Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Autor je, zdá se, zcela mimo realitu.

O něco podobného lze usilovat na pár středních školách - na těch, které si opravdu vybírají žáky. Podstatně víc je těch, kde jsou rádi, že jim za ty čtyři roky školu nezapálí a z "matematiky" lze jako společné minimum pro všechny zvolit asi tak rozdíl mezi přímou a nepřímou úměrností.

0 0
možnosti
PB

P30e12t15r 48B50a70j89n41a81r

24. 3. 2017 14:15

Autor není mimo realitu. Autor učil pět let na SŠ a tak je dokonale vyléčen z idealismu, že vlastním netradičním přístupem ve výuce změní realitu:-) ( matematiku jsem učil jen okrajově, více pak technické předměty na jedné škole a fyziku, chemii a ekologii na druhé škole).

I tato zkušenost s realitou mně však nebrání konstatovat, že nejen matematika se na školách učí špatně a že by měla být vedena jiným způsobem. Tedy v některých oblastech učiva ubrat, v jiných oblastech přidat. Učit o zlatém řezu v jeho různých podobách pokládám za smysluplnější než například vyučovat řešení exponenciálních a logaritmických rovnic, což má smysl jen pro ty, co se budou dál chtít vzdělávat ve fyzikálních a technických oborech.

0 0
možnosti
MKP

Zlatý řez a Fibonaciho posloupnost pochopí a zvládne každý bez určitého pemza znalosti. Stejně jako fraktální dimenzi či fraktální geometrii. 8-o

Nevím, jaké má autor zkušenosti s výukou matematiky, ale velmi rád bych jej viděl někde ve škole jako vyučujícího. Ani na gymnáziích by s tímto přístupem neuspěl (14 let praxe na gymn.), poněvadž tam zdaleka nejsou jen adepti matfyzu, ale je tam spousta tzv. doktorů na blbost, ketří o matematiku a priori nemají zájem. To už nehovořím o zájmu o matematiku na učňovských maturitních oborech (i tam mám praxi). Tam, zvláště u technických zaměření, nelze oddělit matematiku od praxe a naopak. Jenže zájem žáků je minimální. Mnohé, stejně jako jejich rodiče, zajímá jen získání maturitního vysvědčení, čímž budou v životě zabezpečeni. A učitele mají za trouby. A nakonec je podpoří chytrolíni typu autora dotčeného blábolu.:-(

0 0
možnosti
BD

No tak ve světě, kde je rovnice o dvou neznámých vrcholem matematiky a ani na vysoké škole kolikrát nevědí, jestli, a použiji větu klasika: mají pro výpočet plochy pod křivkou derivovat nebo integrovat, je popisované pojetí matematiky čistou utopií.

1 0
možnosti
Foto

J96a95k92u90b 29R59o26t48h

24. 3. 2017 12:27

Tak jistě. Fraktálová geometrie na všechny ZŠ. ;-D;-D;-D

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS