Diskuse
Matematika: ano či ne?
Děkujeme za pochopení.
V11i42k22t77o62r 10Š35e71d21i80v32ý
Autor je, zdá se, zcela mimo realitu.
O něco podobného lze usilovat na pár středních školách - na těch, které si opravdu vybírají žáky. Podstatně víc je těch, kde jsou rádi, že jim za ty čtyři roky školu nezapálí a z "matematiky" lze jako společné minimum pro všechny zvolit asi tak rozdíl mezi přímou a nepřímou úměrností.
P30e12t15r 48B50a70j89n41a81r
Autor není mimo realitu. Autor učil pět let na SŠ a tak je dokonale vyléčen z idealismu, že vlastním netradičním přístupem ve výuce změní realitu ( matematiku jsem učil jen okrajově, více pak technické předměty na jedné škole a fyziku, chemii a ekologii na druhé škole).
I tato zkušenost s realitou mně však nebrání konstatovat, že nejen matematika se na školách učí špatně a že by měla být vedena jiným způsobem. Tedy v některých oblastech učiva ubrat, v jiných oblastech přidat. Učit o zlatém řezu v jeho různých podobách pokládám za smysluplnější než například vyučovat řešení exponenciálních a logaritmických rovnic, což má smysl jen pro ty, co se budou dál chtít vzdělávat ve fyzikálních a technických oborech.
M44. 46K69. 98P61i66j68á84č82e34k
Zlatý řez a Fibonaciho posloupnost pochopí a zvládne každý bez určitého pemza znalosti. Stejně jako fraktální dimenzi či fraktální geometrii.
Nevím, jaké má autor zkušenosti s výukou matematiky, ale velmi rád bych jej viděl někde ve škole jako vyučujícího. Ani na gymnáziích by s tímto přístupem neuspěl (14 let praxe na gymn.), poněvadž tam zdaleka nejsou jen adepti matfyzu, ale je tam spousta tzv. doktorů na blbost, ketří o matematiku a priori nemají zájem. To už nehovořím o zájmu o matematiku na učňovských maturitních oborech (i tam mám praxi). Tam, zvláště u technických zaměření, nelze oddělit matematiku od praxe a naopak. Jenže zájem žáků je minimální. Mnohé, stejně jako jejich rodiče, zajímá jen získání maturitního vysvědčení, čímž budou v životě zabezpečeni. A učitele mají za trouby. A nakonec je podpoří chytrolíni typu autora dotčeného blábolu.
B86o51h57u76s71l14a76v 84D59u59š22e46k
No tak ve světě, kde je rovnice o dvou neznámých vrcholem matematiky a ani na vysoké škole kolikrát nevědí, jestli, a použiji větu klasika: mají pro výpočet plochy pod křivkou derivovat nebo integrovat, je popisované pojetí matematiky čistou utopií.
J96a95k92u90b 29R59o26t48h
Tak jistě. Fraktálová geometrie na všechny ZŠ.
Žebříčky
- Karel Trčálek
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu rozumím
- Ivana Dianová
Billa šok
- Milena Zelenková
Rómové se bouří před brněnským soudem
- Josef Nožička
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu nerozumím
- Blog Info
Blogy projdou zásadní změnou, podívejte se jakou
- Martin Mařák
PRO na Malém rynku
- Irena Fuchsová
Můj život s Kukurou
- Ondřej Šebesta
Základní pilíře populismu a generál na Hradě
- Vlastík Fürst
Přejeme Ukrajině mír, nebo kapitulaci?
- Miroslav Václavek
Hnutí ANO a jeho majitel Andrej Babiš jsou bezpečnostním ohrožením České Republiky
- Milena Zelenková
Rómové se bouří před brněnským soudem
- Josef Nožička
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu nerozumím
- Karel Trčálek
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu rozumím
- Markéta Šichtařová
Návod na opravu naší ekonomiky
- Ivana Dianová
Billa šok
- Kateřina Lhotská
Vypnutí webů bylo protiprávní
- Vlastík Fürst
Přejeme Ukrajině mír, nebo kapitulaci?
- Tomáš Vodvářka
Politika jako cirkusová aréna
- Vladimír T. Gottwald
Úsměvy a úšklebky CXXXII. (o jilmové aleji a vytížné Sněmovně)
- Irena Fuchsová
Můj život s Kukurou