Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S63t68a75n70i11s74l10a92v 10S10r91b38a 4495754828144

není nadto, když pan Makovec nejdříve naháže špínu na ČNB (viz jeho nedávný blog a tvrzení hned v jeho úvodu, kdy z člena bankovní rady Lízala udělal hlupáka, když napsal: "Dnešní vyjádření člena bankovní rady České národní banky (ČNB), že „trh se mýlí, když očekává švýcarský scénář“ nemůže brát vážně ani nejpřesvědčenější příznivec zavedení intervenčního režimu proti české koruně. Kdo se tedy mýlí?", aby pak svoji totální neschopnost předpovídat budoucnost zakamufloval do nějakého ledabylého PS. Jak úsměvné by to bylo, kdyby takoví experti nebalamutili veřejnost. Ale jinak jsem rád, že se nakonec zmýlil pan Makovec.

0/0
24.4.2017 10:01
Foto

P53a76v61e58l 81M10a11k30o11v12e36c 8598705421

Nemám potřebu z nikoho dělat hlupáka...Mnou kritizované vyjádření člena bankovní rady bylo čistě účelové a bylo fakticky verbální intervencí proti koruně. A švýcarský scénář byla samozřejmě nadsázka. Jinak se naplňuje v podstatě moje předpověď, že koruna po ukončení intervencí posílí, ale proč posílení koruny není a nebude v relativně krátké době větší, popisuje můj blog...Nikdy se nemýlím...:-)

0/0
27.4.2017 8:13

V43á81c87l63a63v 24C95a70p32o29u20š32e23k 2108121569369

Pane Makovče, nejsem v ekonomice příliš zběhlý. Nedá se náhodou ty devizové rezervy použít na zaplacení státního dluhu?

0/0
21.4.2017 10:56
Foto

P23a42v58e92l 36M62a30k75o62v67e54c 8688985481

Na zaplacení státního dluhu určitě ne, ale teoreticky by mohla ČNB po vzoru japonské centrální banky financovat státní dluh (např nákupem českých státních dluhopisů) a tím tzv. monetizovat státní dluh. Tento způsob financování státního dluhu ale není v našich "euro-atlantických" končinách obvyklý, a tak se s velkou pravděpodobností ani u ČNB neuplatní. Mimo jiné je takové financování státního dluhu považováno za určité omezení nezávislosti centrální banky.

0/0
21.4.2017 15:42
Foto

P50a32v66e66l 19M49a85c22h68a18č81e53k 5421482593

Milý autore, ve svém profilu anoncujete, že "...máte poměrně jasný a vyhraněný názor na to co se děje v reálné ekonomice a jste přesvědčen, že jste své názory schopen i srozumitelně prezentovat...."

Využívám vaší výzvy sděluji vám svou obavu, že v tomto blogu jste vůbec neuspěl. Neurčitost data u vámi odhadovaného kurzu je argument úsměvný až .... no, vyhnu se dalšímu hodnocení, ale připomnělo mi to jiného zdejšího blogera, "argumentuje" obdobně.

Česká koruna není v nijak zvlášť skvělé kondice, ani naše hospodářství, takže nějaký run či výkyvy, nad nimiž budeme vyvalovat oči jsem nepředpokládal a ani nadále je nečekám. Pokud....

Bylo by zajímavé vědět (a já to nevím), kde zaparkovaly účelově emitované koruny či jak byly využity. V daných souvislostech může takový objem vykývnout politiku či hospodářství naší země a mohl by držitel/ovládatel realizovat vyšší profit, než na kurzových výkyvech. Což by se projevilo tak do půl roku.

0/0
20.4.2017 22:12
Foto

P85a10v27e54l 75M23a26k21o49v17e28c 8668865101

V diskusi jsem termín uvedl i vysvětlil, proč nebyl uveden dříve. Pro jistotu ještě jednou (31.12.2018). Koruna a ekonomika sice není ve skvělé kondici, ale určitě je v dobré kondici... O tom, kde jsou spekulativní koruny zaparkovány můžeme jen spekulovat, ale velká část je určitě v českých státních dluhopisech, kde se výrazně změnila za dobu intervencí struktura jejich držitelů. Jinak se nedá vyloučit an Váš názor, že profit ze spekulace nemusí být jen vlivem posílení koruny...

0/0
21.4.2017 7:18
Foto

P56a50v11e33l 79M68a10c56h43a92č16e50k 5101732503

Nepřipadá vám vaše reakce na neúspěch při odhadu kurzu koruny poněkud nedůstojná? :-/

0/0
21.4.2017 7:52
Foto

P20a81v30e81l 25M75a66k36o24v33e35c 8338205261

Ne nepřipadá, protože termín, kdy tohoto kurzu koruna dosáhne jsem úmyslně neuváděl...:-). Co by mně na tom mělo připadat nedůstojného, opravdu netuším...

0/0
21.4.2017 15:33

P58e89t81r 97S22k22á66c80e29l 6614789599

Ještě tak aby ČNB přijala systémová opatření, při nichž budou spekulantům skřípat zuby. Ale to bych chtěl asi moc. Takže chci jen málo, aby se konvertibilita naší měny vrátila před rok 1938. Jak skvělé jsme měli předky, kterých máme geny. I proto bude líp.

Díky pane autore, jste skvělý. Vám rozumí odborník i laik...R^

+1/0
20.4.2017 21:26
Foto

P39a65v34e47l 34M22a52c69h38a35č97e84k 5701332883

Teda, vy se máte.... sám autor vám dal "+".

+1/0
20.4.2017 21:56
Foto

P24a85v10e54l 45M88a39k84o12v34e51c 8878605831

Dávám plus každému pochvalnému nebo věcnému vyjádření, jako mé poděkování čtenářům, že můj text četli a něčím je zaujal nebo poučil nebo pobavil...:-) A aby Vám to nebylo líto a nemusel závidět, tak máte ode mě taky plus...

0/0
21.4.2017 7:22
Foto

P39a61v67e12l 65M46a10c11h76a97č23e79k 5491872323

Obávám se, že jste mne ne zcela pochopil. Cílil jsem zejména na poslední větu textu, kam jste svou pochvalu umístil.... to mi přišlo být humorné.:-)

0/0
21.4.2017 7:34

V91o95k36o87u32n 51V93l29a17d43i69m98i80r 8312228819338

Kazdej kdo ma mozek v hlave vi, ze CR neni CH.

+2/0
20.4.2017 18:43
Foto

P90a85v98e72l 39M82a15k86o87v22e19c 8128405641

Někteří spekulanti si asi mysleli, že ČR je něco jako takové "malé" Švýcarsko...:-). Asi tady nikdy nebyli a nebo naopak byli...

0/0
20.4.2017 18:49

V49o51k62o20u38n 25V10l38a41d44i42m60i67r 8942478299798

Vzpominam si na volebni plakaty Vladimira Meciara tusim v roce 1993. Neco ve smyslu: Mame hory udelame ze Slovenska druhe Svycarsko. A sSlovakum to na rozdil od Cechu pomalu zacina vychazet.

0/0
20.4.2017 19:11
Foto

P64a25v88e87l 63M87a58c61h22a31č11e44k 5391842273

To si opravdu myslíte, že devizový spekulanti jsou takoví blbci? 8-o

0/0
20.4.2017 21:09
Foto

P75a78v30e56l 28M21a83k66o33v62e53c 8638405781

V každé skupině lidí je určitý podíl blbců...Nejsou před tím uchráněni ani devizoví spekulanti...:-)

0/0
20.4.2017 21:35
Foto

P25a19v49e67l 42M54a85c51h75a84č63e13k 5581252933

To nepochybně. A většina z této skupiny se vrhla na korunu...

0/0
20.4.2017 21:53

V98o92k12o59u25n 83V88l73a89d11i68m79i58r 8652358199338

Devizovymi spekulanty jsou jiste i vekslaci, co vam vymeni $ ci € za balicek novinovych ustrizku s nekolika petistovkama navrch.

U tech si to dovedu predtavit stejne jako u mnoha zdejsich blogeru a diskuteru.

0/0
20.4.2017 21:44
Foto

P28a81v96e21l 61M75a96c40h40a34č12e44k 5921242613

S těmi veksláky máte pravdu, ale nedokážu si představit tuto sortu lidí v devizovém kšeftu v objemu miliard. :-)

0/0
20.4.2017 21:54

V68o72k33o68u51n 14V25l94a35d44i58m65i73r 8732378849508

Nevim, ale nekde jsem cetl, ze nekteri byvali jsou i poslanci nektere ze snemoven.

0/0
20.4.2017 22:05
Foto

P75a39v84e75l 27M81a47c27h15a29č83e58k 5861392963

Ano, ale to je jiná záležitost.

0/0
20.4.2017 23:36
Foto

M86a16r21i84e 41J65a66n29d12o85v70á 8751123195326

Když se podívám na vaše starší články, tak musíte být že současného stavu asi dosti zklamán, ne? :-)

+1/0
20.4.2017 16:53
Foto

P65a13v49e61l 68M62a39k85o50v89e85c 8518465831

Slabá koruna mě netěší, ale se skokovým posílením koruny po ukončení intervencí jsem nikdy nepočítal, zvláště při tak obrovském objemu spekulativních korun. Při kurzu nad 27 CZK/EUR může rozpouštět ČNB své "přefouknuté" devizové rezervy a eliminovat tak budoucí kurzové ztráty, takže koruna možná ani nebude tak vysoce volatilní, jak se předpokládalo.

+1/0
20.4.2017 17:10
Foto

P40a46v48e15l 60M78a67c62h51a52č83e18k 5201812883

Se skokovým posílením koruny jste nikdy nepočítal? A co váš odhad kurzu po skončení intervencí?

0/0
20.4.2017 21:10
Foto

P55a15v44e17l 81M62a80k19o35v69e43c 8568305691

Nikde jsem nepsal konkrétní termín, k jakému datu mnou odhadovaný kurz bude skutečností...Bylo mně to oprávněně vytknuto a taky jsem své důvody uvedl... Jsem prostě oportunista a konjunkturalista (platí pouze pro některé mé blogy...):-)

0/0
20.4.2017 21:39
Foto

P93a55v24e30l 44M71a49c32h69a51č40e64k 5131602953

To je ale jen žert, že?

0/0
21.4.2017 7:49

R76o60s52t57i95s93l83a50v 44C64a30h58a 6373237457261

Mimochodem, neni mi jasne, proc zrovna tricet let.

Saldo obchodni bilance, i bezneho uctu spise rika, ze na delsi dobu.

Nicmene je tu jeste jedna varianta, o ktere se zatim nemluvi (nebo jsem to zatim nezaznamenal), a ktera muze za par mesicu nastat. CNB intervencemi chtela nastartovat inflaci. Je mozne, ze se rozbehne rychleji, nez by chtela. V breznu byla mezirocne 2.6%, cil CNB je 2% plus minus 1%, tedy rozmezi 1 % az 3 %. Je mozne, ze pokud inflace zasadneji prekroci 3 %, ze zacne CNB koruny opatrne skupovat s cilem posileni koruny a tedy snizeni inflace.

0/0
20.4.2017 15:58
Foto

P32a47v91e56l 96M69a87k74o20v49e33c 8458925751

Těch 30 let uváděl dnes nějaký manager ČSOB, a tak jsem to bez bližší analýzy převzal... Myslím, že je celkem jedno jestli 10,20,30 nebo 40 let, ale každopádně intervence ČNB vytvořily národohospodářsky významnou nerovnováhu, se kterou se ekonomika nevyrovná za relativně krátkou dobu.

0/0
20.4.2017 16:35

R26o59s30t22i57s19l89a98v 33C74a19h14a 6793647237221

Jo, tak to jsme oba videli na patrii. Kdyz jsme diskutovali se svagrem tesne pred koncem brezna, co delat, tak jsem mu napsal, ze ocekavam posileni o nizke jednotky procent, ze cizomenove akcie prodavat nebudu, ale devizy na uctu asi ano (a prodal jsem je). Sice to po konci intervenci vypadalo, ze budu nejakou dobu pracovat "zadarmo" (=pokryvat zraty), ale ve finale to moc dlouho nebylo.

0/0
20.4.2017 16:57

R22o18s34t34i18s27l21a13v 98C17a71h77a 6463557707481

K tomu Vasemu odhadu trzniho kurzu byste mel dodat take horizont, ktereho se tyka.

+1/0
20.4.2017 15:49
Foto

P57a67v47e70l 38M24a64k35o36v32e23c 8268465911

Dobrá připomínka. Několikrát jsem zvažoval uvedení konkrétního data, ale nakonec jsem to pojal jako kurz, který bude odpovídat aktuálnímu fundamentu české ekonomiky po vyčerpání vlivu "spekulačních" korun. A kdy se ten vliv vyčerpá, není lehké odhadnout... Ale pokud bych měl tipovat, tak to bude do 31.12.2018...

0/0
20.4.2017 15:56

R89o32s61t97i36s24l20a68v 67C97a48h26a 6233507467221

No ja se ptal hlavne kvuli tomu, ze asi vsichni doufame, ze jdou to bude vyrazne lepsi, coz by znamenalo, pokud to bude splneno, ze se nekdy v budoucnu trefite. Aby to nebylo jak s tim predpovidanim krize - vzdycky se najde pesimista, ktery krizi predpovida. A protoze takovych lidi neni uplne malo, tak je jasne, ze nekdo z nich se taky nakonec trefi.

+1/0
20.4.2017 16:02



Zeman vyhrál... Vyhrál?

Zeman_projev

Blogeři komentují prezidentské volby. Čtěte ZDE.





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.