Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M19i18l65a37n 82Z28e45m98a30n 1487901870972

2% hypo na 30 rokov nema ani po "obludnom zjednoduseni" 60% preplatenie...

Stacilo to hodit do hypokalkulacky a vyslo by ti, ze je to vyrazne menej, konkretne je to 33%.

0/0
21.4.2017 12:23
Foto

I59v86o 64P23e69t25e36r95k57a 4336605897869

Pane Lexo, váš alarmistický text je velice jednostranný a nepřesný.

1. Ani při 100% hypotéce jste neměl zaručeno, že vám tato pokryje náklady na koupi bytu - těch 100% je odhadní, nikoliv prodejní ceny. Takže stačilo, aby cena byla o něco nadsazena a i při 100% hypotéce jste potřeboval vlastní hotovost.

2. 100% hypotéky způsobovaly nárůst cen nemovitostí - ta se totiž odvíjí mimo jiné od kupní síly obyvatelstva a 100% hypotéka tuto kupní sílu zvyšuje v porovnání s 80%. Čili 100% hypotéky vedly k předražování bytů, a proto je dnes 2+1 v paneláku na okrajovém sídlišti Prahy za tři miliony.

3. Od banky je velmi rozumné chování nedat hypotéku na 100% ceny. V Irsku se v době nedávné krize začalo propouštět a zároveň klesly ceny nemovitostí o třetinu. Takže lidé, kteří přišli o práci a nemohli splácet hypotéku přišli o byt a zároveň prodej nemovitosti nepokryl dluh vůči bance. Tedy lidé přišli o bydlení a ještě bance zůstali dlužit peníze.

+8/0
20.4.2017 15:52

B21ě61l54a 92H23o83r69á51k60o89v72á 1958982359300

Na tomto blogu je vidět jak to má spoustu karmovačů popletené.

Ceny nemovitostí jsou vyšponované právě pro bezbřehé půjčování!! Bublina splaskne a spousta léta platících dlužníků zjistí, že nevlastněj vůbec nic, páč vše jde na úroky a ten kousek splacené nemovitosti padne za propad skutečné prodejní ceny. Budou rádi když nebudou dlužit i po prodeji.

Když nejsem schopen ušetřit ani kousek, jak chci řádně splácet? Výpadek příjmu může nastat ze dne na den!!

+8/0
20.4.2017 15:18

J50a98k53u37b 73S43e71k66e73r31a 6856830206385

Tak byt 2+1 v paneláku v Praze nikdo nikoho nenutí kupovat. Pokud chce někdo být zaměstnán v Praze, tak by měl počítat s tím, že mu vyšší příjem spapá ono bydlení. Život je otázkou priorit..

+3/0
20.4.2017 12:39

R81a21d18e13k 31H38a57m87p67l 3936971741231

No, s těmi procenty Vám to moc nejde (2 % p.a. po 30 let = 60 %, to snad nee, zkuste si to skutečně spočítat :-))

Dále, pokud někdo potřebuje 100% hypotéku, není skutečně střední třída, těch 20 % by si prostě střední třída měla být schopna našetřit. A to říkám i při vědomí toho, že v Praze je to docela dost peněz. Na druhou stranu jsou zde vyšší příjmy a kromě nákladů na bydlení podobné náklady na živobytí, jako kdekoliv jinde. Prostě střední třída v Praze bude vypadat trochu jinak, než střední třída jinde. A navíc v Praze žije "jen" cca 10 % lidí v ČR a nikde není psáno, že prostě všichni budou bydlet v Praze.

+3/0
19.4.2017 17:49

K88a44r14e32l 95S29t36r69ž36a81n61o45v58s46k27ý 1818355485

Na druhou stranu, třeba v Německu je naprosto normální, že lidi bydlí v nájmu, vlastní byt má horních sto tisíc. A taky tam není normální, aby se dům rozprodával po jednotlivých bytech a pak se lidi scházeli na schůze, jestli natřít oprýskané zábradlí a do krve se hádali, jakou to bude barvou.

+6/0
19.4.2017 16:25

J61a83n 67Ř49e61z89n83í90č31e97k 3221501653680

V Německu je taky naprosto normální, že důchodce zaplatí nájem a zbyde mu na normální život. U nás je normální, že zaplatí pražský nájem a umře hlady.

0/0
20.4.2017 21:30

P78a45v95e53l 84K86u81b60i23š19t54a 7516804302690

Ano, v Německu důchodce zaplatí nájem a zbude mu na normální život. Jenže nesmí bydlet v Berlíně, Mnichově nebo jiném větším městě. Tam na tom bude podobně jako ten z Prahy :-P

0/0
21.4.2017 16:17

L91u98d50ě50k 21C72h36r61á15s76t63e70k 5164444452476

Článek sice zní na první pohled logicky, nicméně autor se vůbec netrefil do příčiny problémů. Banky totiž nemůžou nést rizika za příliš levné a snadno dostupné úvěry, protože za lidi využívající nezdravě dostupné úvěry, je potom v krachujících bankách platí všichni ostatní. Navíc příliš dostupné úvěry na vlastní bydlení totálně křiví trh s nemovitostmi. Opravdu ceny už historických paneláků na hraně životnosti dosahují nesmyslných výšek a jen díky příliš snadné úvěrovatelnosti jsou lidé ochotni za ně platit ty nesmyslné ceny. Takže to co se teď děje, je pouze rozumný návrat do bezpečného prostoru, který v dohledné době snad i přemrštěné ceny nemovitostí alespoň stabilizuje, když ne sníží.

A příčina nedostupnosti bydlení pro běžné rodiny? Jednoduše v brutálně podhodnocené ceně práce. Dnes skutečně běžná rodina s ditětem nemá šanci našetřit žádné významnější úspory, což je ostuda současné i všech předchozích vlád, které daňovými pobídkami lákaly nadnárodní firmy, hledající pouze laciné montovny a nic víc. Je opravdu hrozné, že rodina s dítětem, kde oba rodiče pracují na plný úvazek, není schopná i přes minimalizaci výdajů každý měsíc smysluplnou částku odložit, aniž by tedy neskončili u chleba a vody a mohli dítěti občas něco dopřát. Celý ten nářek nad zhoršením dostupnosti hypoték, je naprostý omyl. Správným cílem nadávek by mělo být snižování daňového zatížení práce, podpora českých firem a živnostníků na úkor zahraničních motnoven atd.

+12/0
19.4.2017 10:55
Foto

M37a69r20t79i89n 66H81a85v81l63í74k 9129175359525

a kolik je problémových hypoték, prosím?

0/0
19.4.2017 14:08

K44a42r20e10l 38S29t51r24ž28a67n71o69v91s78k19ý 1278885175

Vzhledem k nízkým úrokům musí na jednu nesplácenou být padesát splácených, aby byla banka na nule.

0/0
19.4.2017 16:21

L73u19d14ě52k 60C58h22r19á83s67t35e90k 5714854132686

Nechci strašit, ale bude to jejich dost velká část rozdaná za posledních pár let ve výši 100% ceny nemovitosti a s ultra nízkými úroky. Ty jdou totiž teď nahoru a jak jim skončí fixace, tak budou valit bulvy, jaké najednou budou muset platit splátky...

+3/0
19.4.2017 18:12

R37a28d70e12k 34H46o98d50a68ň 9646707981203

U otázky "kolik je problémových hypoték" musíte brát v potaz, že podstatná není ani tak odpověď nyní, jako odpověď 3 roky po začátku další krize. Tam totiž přijde okamžik kdy úroky poskočí třeba na dvojnásobek, cena nemovitosti potenciálně spadne, a spousta těch co to jedou teď na doraz se začne "sypat", protože přijdou o práci.

+3/0
20.4.2017 10:20

J26a89n 83Ř64e83z28n28í77č35e37k 3661491783160

Tesat do kamene. R^

0/0
20.4.2017 21:32

P42e40t59r 41N80o96v15á75k 1505881699468

V USA to před rokem 2008 taky fungovalo "bez problémů"... :-)

+5/0
19.4.2017 10:03

A71n83t66o52n19í89n 56K47o83u57n19o11v86s30k28ý 9508190508448

Co je vyhlídka na vlastní bydlení?

Pokud si pořídím bydlení na hypotéku, tak stejně to bydlení patří spíš té bance nebo finanční instituci, která mi poskytla hypotéku, než mně.

+1/0
18.4.2017 23:09

B73ě67l95a 30H43o36r34á20k66o38v28á 1838182249930

Bingo!! Ale vysvětlujte to mladejm...

0/0
20.4.2017 15:22

J57a80n 16D50r70t23i39n87a 4592936553127

Podivný argument o 3mega bytě v Praze. Copak všichni musí bydlet v Praze? Třeba Vsetínsko, mnoho pracovních příležitostí pro absolventy technických VŠ. Ceny rozumných bytů v rozmezí 1 - 1.8 mega, pro manželskou dvojici která měla alespoň stavební spoření nulový problém. Já jsem stavěl dům, měl jsem v té době už tři děti a manželku na mateřské, hypotéku jsem dostal na 40% ceny domu. Jsem řadový vývojář. Všichni mí kolegové v mé věkové kategorii dnes mají vlastní dům, většina mladších kolegů (manželky na mateřské) si domy staví. Já už jsem hypotéku dávno splatil (a to jsem ji měl na 13.5%). Vůbec nechápu o čem to pan bloger píše.

+3/0
18.4.2017 21:57

J32a79n 20Ř83e57z98n78í29č11e96k 3261701323750

Ať se nám to líbí nebo ne, Praha je v té naší minizemičce jediná metropole. A asi jediné město, kde se nemusíte bát, že budete nezaměstnaný. Nějakou práci tu seženete vždycky, úplně vždycky, což se o zbytku republiky říct nedá.

+1/0
20.4.2017 21:34

J63o32s36e27f 28Š89o26l78t16e33s 8924388430933

Vy to možná nevidíte, ale dostupnost hypoték není ani nárok, ani právo. Že byly teď hypotéky levné? No ano, byly, protože situace na evropském trhu a zásahy centrálních bank způsobily, že peníze jsou levné. Nicméně ty samé zásahy teď začínají nést ovoce a způsobovat inflaci, která se podle mého názoru vymkne z kloubů. A někteří lidé možná nakonec spláčou nad výdělkem, protože si slavně půjčili 100% hypotéku na 3,5 milionu s hraničními příjmy, postavili si za to dům, který dříve stál sotva 2 miliony a za 5 let jim 2% úrok zvednou na 7% a oni zbankrotují a o dům přijdou.

+3/0
18.4.2017 20:22

M13i53c65h41a83l 41Š77t18a43j58n18r10t 4594241252377

Tak osobně bych řekl, že vaší dceři je úplně šumák, jestli má nějaký exotičtější enzymový deficit, nebo klasickou variantu. Problém je to pro ni stejný v obou případech.

Jenže post, na který jsem reagoval se vaší dcery netýkal. Byl o vzestupu nesnášenlivosti lepku. A to je skutečně převážně autoimunitní problém, může to souviset s rozmachem alergií, astmatu a jiných věcí, je to dost zajímavé.

+1/0
18.4.2017 17:19

M78i18c33h10a90l 63Š34t36a66j38n82r41t 4624401762337

Do háje, zatoulaný post

+1/0
18.4.2017 17:21

P16e50t84r 17V93o72ž14e89n90í31l53e28k 1828690815

větší nedostupnost hypoték zlevní reality - čím dostupnějí hypotéky tím dražší pořízení bydlení..

+2/0
18.4.2017 11:41

M26a28r91t18i64n 58R35o69s13o61l 4120163562741

Jde o prevenci krachu bank a fondů, což by zas odskákali důchodci spořící na stáří, ale ty to stejně nezachrání, protože zbankrotují státy, jejichž dluhopisy tvoří většinu portfólií fondů a už to nikdy neusplácí ani to neplánují. Navíc ani 100% hypotéka nepokryla celou pořizovací cenu bytu, protože odhadci, speciálně nasmlouvaní bankou ceny výrazně podceňují, aby se kryli. Takže nemovitost za odhadní cenu nekoupíte ani omylem, a když se jí aspoň trochu přiblížíte, tak jedině za hotové.

+1/0
18.4.2017 10:28

M49i34c12h94a77l 32Š36t17a73j51n71r23t 4594941102717

Vzhledem k tomu že hrozí riziko přehřátí trhu přílivem peněz z příliš dostupných hypoték, je takový krok rozumným opatřením.

+12/0
17.4.2017 22:48
Foto

M13i82l47o55š 22L59a46c21i84n24a 9519916596464

Poptávka dělá nabídku a nabídka dělá cenu. To je základní ekonomická poučka. Potom se nemůžeme divit, že panelák z doby socialismu stojí dnes miliony ale jeho skutečná cena je podstatně o cca 50% nižší. Ceny nemovitostí jsou nafouknuté a toto riziko poklesu ceny nechtějí banky nést.

Střední vrstva u nás prakticky vymizela. Do střední vrstvy by patřily střední manažment, lékaři, úředníci, učitelé a střední podnikatelé ale tito všichni jsou finančně ohodnoceni podprůměrně

+8/0
17.4.2017 9:14

R90a21d11e83k 43H56o14d92a80ň 9746147921913

Pokud dotyčný potřebuje 100 % hypotéku, není střední třída. A realisticky, právě možnost vzít si 100 % hypotéku znamená růst poptávky tam, kde být nemá - jen zvyšuje ceny nemovitostí (všem), a nafukuje realitní bublinu.

Ono to v první recesi může taky velmi nepěkně prasknout, a pak bude trh plný lidí kteří si vzali hypotéku, přišli o práci, a nyní nejsou schopni splácet hypo na byt na který si vzali hypo na 3 miliony, jenže už ho nedokáží prodat za více než 2,5. Realisticky: lidi prostě nemají "nárok" na vlastní bydlení.

+20/0
17.4.2017 1:12

K84a43r22e85l 21S20t17r61ž39a13n73o36v92s21k51ý 1578655475

To máte těžký. Ve 25 letech dostudujete vysokou školu, pár let sbíráte zkušenosti, ve třiceti se oženíte, máte děti. Jenže na bydlení jste si nestihl našetřit a teď to nejde. Takže se čeká, až půjde i manželka do práce a začnete spořit ve třiatřiceti. Ve čtyřiceti byste mohl mít částku na to, abyste dostal hypotéku.

+1/0
19.4.2017 16:25

J21a64n 81Ř91e35z31n48í93č26e37k 3561771543740

Problém je v absurdně nízké mzdové hladině v ČR.

0/0
20.4.2017 21:36

J47i54ř52í 29L98i80b39e15r 6478360830592

Ano, přehled o příjmech a výdajích jsem si už dávno udělal a stále ho aktualizuji. Jsem rád, pokud v daném měsíci nejdu "do mínusu" (není jich mnoho). Jednou ročně se to dorovná do lehkého plusu celoročními odměnami (na ty ale nemám nárok - můžou být, ale taky být nemusí) a návratem nemalé pěticiferné částky z přeplatku daně z příjmu, kterou bezúročně půjčuji nenažranému státu v průběhu roku. Děti nemají tablety ani značkové oblečení, na mobil si syn musel našetřit sám a trvalo mu to, o to více si ho váží. Za posledních mnoho let se nestalo, že bychom vyhodili byť jen kousek jídla. Oblečení se kupuje v sekáči, na nové auto jsem nikdy neměl. Kolegové, kteří pracují na stejné pracovní pozici v zahraničí mají podstatně vyšší životní úroveň (myšleno celé jejich rodiny). Pořád si myslím, že práce je v ČR zatraceně podhodnocena, zatímco sociální dávky (vzhledem k příjmům z práce) nerozumně vysoké. O nějaké existenci "střední třídy" se tady moc nedá mluvit. Na soukromé podnikání nemám lokty a žaludek, druhotná platební neschopnost by mne zahubila. Ve státě bez okamžité vymahatelnosti práva nemá slušný člověk šanci podnikat. Odejít není kam, nikde na vás nečekají "s otevřenou náručí". Nestěžuji si, jen konstatuji... :-/

+8/−1
16.4.2017 20:18
Foto

V69á29c20l81a38v 27C47h55u79c29h61m29a 6605881708226

Když chcete spořit, nejde jen o to udělat si přehled o příjmech a výdajích, ale o to umět rozlišit výdaje zbytné a nezbytné. Umět si ty zbytné odříct a to je právě věc, se kterou má spousta lidí problém. Nemohu soudit vaše finanční hospodaření, protože je neznám, ale níže píšete, že na stravu pro 4 člennou rodinu vydáte 15000. To je celkem vysoká částka a tady třeba já vidím možnost minimálně 30% úspory.

Já si nemyslím, že je práce v ČR podhodnocena, ale že každý dostává za svou práci přesně takovou odměnu za jakou je ochoten danou práci vykonávat. To je trh. Tu ochotu pracovat za hubičku samozřejmě silně ovlivňuje křivení trhu všelijakými socanskými nesmysly tvářícími se jako ochrana pracovníků, které ale ve svém důsledku znamenají přesný opak. Přílišná regulace pracovního trhu způsobuje, že zaměstnavatelé hledají cestu jak si restrikce a zvýšené náklady vykompenzovat a zaměstnancům zase brání říct zaměstnavateli sbohem a začít si makat na vlastním písečku.

Já si o sobě myslím, i přes řadu nectností, že jsem slušný člověk a podnikání je pro mně cesta, jak být také svobodný. A zdaleka to není jen o financích. ;-)

+1/0
17.4.2017 10:30

J44i12ř55í 95L81i28b73e95r 6148460470402

Ano, druhý odstavec bych klidně podepsal. Co se týče stravy - upřesním že obě děti mají bezlepkovou dietu. Kilo bezlepkové mouky - za 100,- Kč, 300 g bezlepkového chleba - taky takřka za 100,- Kč, a tak bych mohl pokračovat. Zaplaťpánbu žena umí bezlepkově vařit. Na restaurace se díváme pouze zvenčí.

0/0
17.4.2017 15:49
Foto

V53á57c64l70a24v 68C34h72u47c91h17m41a 6225111178496

Rozumím, v nákladech na stravu se vám promítají zdravotní problémy. To jsme ale zase úplně někde jinde než o čem původně diskuse byla.

Neberte si prosím osobně, co teď napíšu. Na náklady na zdraví si stěžuje poměrně velké množství lidí. Za svůj život jsem poznal nemálo lidí, kteří do sebe cpou všelicos (údajně) kvůli zdraví a často si tím škodí ještě víc. Ale jen málokdo se zamýšlí nad tím, nakolik své zdraví ovlivňuje on sám. Můj zdravotní stav byl takový, že jsem mohl jako spousta jiných lidí být velmi závislý na drahých lécích. Lékaři mě tenkrát strašili i smrtí. Nechtěl jsem řešit následky a začal jsem se ptát po příčinách. Výsledkem je, že víc než 15 let neužívám vůbec žádné léky, nemusím držet žádné diety, když občas poslouchám své vrstevníky tak si připadám velmi zdravý. Mé návštěvy u obvodního lékaře byly tak zřídkavé, že jsem dokonce zmizel z databáze pacientů VZP, ač ode mně každý rok vyberou nemálo peněz na pojištění. Vím, že jsou výjimky, kdy pacient za své problémy nemůže, ale jsou to výjimky, které mi jako argument přijdou úplně stejné jako když já budu tvrdit, že bydlení nemůže být pro nikoho problém, protože každý může bydlet jako já v maringotce za pár korun. Jenže lidi neradi slyší, že za své i zdravotní problémy si většinou mohou buď přímo sami nebo se na nich podepsali rodiče, byť třeba i nevědomky ovlivňováni státní propagandou.

0/0
17.4.2017 20:44

J84i74ř61í 51L80i89b98e43r 6298380190812

To už by bylo na osobní dopisování, od hypoték k bezlepkové dietě je dost daleko. Jen v "kostce" - proč chybí (nebo začne posléze chybět) v lidském těle enzym, co rozkládá lepek (který u postižených kromě jiného blokuje předávání živin ze střev do organizmu), na to zatím vědci neodpověděli. Šlechtěním obilí kvůli vyššímu výnosu došlo k mnohonásobnému zvýšení podílu lepku v něm, to je objektivní fakt. A to, že neustále přibývá lidí, pro které je lepek jedem, je fakt druhý. V Asii je v obilovinách podstatně méně lepku, a o tom, že by tam řešili bezlepkovou dietu, nemám žádné zprávy.

0/0
17.4.2017 21:03

M53i88c16h96a68l 21Š26t32a95j42n75r74t 4624201932887

Hmm, jen že to s chyběním nějakých enzymů nemá nic společného, protože je to autoimunita, kterou ten lepek, kdoví proč, spouští.

+1/0
17.4.2017 23:14

J74i64ř14í 17L15i88b98e84r 6448430900162

Nad vaším poznatkem by moje dcera jistě zajásala. Punkce a objektivní rozbor výsledků sdělily něco úplně jiného...

0/0
18.4.2017 0:15

M82i79c24h34a15l 44Š38t20a63j51n15r14t 4484371772617

Tak osobně bych řekl, že vaší dceři je úplně šumák, jestli má nějaký exotičtější enzymový deficit, nebo klasickou variantu. Problém je to pro ni stejný v obou případech.

Jenže post, na který jsem reagoval se vaší dcery netýkal. Byl o vzestupu nesnášenlivosti lepku. A to je skutečně převážně autoimunitní problém, může to souviset s rozmachem alergií, astmatu a jiných věcí, je to dost zajímavé.

+1/0
18.4.2017 17:22

J78i28ř74í 16L36i87b49e40r 6638530760452

Aha, v tom případě s Vámi souhlasím. Dodal bych ještě, že je otázka, jak se lidské tělo chová na nepřirozenou vysokou úroveň lepku v potravinách a na chemizaci potravin celkem. Ale - nejsme už daleko od hypoték? :-(

0/0
18.4.2017 17:55

M83i26c96h82a76l 81Š40t88a59j94n59r38t 4154591592647

Když on lepek je na tom to dobré :-) Je to v různé chemii ale taky prý paradoxně v přílišné čistotě... Nic, od hypoték fakt daleko.

0/0
19.4.2017 20:14
Foto

V11á61c12l11a50v 71C17h81u63c71h41m76a 6525351848736

Zkuste si na netu najít zkušenosti lidí, kteří ze svého jídelníčku mouku vyřadili. Mouka a cukr podle mnoha vědců může za podstatnou část chorob, které trápí tzv. civilizovanou společnost.

+1/0
18.4.2017 10:26

J80i83ř42í 27L66i87b16e65r 6608940300892

S tím jedině souhlasím a obé vynechávám, jak to jen jde.

0/0
18.4.2017 17:57
Foto

J68a78n56a 97M81a89j79o98v52á 4245432826753

Vy jste prostě ve vlastním životě tak nějak...mimochodem. Přiznávám, že tohle je pro mne naprosto nepochopitelné stejně jako dostávat se pravidelně ekonomicky do mínusu.

Ale je pravda, že jsem ještě vychovaná v duchu hesla "Roztahuj se tak, aby ti stačila tvoje peřina."

+1/0
17.4.2017 12:02

J94i23ř93í 84L20i21b60e73r 6128610300542

To máte relativně jednoduché - základní plat malý, ze kterého nepoplatíte měsíčně vše, co musíte. Jednou za tři měsíce provize z prodeje (podle toho, jak se firmě daří) a jednou ročně odměny. To vše obvykle dorovná bilanci tak, aby se člověk dostal do černých čísel. Díky skákavým příjmům necháváte i nemalou částku bezúročně půjčenou státu na přeplatku daně z příjmu. Ne, že by se mi takové hospodaření líbilo - ale v oboru, kde pracuji, je to běžný způsob odměňování. Že to na klidu nepřidá - no, nepřidá.

0/0
17.4.2017 15:43
Foto

J53a94n93a 80M40a27j83o83v22á 4795882656763

No tak běžte pracovat jinam, jestliže živíte děti, pak jste mladý člověk. To je dneska snad normální, že lidé mění práci podle své momentální životní situace, já to považuji za výhodu.

0/0
17.4.2017 15:49

J62i41ř86í 36L32i55b50e21r 6138750690292

Pracuji v dost specifickém oboru a u konkurence bych to měl "z deště pod okap". Děkuji, že mne v mých třiapadesáti letech nazýváte mladým ;-D

0/0
17.4.2017 15:54
Foto

J29a87n90a 24M63a43j53o64v94á 4615962796573

No tak ale v tomhle věku snad už rozumně bydlíte, ne?

Píšete o dětech, o potížích s bydlením...ty máte jako člověk o 5 let starší než já???

A práci změnit dneska fakt problém není. Jestli Vás málo platí, tak prostě nebuďte v nešikovném oboru, do důchodu je daleko.

0/0
18.4.2017 9:33

J46a96n 44R14i97c20h11t23e94r 5542432973415

Řeči jako "jděte v třiapadesáti pracovat jinam" jsou prostě řeči... řekněme člověka mimo realitu.

Navíc začínat v novém oboru sice jde v každém věku, jediný problém je, že zaměstnavatelé už o nováčka v oboru v tomto věku nemají zájem.

0/0
18.4.2017 11:17
Foto

J25a34n96a 97M12a82j89o15v70á 4965642946303

Nejsem mimo realitu, právě jsem nastoupila do jiné práce, ty úvahy o tom, že to nejde jsou spíš z ranku "nedovedu si to představit". V 53 letech je to do důchodu 12 let. To ještě za nějakou práci na sobě stojí.

Pokud ne, tak je to taky pochopitelné, člověk už má nějakou rutinu a zvyky. Ale pak zas není na co si stěžovat. Život je prostě takový a dokud máme zdravé ruce a myslící hlavu, je to na nás.

0/0
18.4.2017 14:26

V64i35l32é33m 96B45a34r38á52k 4966147239686

Ještě něco Průměrná délka hypotéky v Česku je 25 let, průměrná délka trvání manželství 13 roků.

Zdroj: http://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=497223

+4/0
16.4.2017 18:29

V70i70l19é27m 74B94a69r29á45k 4216497699646

Všichni ale ve vlastním bydlet nemohou, není to žádné zaručené (nárokové) právo, jak se jeví při pohledu na dnešní deformovaný hypotéční trh. Banky v současnosti poskytují hypotéky i klientům, kteří po zvýšení úroků nebudou schopni splácet. Vytváří se hypoteční bublina (hodně chytráků má představu, že další byt na hypotéku se bude sám splácet z nájmu a v důsledku rostoucích cen nemovitostí na tom v budoucnu ještě vydělá – ono to není tak jednoduché, strasti pronajímatele jsou popsány zde), která dříve nebo později vyústí v krizi a možná i v další zachraňování bank daňovými poplatníky.

Zdroj: http://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=497223

0/0
16.4.2017 18:27



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.