Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D14a74n70a 51T90e34n88z62l45e29r 5850772505473

Jiří, dám to sem, dopředu, protože vlákno v diskuzi už je nepřehledné. Vy tvrdíte, že se člověk na Zemi vyvinul i v jiných končinách než v Africe. KDE se přesně podle vás vyvinul, tedy KDE byly přesně podobně dobré podmínky jako tehdy v Africe?

Neuhýbejte, chci jasnou odpověď. KDE to bylo?

0/0
25.4.2017 11:27
Foto

J86i88ř27í 90S79t12r33a87t25i84l 4163858655772

Napsal jsem to již v příslušném vlákně. Mohl se také vyvíjet třeba v Americe. Indiáni nemusí být prvními obyvateli tohoto kontinentu, ale vývojovým stupněm mnohem starších předků. Již v 19.století byly v Americe nacházeny nějaké zkamenělé kosterní zbytky člověka, staré milión a více let, jenž dorůstal větších rozměrů jako člověk dnešní. Byl kolem toho velký rozruch. Zdali to je pravda či není dosud není vyjasněné, důkazy se prý ztratily. Proč by ale něco takového vzniklo, že by jen tehdejší podvodní senzacechtivci? Přiklonil bych se spíše k názoru, že vývojová linie indiánů a také i okolních oblastí Ameriky není afrického původu, byť se jedná rovněž o druh Homo sapiens.

0/0
25.4.2017 13:37

D20a78n83a 60T94e75n31z41l11e81r 5160692615813

Takže žádné důkazy? Pakliže nejsou důkazy, jedná se jen o hoax.

Myslíte Indiány v jižní nebo severní Americe?

0/0
25.4.2017 16:41

J76a31n 33Š64v12a11d59l79e24n30k46a 9134789800

To má někde ze záhadologických webů. Nic průkazného. Samé "prý", "důkazy se ztratily", atd. A už vůbec ho nezajímá, že Indiáni jsou geneticky i fyziognomicky blízce příbuzní obyvatelům východní Sibiře, přesně v souladu s představou, že do Ameriky přišli lidé ze Sibiře.

+1/0
25.4.2017 17:46

D85a54n65a 84T48e32n83z34l50e11r 5260542715653

... navíc, že je naprostá hloupost, aby na sobě nezávisle vznikly dva různé druhy (jeden kdoví jestli ne z mimozemšťanů) - ale mohou se vesele vzájemně křížit. Vždyť i to křížení s neandrtálci moc nešlo. :-)

Já jen doufám, že se dozvíme, ve kterém místě jižní nebo severní Ameriky se ten samostatný druh vyvinul. To, z čeho se vyvinul, bude pak už jen třešničkou na dortu.

0/0
25.4.2017 18:02

J57a26n 19Š73v41a70d16l48e63n81k30a 9634769600

Tady je třeba použít tzv. Stratilovu logiku. Vyvinul se z toho, co ještě nebylo nalezeno. A vyvinul se tak dokonale, že vypadá, že měl společného předka s lidmi ze Sibiře. Prostě se ta souhra náhodných mutací odehrála dvakrát na dvou odlišných místech.

+1/0
25.4.2017 18:40

D98a68n39a 58T72e51n60z24l36e49r 5840232585923

:-)

0/0
25.4.2017 20:23

J95a82n 63Š84v56a86d24l66e14n36k39a 9474199780

Ještě, že pan Stratil neaplikuje svůj inovativní přístup třeba u archeologických vykopávek. Představme si třeba, jak by se vypravil do Mikulčic na hradiště z doby Velké Moravy. Zrovna by si s průvodcem prohlíželi základy kostela, když by pan Stratil průvodce přerušil: "Váš výklad je docela dobrý, ale proč ho kazíte nepodloženými spekulacemi? Tohle jsou zcela jistě základy nějaké budovy, ale to, k čemu sloužila, už nikdy nemůžeme zjistit. Nikdo z nás v té době nežil."

Průvodce zalapá po dechu a odpoví: "Ale, tohle má přesně stejný půdorys jako románské baziliky z té doby."

"Pche," mávne rukou pan Stratil a rozvine svou originální úvahu, "vždyť vy ani nemůžete vědět, z jaké doby ta stavba pochází. Co když ji postavili obyvatelé Atlantidy? Co když to byla naváděcí stanice pro mimozemské lodi?"

Průvodce to ještě více vyvede z míry: "Ale tohle je typické hradiště z doby Velké Moravy, patrně velmi významné, srovnatelné s Velehradem."

"To říkáte vy," poučí ho pan Stratil, "ale nijak jistý si tím být nemůžete. Člověk je jenom nepatrná částečka vesmíru a nikdy nemůže pochopit, jak se věci mají doopravdy. Třeba se jednou ukáže, že ty vaše vykopávky jsou něco úplně jiného."

"Nezlobte se, pane, ale to co říkáte, jsou naprosté hovadiny," vloží se do rozhovoru jeden z návštěvníků, kterého zajímá průvodcův výklad a ztrácí trpělivost s vývody pana Stratila.

"Jenom pro vás, protože nechápete jejich hloubku," odvětí pan Stratil.

"Pane, ale to, co říkáte, jsou vážně nesmysly," přidá se průvodce.

"Je na vás poznat, že jste jenom archeolog, příliš omezen svým oborem. Musíte se na věci dívat v širším kontextu," trvá si na svém pan Stratil.

+1/0
25.4.2017 22:27

J16a12n 12Š27v68a16d73l50e41n86k95a 9984249960

"V jakém kontextu?" Průvodce už také ztrácí trpělivost. "Vždyť ty vykopávky nesvědčí pro nic jiného, než že je to hradiště z Velké Moravy. Jeho věk dokázalo i radiokarbonové datování."

"Ta metoda není příliš spolehlivá," namítne pan Stratil. "Ani stáří fosilií dinosaurů se tím nedá měřit."

"Jakých dinosaurů? Jak s tím, o čem se tu bavíme, souvisejí dinosauři?" Průvodce zoufale rozhodí rukama.

"Jednoduše," podotkne pan Stratil. "Vždyť vy si vůbec nemůžete být jistý, zda nežili ve stejné době, jako bylo postaveno toto hradiště."

"Můžeme. Nikde se tu nenašly jejich kosti," pokouší se mu to vysvětlit průvodce.

"Nikde? A kde všude jste kopali? Co když byste dinosauří kosti našli třeba tamhle na tom pahorku? Nebo za ním? Dokud nebudete kopat úplně všude, nemůžete si být jistí, že v té době dinosauři nežili," rozvíjí pan Stratil svou neúprosnou logiku, před níž by kapituloval i Sherlock Holmes.

"Za pahorkem je přece vesnice," zalomí rukama průvodce.

"Pane, vy jste naprostý pošuk," už to nevydrží jeden z návštěvníků a zahrozí panu Stratilovi pěstí.

"Vidíte, jak hluboko jste klesl?" pohoršeně si odfrkne pan Stratil. Já zde pouze rozvíjím své úvahy o tom, jak by to také mohlo být. Nemusíte jim rozumět. Ani je nikomu nevnucuju, tak mě hned nemusíte urážet. Dobře tím ukazujete, co jste zač."

A takhle ten rozhovor může pokračovat donekonečna. Anebo to může skončit. Buď brachiálním násilím, anebo prostým poznáním průvodce, že pan Stratil je jakýsi blázen, jemuž nemá cenu odporovat a pokud možno ani s ním zapřádat rozhovor. Další jeho poznámky tedy již ignoruje a pokračuje ve výkladu.

+1/0
25.4.2017 22:27
Foto

J11i81ř33í 55S57t57r54a66t98i66l 4773308725842

Když byl 22.12. roku 1938 vyloven u břehů jihovýchodní Afriky první exemplář pravěké ryby "latimérie podivné", vyvolal ve vědeckém světě velké vzrušení. Na základě studia toto živočicha byl potom vysloven předpoklad, že tato skupina živočichů dala pravděpodobně základ suchozemským čtyřnohým obratlovcům. Takto se sestavuje onen "evoluční strom života".

0/0
26.4.2017 7:51

J12a35n 31Š43v13a50d45l30e46n81k94a 9894859320

Vidíte? Sám ukazujete, že na tom mém ironickém rozhovoru mezi vámi a průvodcem po archeologickém nalezišti přeci jenom něco bude. Vy se totiž s tou latimérií dost zásadně mýlíte (což plyne z vašich chabých znalostí). Takto nebylo navrženo, že by ryby mohly být předky čtvernožců. Ve skutečnosti byly fosilie lalokoploutvých ryb nacházeny dříve, než byla nalezena latimérie - např. takový Eustenopteron, který patřil do linie vedoucí k obratlovcům, byl nalezen již v roce 1881 (https://en.wikipedia.org/wiki/Eusthenopteron). Do té doby, než byla nalezena latimérie, již takových fosilních nálezů bylo tolik, že bylo možné dovodit, že jedna ze skupin lalokoploutvých ryb dala vzniknout čtvernožcům. Bylo tak učiněno na základě zjevné anatomické podobnosti některých zástupců lalokoploutvých ryb a nejstarších obojživelníků. Např. uvnitř ploutví se nosné kůstky značně podobaly pletenci horních i dolních končetin, ty ryby měly kromě žaber plicní vaky, apod. Takže již dávno před latimérií se soudilo, že jsou ryby předky čtvernožců, a vědělo se, která jejich skupina to je. Akorát byla považována za zcela vyhynulou. Nebyly známé žádné fosilní nálezy lalokoploutvých ryb už od křídy. Nález latimérie byl tedy senzací proto, že se jednalo o nález "živoucí fosilie", byť patří do skupiny, která nevedla ke čtvernožcům. Po revizi systému k lalokoploutvým rybám patří i skupina dvojdyšných (bahníci), čili latimérie už není jediná.

Z výše uvedeného je zřejmé, že jsou vaše "úvahy" bezcenné, neboť jsou založeny na nedostatečných znalostech a nepodložených spekulacích.

+1/0
26.4.2017 9:17
Foto

J41i31ř97í 59S87t98r69a13t54i15l 4903608315602

Já vám ten "strom života" nekácím ani nemohu, ale představuje jen hypotetické seřazení vývoje živočichů. Pravdu z toho nikdo neudělá.

0/0
26.4.2017 9:56

J45a13n 60Š89v85a10d65l39e60n73k65a 9204559650

Přesně tak. A hradiště u Mikulčic mohli klidně postavit mimozemšťané. Už nikdy nezjistíme, zda to doopravdy bylo velkomoravské hradiště. Vaše úvahy jsou nesnesitelně jednoduché. Není potřeba k nim vůbec nic umět, vůbec nic znát. Stačí opakovat pár obecných frází a připadat si, na jak úžasnou věc jste přišel...

+1/−1
26.4.2017 10:20
Foto

J61i85ř73í 61S66t68r43a66t44i79l 4693838845422

Jsou věci jasné, doložené, dále pak pravděpodobné či hypotetické. Celkový vývoj života na zemi může být sestaven jen na základě pravděpodobností.

0/0
26.4.2017 11:10

J31a76n 37Š21v88a23d68l11e77n44k10a 9984319740

Je to doložené úplně stejně. I v případě archeologie se jedná o hypotézy na základě nálezů. I zde je třeba, aby vše bylo ve vzájemném kontextu, nikoli rozporu, k potvrzení téže věci se používají různé metody, které vyloučí možnost systémové chyby. Problém je tedy jinde: vy nevidíte žádný rozpor, kdekoli je to v souladu s tím, co si myslíte. Jakmile je to v rozporu, začnete s těmi svými "úvahami". Třeba pět set let staré nálezy nezpochybňujete, pět tisíc let ještě také moc me. Padesát tisíc let už ano. Princip výzkumu je stále stejný, rozdíl je jenom v tom, že jste si to vysnil jinak.

+1/0
26.4.2017 11:59
Foto

J91i46ř84í 32S87t23r47a91t29i27l 4983638915112

S rostoucím stářím paleontologických archeologických nálezů roste i procento pravděpodobnostní chyby či omylu v tvrzení, opírajících se pak stále více o teorie. Zkameněliny kosterních ostatků staré milióny let a jen ve zlomcích veškeré tehdejší reality jsou již pro ucelenou představu vzájemných vývojových vazeb značně problematické a těžko mohou uvádět hypotézy v pravdivé závěry.

0/0
26.4.2017 12:23

D46a25n20a 26T25e80n95z39l96e37r 5980652515913

Jiří, i ty milióny let staré důkazy jsou pořád ještě důkazy. Na nich se zakládají ty vzájemné vývojové vazby, jak tomu říkáte. Takže - doložen ten vývoj je, ne že ne. Stejně jako je doložená K-T vrstva po celé Zemi, pod níž kosti dinosaurů jsou, nad ní ale ne. Smiřte se s tím. :-)

0/0
26.4.2017 12:28

J84a94n 27Š66v68a21d90l52e42n83k61a 9954289830

Ta míra pravděpodobnosti je právě zvyšována s užitím různých metod, které dokazují totéž. Vědci se snaží předem vyloučit chyby tím, že než něco uveřejní, nejprve si to několika různými a nezávislými způsoby ověří. Princip je stejný jako u archeologických vykopávek.

0/0
26.4.2017 12:31
Foto

J83i18ř92í 89S59t75r98a41t28i89l 4823168935942

No jistě.

0/0
26.4.2017 13:46

J17a87n 93Š88v56a94d98l43e31n80k96a 9334889540

Ano, jistě. Věda není založená na "pocitech", jak si možná myslíte. Ve vědě není místo pro úvahy typu "výrazné genetické bariéry mezi různými lidskými rasami", jestliže výzkum nic takového neprokázal.

0/0
26.4.2017 13:50

D72a76n41a 63T83e76n54z22l29e15r 5740902265843

Tímto jste, pane Š., nádherně shrnul celých posledních 400 příspěvků téhle diskuze. R^;-D Mám dokonce pocit, že by to chtělo udělat jako extra blog. Něco jako "aktuality z diskuze". R^:-)

0/0
26.4.2017 10:38
Foto

J63i98ř75í 85S15t96r57a34t95i66l 4173708875832

A nebo obráceně, z Ameriky do Sibiře. Z Afriky to již vypadá hůře.

0/0
26.4.2017 7:24

J73a71n 19Š61v52a19d86l55e22n50k51a 9204279620

Jenže východosibiřské populace jsou zase svým způsobem příbuzné lidem dále na jih (Mongolové, Číňané). Vy byste tedy naznačoval, že "žlutá" rasa vznikla ve značně nepříznivých podmínkách východní Sibiře naprosto nezávisle na afrických populacích člověka, a přesto je mu tak blízce příbuzná, že se s ním volně kříží. Nebylo by jednodušší (Occamova břitva) uvažovat o jediném místě původu celého lidského druhu?

0/0
26.4.2017 9:19
Foto

J75i74ř82í 80S14t82r58a67t80i30l 4473838575242

Jednodušší by to bylo, ale je otázka, zdali pravdivé. Typologie a fyziognomie amerických indiánů je bližší asijským šikmookým rasám, nežli negroidní africké rasy a naopak šikmooké asijské rasy jsou bližší americkým indiánům. Africké negroidní typy jsou vzdálené i typickým evropským rasám.

Ve hře nemusí být vyloučen (jen proto, že si to současná věda neumí představit) i nějaký mimozemský původ. Může toho být jakýmsi důkazem i sama věda, která zkoumá vesmír a jeho další možnosti života. A vyvíjí pro to i dopravní techniku, také zajímavé.

0/0
26.4.2017 10:18

D51a45n95a 75T15e65n37z55l43e65r 5380722745763

Jiří, ono se to nebere jen podle tvaru očí. Ono se to bere podle genů. Smiřte se s tím, že jste příbuzný s černochy i číňany. :-)

0/0
26.4.2017 12:30

J53a63n 44Š62v86a39d71l29e91n33k89a 9834119240

Jistěže. Použijeme tedy vaši argumentaci na naleziště v Mikulčicích: ve hře je, že celou tu lokalitu postavili mimozemšťané. Zatím tomu nic nenasvědčuje, ale to třeba jenom proto, že současná věda není ještě dostatečně na výši. Za pár let se to třeba potvrdí.

Co se týče lidských ras, tak to už jsem vám vysvětloval minule. Nejvyšší genetickou diverzitu má africká populace, což dokazuje, že je také nejstarší a ta diverzita měla čas se vyvinout. V rámci Afriky jsou tak velké rozdíly mezi různými populacemi, že můžete rozlišovat hned několik dalších lidských ras (např. obyvatelé Keni jsou úplně jiní než jihoafričtí Křováci, apod.). Mimoafrické populace mají naopak genetickou diverzitu poměrně nízkou a příbuznou jedné z afrických populací, což naznačuje společný původ. Výjimku tvoří Austrálci, ale ti jsou pozůstatkem ještě starší migrace z Afriky. Ostatní mimoafrické populace sdílejí některé znaky, jimiž se odlišují od Afričanů: je to barva očí (často jiná než hnědá), barva kůže (často velmi světlá), tvar a barva vlasů (často rovné či vlnité, často velmi světlé), tvar nosu (spíše výrazný než plochý). Tyto odlišnosti od Afričanů lze vysvětlit jako adaptace na výrazně odlišné podmínky panující v Eurasii oproti Africe. Jednak je zde daleko menší oslunění a proniká sem méně ultrafialového záření. Příliš tmavá kůže by tedy bránila produkci vitamínu D (nízké hladiny vitamínu D způsobují kreténismus a křivici). Světlá kůže je tedy evoluční přizpůsobení se. Výrazný nos zase může lépe ohřívat vzduch proudící do plic. V Africe není potřeba, ale za arktické zimy se určitě hodí.

0/0
26.4.2017 12:45

J13a38n 41Š15v35a39d40l70e15n55k43a 9214969470

Některé z těch adaptací se zdají být výsledkem křížení prvních lidí migrujících mimo Afriku s neandertálci, o nichž se ví, že byli světlí a velmi dobře přizpůsobeni životu v drsném klimatu glaciální Eurasie. Nasvědčují tomu některé genetické analýzy (i když jiné zase ukazují, že takoví kromaňonci měli zřejmě tmavou kůži). Východoasijské lidské populace se kromě neandertálců křížily s dalším lidským druhem - Denisovany. Odtud možná plyne rozdíl mezi západo- a východoeurasijskými lidskými typy. Dominantní složkou genomu mimoafrických lidských populací je však stále to, co z nás dělá člověka moudrého, jeden lidský druh. Navíc i neandertálci a Denisované jsou pozůstatky dávné lidské migrace z Afriky, která proběhla někdy v předposlední meziledové době.

0/0
26.4.2017 12:45
Foto

J29i49ř25í 74S20t82r90a37t66i12l 4303698835792

Pěkné teorie.:-)

0/0
26.4.2017 13:40

J14a52n 25Š80v36a40d40l37e96n67k48a 9474229920

Však ano, jsou to vědecké teorie (čili soubory hypotéz), které jsou již velmi solidně podložené. Vy si dál můžete snít o mimozemšťanech, kteří stvořili lidstvo na pěti různých místech po celé planetě, ale to vše budou stále jenom "úvahy" (řekl bych spíše fantazie).

0/0
26.4.2017 13:47

J39i17ř52í 28E74n80g72l83i73š 1195899405221

Jo, jo. Popis vlastností a využití prvků. To mě na chemii bavilo vždy nejvíc. Pak přišly rovnice a bylo po zápalů :-/

0/0
24.4.2017 8:51

D11a74n12a 15T68e55n89z88l51e89r 5940252215873

R^:-) Mám to podobně - v organické chemii. Moc komplexní, moc komplikované, pokaždé jinak, frustrující. :-)

Přeju krásný den, Jiří a děkuju za návštěvu. R^

0/0
24.4.2017 9:08

J19i87ř77í 51E44n53g24l73i72š 1225279655151

Já také děkuji za Vaši reakci. K blogu jsem se dostal přes Betelgeuze. V jedenácti jsem zhltnul knihu pana Příhody: Procházky vesmírem. Díky svým intelektuálním chopnostem jsem se vesmíru bohužel nikdy nevěnoval, ale pořady Dr.Jiřího Grygara jsem s úžasem sledoval. Jeho kniha Vesmír s fascinujícími snímky světových observatoří mě občas svede k pokochání se. Pohled na jasnou noční oblohu mě vždycky tak nějak vezme u srdce: Jsme tu možná stovky světelných let okolo jediní, ale žerem se jako psi a chováme se k Zemi jako hovada :-/

0/0
24.4.2017 9:17

D43a40n68a 51T71e45n98z28l35e31r 5640432785663

Měla jsem to jako vy - moje oblíbené knížky byly vždycky ty o vesmíru. Tehdy jich bylo tak málo - a pan Grygar byl jako dárek. R^ O to víc si užívám dnešek, kdy máme možnost sledovat důležité věci i live na internetu. R^

0/0
24.4.2017 9:48

J12a49n 64Š62v33a58d69l83e73n84k40a 9474959670

Já jsem jako kluk hrozně rád četl knížky o vesmíru ze 70. a 80. let od Karla Pacnera. A někdy ve 3. třídě jsem dostal Okna vesmíru dokořán od Jiřího Grygara. Vždycky mě to strašně bavilo, ale k astronomii je potřeba dosti složitá matematika, a na to já jsem nebyl, takže jsem zůstal u biologie. :-)

+1/0
24.4.2017 10:08

D86a11n38a 91T51e89n84z54l20e31r 5520522745883

R^ Okna vesmíru dokořán mám v knihovně na čestném místě. A také Návraty první dámy. Tehdy bylo takových knih tak málo....

Kdyby tehdy, když jsem se rozhodovala, brali na astronomii, byla bych se asi přihlásila, takhle na mě jako druhá volba vyšla chemie. :-) Na fyziku jsem nikdy nebyla dost odvážná. A udělala jsem dobře. Teď dělá teoretickou fyziku můj syn a vidím, že bych se nechytala. :-)

0/0
24.4.2017 11:24

J90a61n 55Š85v10a74d56l70e33n57k63a 9424559730

Teď mám docela rád aplikaci Google Sky Map. Včera jsem se procházel a pozoroval souhvězdí. Byl taky pěkně vidět Jupiter. Bez té aplikace jsem dřív poznal jenom Velký vůz, Kassiopeu a Orion.

0/0
25.4.2017 7:38

D55a93n65a 40T96e12n59z48l30e36r 5500372755273

R^ Jupiter je teď hodně "blízko", je v opozici. Kdybyste chtěl kouknout, jak to vypadá přímo u něj ... https://twitter.com/NASAJuno?lang=de

0/0
25.4.2017 8:30
Foto

K93l53á40r79a 15T93ů94m82o33v84á 2603944927398

R^Platina a iridium, to si pamatuju, že patří k sobě.:-)

0/0
17.4.2017 20:50

D39a15n44a 86T57e38n80z64l36e85r 5210772855413

:-) A navíc jsou to sympatické kovy. :-)R^ Mějte krásný den, Kláro. R^

0/0
18.4.2017 7:50

J22a35n 59Š59v47a79d53l38e13n33k62a 9494789600

Platiros - zázračná velmi pevná kovová slitina z vědeckofantastických románů J. M. Trosky. :-)

+1/0
18.4.2017 13:36

D21a42n55a 45T16e65n19z89l31e16r 5490282875233

R^

0/0
18.4.2017 14:47

P88e13t92r 92P26a19l51e20č58e11k 3450555584852

Jediná, co byla schopna obrábět tajemný holanit.:-)

0/0
19.4.2017 9:09
Foto

K75l41á63r94a 87T11ů13m25o53v65á 2413784747138

Platina samostatně mi evokuje poněkud méně sympatické věci jako cisplatina atd.:-) Hezký večer vám všem.:-)

0/0
18.4.2017 18:18

J44a38n 52Š96v60a64d24l23e29n68k56a 9624509680

Mně cisplatina evokuje nostalgické vzpomínky na doktorské studium, kdy jsme látku se zkratkou CPPD používali k vyvolávání dvojřetězcových zlomů v DNA kultivovaných buněk...

+2/0
18.4.2017 18:19
Foto

K32l95á44r69a 20T59ů14m54o74v85á 2333984217858

Doufám že s patřičnými bezpečnostními opatřeními...

0/0
18.4.2017 20:20

J87a49n 37Š83v39a76d16l24e72n91k58a 9964309610

V rámci pravidel provozu laboratoře pro molekulární a buněčnou biologii...

0/0
18.4.2017 20:35
Foto

K28l43á35r41a 48T62ů56m30o68v96á 2183644527398

To jste mi moc nenapověděl...

0/0
18.4.2017 21:35

J82a77n 20Š37v64a12d37l41e29n28k77a 9204919260

To znamená, že jsme ji používali v miligramovém množství a nebylo třeba nějakých zvláštních opatření.

0/0
19.4.2017 7:27

P81e70t77r 60P62a83l92e56č51e97k 3670725324402

Mě evokuje nostalgické vzpomínky na ukrutné nevolnosti. ;-D;-D

+1/0
19.4.2017 9:08

R28a68d86e31k 21J62a83r88o23š 4477698640586

Jako vždy velmi zajímavý a čtivě napsaný článek. Karma R^

Pouze jedna technická poznámka:

Iridium není nejtežší prvek. O fousek je těžší, respektive má vyšší hustotu osmium.

0/0
17.4.2017 17:30



Žebříčky





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.