Děkujeme za pochopení.
J86i97n98d38ř82i52š22k72a 85B59u38r23g30e11r43o10v45á
Zajímavé čtení, díky. Janu Štěpánkovou iritovalo, že otce zobrazují jako pijana. Ale to, že pil, věděli všichni. I jeho syn Martin propadl démonu alkoholu a to i přesto, že emigroval a žádní komunisté ho nerdousili. Je to holt prokletí. A údiv nad rozvodem rodičů jen potvrzuje, že skrývali své problémy před dítětem. Tak asi tak.
Š89á78r16k93a 71M47a68t11y97á35š63o97v97á
Jana Štěpánková byla za války dítě, co ta si o tom, co dělali rodiče,může sama pamatovat????
P12e71t16r 35S51k98á29c41e64l
K tzv. "Mnichovské zradě". Mocnostem (Západ i Východ) šlo hlavně o to přibrzdit tehdy mocný a blahobytný stát. Takže když se dva perou, třetí se směje. Zanechme žabomyších válek mezi sebou a soustřeďme se na fakt, kdo že je náš spojenec. Tzv."spojenci" nás třikrát nechali na holičkách - roky 1938, 1968 a 1990. Prozatím mi v diskuzích nikdo nepředložil argumenty, které by tento fakt vyvrátily. Počtvrté se napálit nenecháme.
J27i10ř48í 89H36e25r94m46á44n11e11k
Podpis anticharty na pracovišti nebyl všude někde možná ano u nás ale určitě ne
B33o28h92u40m29i11l 48V62a34n15ě33k
Pokud vím, tak veškeré snahy o podpis anticharty na pracovišti končily na jednoduché otázce, kde je možné si tu chartu přečíst. Ono by bylo nemožné vyhodit z práce miliony makačenků.
Jiná situace byla u omezených skupin těch co měly oproti všem ostatním jisté výhody. To nebyly jen straníci a vedoucí pracovníci, byli to o kumštýři. a těm režim mohl působení snadno zatrhnout. Teď to okecávají tím, že podepsali jen prezenční listinu atd. ale nesporný fakt je, že u většiny zvítězilo preventivní neohroženi jejich statutu, zdroje slušných příjmů a dalších výhod. To nepochybně ovlivnilo jejich chování nejen za komančů, ale i za protektorátu.
J47a50r97a 95R26a21n94k
Mam pocit, ze by se ve vychodni Evrope neujala satira americkych komiku, i kdyz ti kvitovali ceske cervene trenyrky s pochvalou.
P60e58t94r 96S84k70á67c45e24l
V tom s Vámi souhlasím. Vždyť úroveň americké tvorby jasně definoval v roce 1967 pan Jan Werich, když se z USA vrátil. Předpověděl totiž úpadek filmové tvorby, až jejich (rozuměj z Hollywoodu) díla zaplaví Evropu.
R33a94d30e71k 80J32a12r55o42š
Nelze v podobných TV (filmových) dílech, týkajících se nedávné minulosti, dehonestovat, pokud nejsou 100% průkazné důkazy. Naopak, i bez 100% průkazných důkazů lze bez obav idealizovat...
J64o84s90e50f 24H96e22j79n59a
K Bohémě jsem se už vyjádřil a nemám potřebu něco dodávat. Ovšem přehrál jsem si až teď ten rozstřel s J.Štěpánkovou a tím velemoudrým historikem. A velmi mne potěšil fakt, že pí. Štěpánková zůstala dámou
E92v20a 14S98t85r84n16a13d48l57o34v94á
Autorovi: Je vidět, že jste to nezažil "na vlastní kůži" - nemůžete srovnávat nepodepsání Anticharty s neúčastí v prvomájovém průvodu
V27l24a67d14i43m51í24r 48H52r63u60b35ý
Tak úplně jistý bych si nebyl. Šlo jen o to, zda někdo na Vás hledal hůl. Pak stačila i ta neúčast.
J14a19n 44Z97i84e15g20l28e51r
Karma s výhradou. Vlasta Burián si malý dekret nezasloužil a sám Jan Masaryk mu odpustil. Jeho skeč v pořadu Hvězdy nad Baltimore byla odbytá a všichni, kdo ho slyšeli, tak se shodli, tohle nebyl Vlasta Burian, jakého znali. Profesor Václav Černý ve svém druhém díle Pamětí popisujících dobu II. světové války a Protektorátu Čechy a Morava velmi tvrdě tepe kolaboraci nejen tu hereckou a napsal, že jediný člověk, kterému se dá odpustit je Vlasta Burian, který měl divadlo a závisely na něm desítky lidí. On neměl zodpovědnost pouze sám za sebe, ale za druhé a za ty se obětoval.
R13a78d34e18k 44J65a77r83o53š
Taková seriálová (filmová) díla by se měla dělat s větším časovým odstupem. Kdy už nebudou žít pamětníci ani příbuzní zobrazených historických osobností. Pak se částečná fikce snese - viz např. Formanův film "Amadeus", anebo Svobodův "Jan Hus"...
B30o46h59u67m76i81l 20Š62o69u64r20e96k
Rozdíl mezi Amadeem a Bohémou je, že Amadeus byl natočen podle divadelní hry a Forman syžet této hry dodržel. "Jan Hus" bylo čistě ideologické dílo, které sledovalo "osvícenské" a obrozenecké představy, jež se v českém národě od té doby v rozporu s pravdou tradují a nezpochybňují. Bohéma je v tomto pohledu zhruba někde v polovině, trochu blíže k Husovi.
Náš národ si prostě vytváří své idoly a iluze. Proto se neustále dostává do nových a nových průserů.
Ovšem s tvrzením, že by se podobná díla "měla dělat s větším časovým odstupem" nelze souhlasit. Měla by se dělat s větší úctou k pravdě, ať již pamětníci žijí či nežijí.