Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

L44u54b27o50š 16K49r49i81m45l 4237804880285

Vážená paní Šichtářová, velmi rád čtu Vaše blogy, ale dnes, ač s většinou souhlasím, tak musím reagovat na Vaší kritiku biflování reagovat. Mozek se rozvíjí nejvíce v dětství a stejně tak se musí rozvinout schopnost ukládat informace do dlouhodobé paměti a k tomu je právě určené biflování. Dnešní mládež má obrovský problém s uměním pamatovat si a z toho plyne také úpadek analytického myšlení, protože pokud si nepamatuji nemám co analyzovat a porovnávat.

Smutný je pohled na mladé lidi, kteří bez přístupu k internetu nejsou schopni mít názor, protože nemají všeobecné znalosti.

+41/−4
doporučit
21.4.2017 11:36

M63a63r76t54i57n47a 68T57r18o74j93a17n41o66v97á 5293828305

"C.-K. systém biflování v době Wikipedie!" To si děláte srandu, že jo? Ale asi ne, u ekonoma (rozuměj absolventa nejtěžšího gymplu v Praze) se asi dá očekávat, že wikipedii považuje za zdroj relevantních informací.

Ale to je jenom drobnost. Problém celého školství netkví v centrálních přijímačkách či maturitách (ty jsou naopak v pořádku), problém je především v děsné devalvaci vzdělání, kdejaký trouba musí mít maturitu a ideálně i VŠ diplom, jinak si třeba ve státní správě ani neškrtne. Až bude VŠ vzdělání výsadou skutečných intelektuálních elit, až kompetentní pochopí, že všeobecná a srovnatelná maturita (včetně povinné matiky) je nutná podmínka ke studiu na univerzitě (ok, jsem schopna pochopit výjimky u uměleckých škol, ale i tady s výhradou), že na učňáky a odborné střední školy tato všeobecná maturita nepatří, pak se to může někam pohnout.

+26/−2
doporučit
21.4.2017 8:23
Foto

Z87d89e84n65ě68k 16M76a89t88u64š21k12a 7988656725106

zásadním problémem našeho školství je, neustále se snižující úroveň znalostí. To platí jak pro základní, střední či vysokou školu.

Když jsem si před pár lety prohlížel maturitní otázky na SPŠS, kterou jsem také absolvoval, měl jsem pocit, že jsem absolvoval na VŠ.

A nic nenasvědčuje tomu, že by se to mělo změnit, takže čekám, kdy se v maturitních otázkách objeví vyjmenovaná slova, či velká násobilka.

+22/−2
doporučit
21.4.2017 9:47

P36a96v71e63l 95S80e77n42d36l78e32r 5434745823516

Naprosto přesně a pravdivě paní Šichtařová popsala současný stav na jedné ze ZŠ v okrese Brno venkov, kam nyní chodím můj syn do 6 třídy a dříve ji navšťěvovala moje dcera, která se z uvedeného důvodu po páté třídě rozhodla pro osmileté gymnázium.

Proto jsme nuceni s manželkou nyní řešit přestup mého syna na jinou ZŠ, protože jsme nespokojeni s přístupem třídní učitelky (vedení školy) a syn sám od sebe přišel s návrhem, že by rád přešel někam jinam - do normální třídy, školy. Poslední rodičovská schůzka v délce přes tři hodiny na téma chování dětí a vzájemné vztahy ve třídě, za přítomnosti psycholožky, mě utvrdily o nutnosti změny (argumenty paní třídní učitelky, že 12-té dítě by mělo vědět co je pro jeho život dobré, domácí úkoly rozvrací rodinu a další)

Bohužel je to tak, A nejsem první ani poslední kdo uvažuje o přehlášení dítěte z uvedené ZŠ na jinou ZŠ.

+15/0
doporučit
21.4.2017 10:25

M62a61r92i92e 98C43h96m94e69l76a66ř58o14v46á 8155756377449

Já s biflování souhlasím. Porovnejte čínské děti s českými. Čínské jsou o mnoho chytřejší a proč?Jakmile dáte dětem na vybrání jestli biflovat nebo učit jen když chtějí tak co si myslíte že si vyberou? Dnes každý ministr školství jen vymýšlí blbosti dokonce každé 4 roky. Začala s tím Bůzková, která si svoji dceru dala do soukromé, hlavně že školství rozvrtala. Dříve kdo měl maturitu tak jste věděli že je chytrý ale dnes jí má kdekdo. Dnešní školství v ČR upadá a už se dohromady nikomu nepodaří dát ho dohromady, mohou za to politici a né učitelé.

+16/−1
doporučit
22.4.2017 13:51

S40v39a10t57o29p34l16u22k 51B38o88č82e43k 4254165221589

Bohužel to vidíme s manželkou úplně stejně :-(. Místo abychom se inspirovali Finskem nebo Holandskem, tak jdeme zase proti proudu. Nemám rád konspirační teorie, ale názor, že ČR potřebuje poslušné dělníky do montoven bez vlastního názoru, odráží směřování našeho školství. Kdyby se to dělalo aspoň cíleně, ale myslím, že je to zase jen z blbosti :-(.

+13/0
doporučit
22.4.2017 9:18

M16i72c73h66a38l 12K11o85n38o32p72a 8953315130943

Malá poznámka k těm státním maturitám:

To není o tom, že budoucí jaderný inženýr musí umět stejně dobře česky jako televizní moderátor a budoucí moderátor stejně dobře počítat jako astrofyzik. Je to o určité minimální, státem garantované úrovni vzdělanosti. Dříve byla maturita celkem pojem a co se s ní postupem času stalo? Téměř bezcenej cár papíru, kterej může (a má) kdejakej blb, včetně funkčních negramotů.

+15/−1
doporučit
22.4.2017 9:12
Foto

I97v43o 52P51a14t42t67a 9852850902680

Nejen vzdělávání dětí státu navzdory. Zde platí: Čím sociálnější je státní sociální politika v dnešnímdeformovaném pojetí, tím více na ní doplácejí pracující rodiče.Aby toho nebylo málo, tak ministryně M. Marksová usilovně buduje paralelní policejní sbor OSPOD (čti Barnevernet), zaměřený na kontrolu rodin s dětmi pracujících rodičů!!

+12/0
doporučit
22.4.2017 10:37
Foto

N15a85ď43a 51D51u90b86c64o68v63á 7705730104965

Ano, vyjmenovala jste to dobře, ale jak tomu čelit? Přijde jiný ministr a vymyslí ještě větší blbosti, co s tím, když parlament neumí ty blbosti neodsouhlasit...;-(

+11/0
doporučit
21.4.2017 16:06

Z55d43e94n82ě49k 55B17e85r87á44n81e62k 2698535176472

Autorka správně vystihla a pojmenovala problémy základního vzdělání v Česku. Bohužel v tomto tunelu není vidět světlo na konci. ČSSD dokáže zničit úplně vše. Pamatujte na to při volbách!

+13/−1
doporučit
22.4.2017 6:07

O86t86o 74J69u96r24n51e86č79k80a 2193660431403

Souhlas se vším s vyjímkou tohoto odstavce:

.

"A to ještě ani nemluvím o tom, CO se děti ve školách učí; to je kapitola sama o sobě. C.-K. systém biflování v době Wikipedie! Bezmyšlenkovité memorování vzorečků namísto ovládání IT na prahu čtvrté průmyslové revoluce!".

.

Jsem přesvědčen, že CK systém biflování stál za úspěchem prvorepublikového školství. Biflování naučí děti "se učit". Internet jim nepomůže když nebudou vědět co mají hledat. Už vidím, jak sluneční bouře rozbije trafo stanice a lidé horečně hledají na internetu, jak to vlastně funguje a jak to spravit. Totéž platí o vzorečcích. Vzoreček se přece nejdříve bifluje ale později začne dávat smysl. V určité etapě začne student za těmi symboly vidět vztahy mezi jevy reálného světa.

+9/−1
doporučit
24.4.2017 9:22

J37a68n52a 54K58o97t71z12i46n45o61v29a 8977981680880

Souhlasím a potvrzuji z praxe vše v článku řečené.

+7/0
doporučit
21.4.2017 23:48
Foto

V31e42r56o30n76i82k98a 39V10a40l90í18k13o67v46á 5503517575173

Češtináři na SŠ bohužel musí učit částečně to, co vyžaduje státní maturita. Pojmy, ismy, analýzy textů, funkční styly.... Já jsem vám to říkala :-) Opakuji to samé už sedm l8-oet.

+7/0
doporučit
21.4.2017 19:25

R22u20d25o94l19f 74S83t50a39r18y 6768267528

Autorciny uvahy jsou spravne. Zapomela na jednu vec. Deti mohou byt taky opozdene. On je rozdil mezi casem astronomickym a biologickym. Znam jednoho, ten v obecne tride byl na propadnuti. I Rodice ho poslali do privatni skoly. Ukoncil ji s dobrym ale ne vybornym prospechem. Sel do uceni a kdyz se vyucil zacal s maturitou. Tu absolvoval vybonym prospechem a tak na vysoke skole ziskal titul bachelor. Ve studiu pokracoval a ziskal titul master of science. Dnes pracuje jako manager s platem o kterem se mnohym ani nesni. Takze jestlize se nekdo chce neco naucit, tak se to nauci, protoze k tomu ma potrebu.

+7/0
doporučit
21.4.2017 18:22

R27a90d59i75m 19P23o62l53á69š22e53k 9276173639989

A mimochodem, brzo bude třeba, co se týká školního vyučování, začít diskuzi, jestli se máme vzdát češtiny jako rodné řeči a negovat tak výsledky 150 let našeho Národního obrození nebo stále máme investovat úsilí do zachování češtiny.

Totiž například realistická strana pana Robejška má v programu povinnou angličtinu už od prvního ročníku základní školy.

Když pominu, že na jedné straně je dobrá angličtina základem kariéry, na druhé straně angličtina od začátku vyučovaná společně s češtinou a na rozdíl od češtiny rozsáhle používaná při odborném studiu na střední a vysoké škole odsune u této generace češtinu do role hovorového dialektu, jehož pravidla se není třeba učit a není je třeba znát ani není třeba je dodržovat. Což je vidět například už teď, kdy prudce stoupá množství gramatických chyb v českých internetových a novinových článcích a ještě víc v diskuzích pod nimi.

A další generace po této už bude vidět češtinu jako polozaniklý jazyk, který se budou učit pouze historikové a nadšenci.

+14/−5
doporučit
21.4.2017 18:30
Foto

M77i98c20h77a49l 91G55r77e15š47l47i54k 9921426692316

Problém je, že aj úroveň učiteľov, ich vzťahy k žiakom, nároky a teda aj úrovne výuky sú rôzne. Povedal by som, že všeobecne nároky klesajú nielen na žiakov, ale aj učiteľov - štát si nemôže vyberať, pretože kvalitu nie je ochotný platiť. Čiže jednotné skúšky sú viac ako v poriadku.

Jadrový fyzik, alebo inžinier by mali perfektne ovládať materinský jazyk. To sa od úspešného absolventa VŠ tak akosi očakáva. Nehovoriac o tom, že súčasťou práce tých ľudí je zrozumiteľné a presné vyjadrovanie.

Každý, kto má ambície študovať školu na vyššej úrovni, by mal mať aj logické myslenie na vyššej úrovni a s ním by matematika nemala byť problém. Mala by byť filtrom, ktorý pustí len schopných. K čomu je právnik, historik, alebo sociológ, ktorému to v hlave "nezapaľuje"? K ničomu, hodí sa na pomocné stavebné práce, alebo na obsluhu stánku s občerstvením.

+6/0
doporučit
21.4.2017 10:14

L32u23m48í89r 21V18i70t40h38a 2937627526962

Máte v mnohém pravdu. Ale jednotné přijímačky ani jednotné maturity bych nezatracoval. Naopak. Je to jakýsi etalon univerzálně platný, a podle výsledků přijímaček si tak lze (a nebo by alespoň mělo být lze) udělat obrázek o úrovni a zaměření jednotlivých škol. Není nic špatného na tom vědět, že na škole A musíš mít nejméně 80 % bodů z ČJ, resp. 60 % z matematiky, jinde je to třeba obráceně.

A u těch maturit by to mělo být podobné. S tím, že maturitu můžeš dělat jenom jednou, žádné opakování, a na vysvědčení si odneseš nějaké procentní nebo bodové hodnocení. ČJ 100 bodů, AJ 80 %, matematika 10 %. Co je z toho plyne? Jaderný fyzik ze mě nebude, ale lingvista, učitel, editor - obecně humanitně zaměřený člověk - proč ne? Pro mě je opakování ročníku jen proto, že člověk neudělal maturitu nebo učňovské zkoušky plýtvání státními penězi.

+5/0
doporučit
21.4.2017 12:11

O70n76d12ř21e84j 71Š39i96n98d75l60e71r 2227538376705

Naše školství je taková dokonalá bouře. Založená na zastaralém konceptu biflování všeho, celé se to ještě zjednoduší pro blbce a okoření absolutním nezájmem o nadané děti.

Žijeme v době ohromné inflace hodnoty znalostí. Potřebujeme učit dovednosti hlavně ve vztahu k informacím. Potřebujeme učit programování aby se děti učily myslet strukturovaně a analyzovat složité problémy, potřebujeme aby chápaly rozdíl mezi validitou a platností výroku. Měly by umět obstojně alespoň tu blbou angličtinu, to je snad dneska u lidí pod 30 samozřejmost.

Na jedné straně je koncept "kecacího vzdělání" pro dobu marketingovou kde člověk v zásadě neumí nic ale zato kolem toho umí hodně namluvit. Na druhé pak biflovací koncept ve stylu "vše vím ale ničemu nerozumím" - pak zas končímu u toho že si děti zbytečně pamatují kdy začala první světová válka, ale nemají ponětí o jejich příčinách a důsledcích. Ještě si pamatuju učebnici literatury na gymplu kde byly dvě stránky plků o Máchovi (a nic proti němu, mám ho rád) a asi tak dva řádky o Bobu Dylanovi - to mi eklovalo už tehdy.

+6/−1
doporučit
21.4.2017 13:20

D67a69l21i10b90o30r 13Š67i73m86o69n 4387799495

budoucí jaderný inženýr musí umět stejně dobře česky jako budoucí televizní moderátor... To není dnes kumšt!

+4/0
doporučit
22.4.2017 22:16
Foto

N54a38ď13a 79D44u70b45c43o17v69á 7395330334465

K některým diskutujícím: Není možné srovnávat dnešní školy s minulými, protože informace, které se na děti valí ze všech stran, oborů a pochybných zdrojů, a to nejen na děti, jsou v takovém množství, že pobrat je náctiletým mozkem je mnohdy nad mozkovou kapacitu. Takže, trénovat paměť memorováním je možná dobré, ale pochybuji, že to v paměti zůstane. Že by se mělo školství s ohledem na 21. století změnit je jasné, ale zachovala bych základy češtiny a matematiky. Jinak nejsem ta, která by věděla jak to školství změnit, tedy přizpůsobit době, na to by měli být jiní fištróni. S mnohými názory, zde v diskusi uvedenými souhlasím.:-)

+4/0
doporučit
21.4.2017 16:22
Foto

Š86t28ě98p63á42n 68B69i34c51e52r16a 6499722438476

všechno co člověk umí, je výsledkem "biflování" - neustálého opakování. Od chůze počínaje, přes mluvu, sport, práci. Aby se člověk cokoli naučil, musí to do zblbnutí opakovat, aby mozek pochopil, že je to opravdu potřeba a a z operační paměti to převedl na "pevný disk" a řádně to v závitech uložil.

+5/−2
doporučit
22.4.2017 14:49

J96a11r11o27s59l31a31v 67P41o19l66a35m33e 9615500698

Promiňte, ale poslední zájemce o práci (konstruktér) nebyl schopný spočítat obsah pravoúhlého trojúhelníku. Na co by měl znát primitivní vzoreček když to najde na netu. Absolutně nesouhlasím s tím že biflování je k ničemu.

+4/−1
doporučit
23.4.2017 0:18

M96a66r80t54i86n 16T94a20k78á30c86s 7593734932964

Inkluze je super, zavedl bych ji take napriklad ve sportu!

+3/0
doporučit
26.4.2017 10:36
Foto

P12e95t19r68a 37J16u73n25g64m59a66n53n75o43v45á 2719101811490

Dovolím si jen dodat něco k nucené inkluzi na základních školách, konkrétně k šikaně Velmi často jsou totiž šikanovány právě ty "jiné" děti. Protože běžné děti dokáží velmi dobře vystopovat, co je u jejich handicapovaného spolužáka spouštěčem nežádoucí reakce. Když například o autistickém dítěti víte, že je přecitlivělé na hluk a že ho přivádí k šílenství práskání sáčků a začnete o přestávce v jeho přítomnosti tuhle činnost provádět jemu přímo u ucha, co se asi stene? To dítě přejde do záchvatu, což je ten moment, kdy může někoho praštit. Mám v tomto směru dost informací od rodičů, jejichž děti byly terčem takovéto šikany. Vlastní zkušeností naštěstí nedisponuji, protože nás systém nedonutil dát dceru do běžné školy (už jen počet dětí ve třídě by pro ni byl hodně náročný), ale zůstat ve škole pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami.

Jinak se mi ale článek líbí, ráda se dozvím pohled na věc z různých stran.

+3/0
doporučit
22.4.2017 10:30

L52a16d61i91s19l94a16v16a 79S10t44r18n67a25d68o33v37a 3528804411592

K inkluzi -Inkludované dítě by mělo právě zažít v inkluzi pocit úspěšnosti, tím že má tzv.. úlevy a je jinak ohodnoceno proti zdravým spolužákům .Mělo by být chváleno za sebemenší pokrok či náznak pokroku .Tím by se mělo začlenit a vyrovnat spolužákům. Otázka je , že spolužáci to vidí to jako nadržování , nechápou že spolužák je nemocný na duši a nebo má nějakou poruchu. Úroveň školství klesá částečně i proto , že musíme i těm slabším dětem nechat zažít pocit úspěchu neodepisovat je Proto, rodiče dětí které jsou úspěšné i bez pomoci , hledají cestu jiného než státního vzdělávání.

K jazykové vybavenosti dětí :Osobně jsem pro aby děti uměly jeden cizí jazyk pořádně , nedávala bych dva cizí jazyky na ZŠ. Nemáme mnohdy ani kvalitní učitele a tápou v tom všichni, učitele je o lekci dál než děti. Dělejme jeden jazyk a pořádně, nehledě na to že mnohým dětem dělá velký problém jejich rodný jazyk.

+3/0
doporučit
22.4.2017 10:04



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.