo zvyknout na kolektiv, na paní učitelky atd. Myslím si, že by klidně stačily třeba 3 dny v týdnu, v tomhle bych se Šichtařovou i souhlasil. Se školou mám zkušenosti zatím dobré.

0/0
23.5.2017 21:29

M17i27r81e80k 38K73o94n34e43č75n40ý 6167595395414

Zvyknout si na kolektiv, to je jen zaklínadlo. My, co jsme lítali s děckama na ulici od rána jsme nikdy nepochopili, kam ti ostatní vlastně chodí, že si za námi můžou jít hrát až odpoledne.

0/0
24.5.2017 22:49
Foto

M14a25r55t13i79n 77G49r95o69c56h97o14l 7676458496721

Markéta trochu mele páté přes deváté ... proč by mělo někomu, kdo dělá na směny, činit problémy zajistit dětem školku každý den? V letech předrevolučních i dnešní době je plno regionů, kde dělají lidi na směny celý život a přesto se jejich dětí do školky dostanou ... Buď s jedním s rodičů, starším sourozencem nebo sousedem ... nechápu, proč práce na směny automaticky znamená, že dítě není ve školce každý den ... Taky by se měla trochu podívat, jak žijí normální lidé, ve městě či vesnici a né v satelitní aglomeraci za betonovými ploty ... a jen tak na okraj. Dítě v předškolním věku a už má kroužky? Dokonce vlastního výběru? No komu to chcete namluvit ...

+1/−3
23.5.2017 9:17
Foto

V74á22c65l34a34v 93C27h83u47c15h82m17a 6545711948646

Představte si že všichni nežijí podle vašich představ o životě. ;-)

0/0
23.5.2017 9:33

H52e61l29e32n48a 50H54a20v81e29l69k64o89v23a 1829890380550

Nevím, jestli už máte děti, ale předškolní děti už běžně chodí na kroužek malování, zpívání, do hudebky, keramiku,na nějaký sport a budete se možná divit - baví je to a těší se tam.:-)

0/0
24.5.2017 10:51
Foto

J72a13n95a 48M94a50j63o37v43á 4685642786603

co taky zbývá, když ven už děti nechodí.

Ale na ten vlastní výběr nevěříme nikdo, že?

0/0
25.5.2017 6:51

V82í80t56ě48z37s72l81a18v 79K56l23o72z15í70k 3771429914937

Drsné!!!R^!!

+1/0
22.5.2017 17:48

J11a86n84a 17M15á51š68o70v89á 9751751471582

Ano, ale jen pokud se dostane tam, kam spádově patří, ne 50 km za svůj domov.

0/0
22.5.2017 15:26

T70o85m77a15s 36D56r53a28b20e77k 7720914565564

Povinný rok předškolní docházky je na jednu stranu šikana, ALE:

Dává dětem jednu unikátní zkušenost - každodenní kontakt se svými vrstevníky. Již ve školkovém věku se děti dělí do různých partiček, někdo je přirozeným vůdcem, jiný ostatním jen naslouchá.... Tento každodenní kontakt se stejným kolektivem je něco, co dětem není možné doma dát. To je myslím hlavní přínos povinné školky. :-)

0/−1
22.5.2017 12:13
Foto

V21á31c68l55a57v 85C55h90u73c88h14m47a 6635531368846

Za mého dětství jsme ten kontakt měli i bez školek. A nejen s vrstevníky, což bylo mnohem prospěšnější. Starší děti učily ty mladší veškerým "lumpárnám" a mladší učily starší zodpovědnosti taky za někoho jiného. ;-)

+4/0
23.5.2017 9:36
Foto

J95a11n73a 15M53a12j24o94v11á 4945432336243

No jo Václave...to byla ještě doba, kdy jsme šli sami do školy, uměli přejít několik silnic a cestou šoupnout do školky mladšího sourozence. Kdy jsme měli v křoví bunkry, stany z dek a všichni (i já dokonce) uměli lozit po stromech a přes ploty. Kdy se chodilo domů "až se rozsvítily pouličky" a lumpárny a šrámy jsme týmově zatloukali.

Čas kdy se děti tak moc nevodily za ručičku. Čas, kdy nebyl pro dítě větší trest, než zakázat mu lítat venku. Čas předinternetový a málotelevizní.

+2/0
23.5.2017 22:48
Foto

V18á78c79l58a96v 50C60h22u12c83h89m11a 6585631198596

No dyť já vím. A kolikrát já už slyšel větu "Je jiná doba" aniž by si dotyčný uvědomil, že právě svým konáním tu "jinou dobu" vytváří a snaží se tou otřepanou větou jen okecat své vlastní "hříchy". ;-)

+1/0
25.5.2017 16:12

J77a70n 96H36á46l87a 9686533917123

Souhlas s autorkou. Pokud stát nařídí nějakou povinnos pro občana, je potom povinností státu zařídit odpovídající podmínky pro splnění této povinnosti.Postup MŠMT je trochu zmatečný. 1, nutno zřídit dostatečnou kapacitu předškolních zařízení 2, teprve poté schválit zákon (povinnost)o povinné předškolní výchově dětí.

+2/0
20.5.2017 16:15

V84l46a71s54t82a 79S12v88o59b93o12d51a 4309309224

Šílený nápad ještě šílenější Vlachové. Rodiče kteří nepotřebují dát dítě do školky tak budou muset a rodiče kteří ho tam dám potřebují, tak mají smůlu. Byla doba kdy obce likvidovali školky jako zbytečné koukali je prodat aby byla provize tak se dneska hrozně diví.

+4/0
19.5.2017 16:03

J75o27s30e25f 17M12u50ž11á91t27k14o 5415733597983

Tak u nás holku vzali, ale vešlo se pouze 29 z 53 dětí, což není úplně pokrytí veřejnou službou. Sociálně slabého vzali přednostně jenom jednoho, ale i tak má kvůli němu jedna pracující rodina holt smůlu.

+1/0
19.5.2017 9:40

J29a12n86a 10S23t24r33n43a39d97o97v73á 3277465152940

Zaprvé mi z popisu autorky nepřijde, že šla do škol v termínech, kdy měly školy zápis. Nevím, čemu se tedy teď diví. Zadruhé mi přijde, že je všechno tak nějak pro ni problém. Jaké "potupné" přezkušování? Proč je problém, že se mají umět podepsat? Děti se ve školce na výkresy podepisují, napsat svoje jméno je běžná dovednost, kterou se některé děti učí už velmi brzy samy, protože chtějí. Není to tak, že je po nich požadováno, aby uměly psát. I v testu školní zralosti opis psacího písma ale je.

+4/−1
17.5.2017 21:30

Š89t94e47f85a93n 65F11r70i81č72a 7692548343666

Vy jste fakt srandovní. O jakých termínech mluvíte? Ženská potřebuje jít do práce, když jí skončí mateřská. To jen na MŠMT si myslí, že mateřská končí všem matkám právě 31. srpna.

0/−1
29.5.2017 15:51

M71a98g47d57a12l84e46n87a 56H61r76o96n28o37v17s87k36á 3760572864169

Naprosto výstižný text. Buzerace začíná už od mateřských škol - právě začínáme (pokusiliy jsme se) s dcerou o výchovu s pomocí státu... ...a končí povinnou maturitou. Pak už se dýchá volněji...

0/0
17.5.2017 15:03

M43a98g41d61a23l16e96n14a 75H37r39o77n38o36v26s11k57á 3910802374289

Ale na druhé straně to nepřehlášené trvalé bydliště je čistě chyba rodičů...

+1/0
17.5.2017 15:04

J94o10s37e90f 79P63o82l34í20v92k56a 1152387636219

Rozumím autorce, jsem v podobné situaci (jen se stěhuji o trochu dále). Ale fňukat nad tím, že nemá přehlášené bydliště dětí, je čistě její problém. Já se stěhoval minulou středu a už v pátek jsem si na úřadě pěkně vyřídil trvalé bydliště pro sebe a své dvě malé děti (na které jsem sám).

Ale jinak chápu - mé okolní školy neberou ani všechny děti ze spádových oblastí, školky jsou na tom podobně. A za to, že je rodič samoživitelem žádné lepší místo v pořadníku nezíská.

0/0
16.5.2017 19:29

J20o80s54e97f40a 54P56l30a24č83k21o40v13á 3228986473787

Jó, co jsme se nenaučili sami, to škola nám nedala. Taky jsem se na školu zlobila, když jsem se po práci ještě musela učit s dětmi, a psát s nima úkoly, protože ze školy, i družiny nic neuměly. Hnusná zkušenost ze škol.8-o

0/−2
16.5.2017 15:20

D58a79n26a 97J83e69ř42á77b78k19o74v98á 2474965731532

zkusenost z minuleho tydne - kdy jsme byli pozadani reditelkou materske skolky (kterou dcera navstevuje uz 3 roky), abychom ji dali potvrzeni, ze dcera nastoupi do prvni tridy a tim padem nenastoupi do povinneho predskolniho rocniku..

jen k vysvetleni situace - dcera je narozena 2.zari, nastoupi do prvni tridy "driv", tedy ve svych cerstvych 6.letech. Kvuli tem 2dnum (oficialne musi dite dovrsit 6-ti let veku do 31.srpna) jsme byli v psychologicko-pedagogicke poradne, pak radne u zapisu. A jeste jsme cely "predskolni rok" platili skolkovne, i kdyz by mel byt posledni rocnik pred nastupem zadarmo, protoze nebyla oficialne predskolni dite...

0/0
16.5.2017 9:25
Foto

P91a89v63e44l 74M98a63c83h88a56č46e81k 5331372763

Nejsem žena a nemohu se na to dívat a chápat očima a myslí matky hlásící své dítě do (před)školního zařízení.

Proto mne nemůže napadnout nic jiného, než že ostatní matky jsou nějak podivně šikovnější než autorka, protože se jim umístit dítě daří.....

+1/−3
11.5.2017 17:38

J88a78r72o93s96l60a97v 20K42a74v48u59l38o58k 5469531515422

Kde bydlíte?

0/0
11.5.2017 19:52
Foto

P61a92v46e98l 98M80a84c36h34a18č29e34k 5661782243

Ve stejném městě jako autorka.

0/0
11.5.2017 20:02

J35a84r51o11s25l49a25v 24K10a84v71u80l11o13k 5849781235702

Prý není problém sehnat místo ve školce pokud spadáte pod Prahu 1 nebo Prahu 2. Na Praze 5 je situace jiná. Díky povinné docházce předškoláků se nedostává míst pro 3leté. Tato situace potkala v mém okolí více maminek. Mám to z první ruky.

Povinná školka byla zavedena kvůli "sociálně znevýhodněným" měla(má?) přijít i povinná docházka pro 4leté. Snad už k tomu nedojde.

Osobně si myslím, že vznikne poptávka po soukromých MŠ z důvodů sociálního začleňování, problémem je, že se stát snaží soukromé MŠ zrušit/omezit.

0/0
11.5.2017 20:29
Foto

P43a72v98e28l 52M34a31c60h45a66č61e21k 5431922633

V konání státu nehledejte logiku. Není tam.

Chápu snahu a socializaci a prevenci problémů, ale paušalizace většinou škodí.... ačkoliv je jednodušší, než něco vymýšlet.

0/0
11.5.2017 20:33
Foto

J33a13r49e26k 28J83a62k47u67b60č57e96k 7659440208198

kdyz je nizsi kapacita, nez poptavka tak se to holt nekomu podari a jinemu ne. O sikovnosti bych zde nemluvil.

+2/0
13.5.2017 7:59

J17a44n62a 85S77t20r49n16a37d39o81v75á 3267945562600

Ono hlavní klíč k úspěchu ke jít do škol ten den, kdy tam probíhá zápis. Více než měsíc poté to řešit a stěžovat si, že už není místo, je podivné.

+1/0
17.5.2017 21:32

K50a29t64e46ř32i67n79a 77V78a48š94á77k36o15v46á 5971972979105

neni to tak docela pravda, ja znam opravdu spoustu matek, ktere podobne jakou autorka kombinuji dochazku do klasicke skolky s napr. detskymi skupinami, kluby, lesnimi skolkami, pobytem doma...

A nevidim na tom nic spatneho.

0/0
14.5.2017 9:13

M62a45g37d28a23l93e42n81a 65H97r84o36n27o53v29s67k83á 3680932234599

Hm, ale to přito nesmíte pracovat. Nebo max. na poloviční úvazek. A musíte mít vůz a manžela, který dobře vydělává.

+1/0
17.5.2017 15:06
Foto

J83a22n66a 22M73a27j48o57v61á 4125362306273

Kolik je "spousta"?

0/0
18.5.2017 6:41

J30a54n14a 30S66t47r32n14a43d49o60v35á 3117455532490

Na mne to dělá dojem, že si autorka rovzpomněla dávno po vypsaných zápisech do škol. Jasně, že ředitelé škol chtějí mít plný stav, takže při zápisu naberou, kolik mají míst. Nelze čekat, že budou mít místa pořád, protože každým volným místem pak tratí peníze. Je zkrátka třeba se včas přihlásit a nehledat pak problémy jinde.

+1/0
17.5.2017 21:21

L48u22d70ě80k 56S43l77a53d59k29ý 4793815976535

Chybne si vysvetlujete povinnou predskolni dochazku. Povinna je, ale jen jeden rok pre zakladkou a tam se vetsinou deti dostanou, maji prednost.

+1/0
11.5.2017 16:21

J40a71n61a 10M15á70š16o80v41á 9721951391382

A co ta menšina, která zbyde, když se většina dostane ? Nechtěla bych být dnes v situaci mladých rodičů:-/

0/0
22.5.2017 15:33

J18o45s55e36f 93M44u24ž21á51t11k29o 5805763157643

Je to mazec, je to přesně takto a byrokracie v tomhle státu dusí všechny kam dosáhne. Místo tvořivé činnosti pořád jenom řešíme byrokracii a papíry. Včera jsem byl na zápisu ve školce, tak asi sory, prostě sociálně slabí mají přednost, i když jejich matky se obvykle válí hulící a ožralé doma. Díky sociální státe, kde nic nefunguje.

+5/0
11.5.2017 13:33

V18á94c65l75a69v 65L95a10d16a 6302633544953

a to se mají ty sociálně slabé děti také flákat s matkami doma? Chápete, proč se vůbec povinná předškolní docházka zavedla? Kde se pak mají ty děti, které to nejvíce potřebují naučit základům hygieny a chování?

+1/0
21.5.2017 18:12

J17a50n19a 79M51á72š71o71v27á 9551821521692

Doma, krucinál už

0/0
22.5.2017 15:34

V45á94c26l34a15v 69L56a93d39a 6392533254613

Kdyby byla nějaká šance že se to naučí doma, tak není povinná předškolní docházka

+1/0
22.5.2017 16:18

J33o52s37e59f 69M28u73ž58á25t50k94o 5975263317193

Předškoláci jsou povinní pro všechny, to neřeším, ale sociálně slabí mají přednost u 3-4letých dětí.

+1/0
24.5.2017 17:12

P57e66t85r 85Č34e96r93n34ý 7823609475

Těmto příběhům jsem odmítal věřit, dokud jsem neměl děti. Před 14 dny jsme absolvovali zápis do první třídy s jedním a do školky s druhým klukem.

No ale už je to všechno v pořádku.

0/0
11.5.2017 10:54

T21o84m60á22š 33B83a74l80v25í76n 3411872114671

Jo, je to děs, ale ve většině případu se nakonec řešení najde.

0/0
11.5.2017 11:04

J89o45s91e66f 66M63u85ž94á97t78k88o 5445553977403

Jo jo, lidé jsou většinou rozumní, ale ta pravidla vymýšlí samí chytráci co snad nebyli nikdy v reálném životě.

0/0
11.5.2017 13:34

J24a93n69a 73M83á93š76o64v90á 9671431601152

A stále se ptám, co s tou MENŠINOU? která se nedostane ?

0/0
22.5.2017 15:36



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.