Diskuse
Strašák jménem matematika
Děkujeme za pochopení.
Z67u35z27a33n38a 54B34e92n51d36o60v62á
Mně zase přijde, že zastánci maturity z matematiky dělají, jako by se bez maturity ta matika vůbec neučila. Já naštěstí z ní maturovat nemusela, ale stejně jsem se ji ty 4 roky musela učit. Za mě je prostě povinná matura nesmysl.
D76a17l84i39b42o12r 44B89a29r86t64o59š
především je to tak, že matematika je skutečně velmi užitečná a to i pro ty jedince, kteří ji pak v životě nepoužijí..pomáhá k logickému myšlení a v neposlední řadě je dobré umět rychle spočítat, když vás chce někdo ošidit.....krom toho kdysi byla matematika u maturity povinná...jen se někomu zdálo, že musí bezpodmínečně kopírovat americké střední školství, kde se skutečně můžete matematice kompletně vyhnout.......a to není dobře...to je jen taktika vládnoucí třídy jak ohloupnout národ...a mít pak nad ním výhodu........a zatím se to naší vládnoucí třídě dost daří....bohužel.....
B47o92h93u22s70l28a95v 44D95u85š51e90k
Vždyť naprostá většina Mgr neumí spočítat ani procenta a ono i zkusit konverzaci v jazyce uvedeném v jejich CV jako pokročilý je dost o nervy a minimálně je vhodné mít přichystaná nějaká zadní vrátka, aby z toho nebyl trapas.
D40a76l69i74b32o50r 60B11a23r57t33o94š
procenta neumí spočítat ani banky a ani český statistický úřad
O37d48s39t60r18a59n47ě47n62ý 73U89ž60i40v80a80t17e64l
P27a40v90e64l 93H98o65r42á68k
Obojí není zcela pravda, sice aby člověk odmaturoval, tak mu znalosti z deváté třídy (i té dnešní) na čtyřku opravdu stačí, ale přece jen logaritmy nebo posloupnosti nemá. Pravda ovšem je, že to snížení požadavků k podobné úvaze skutečně vede. Myšleno tak, že pro koho byla v minulosti ZDŠ konečná (pak učňák), tak dnes na maturitu většinou snadno dosáhne. Podobně i ten Ing,, kde to samozřejmě rovněž není tak, jak jste popsal, možná na nějakých ekonomických oborech se k tomu blíží.
O66d77s36t62r45a89n69ě97n84ý 31U88ž44i36v46a47t14e38l
B66o85h18u44s51l69a53v 46D94u26š41e40k
protože něco namemorovat a tupě opakovat je pro dnešní mládež furt jednodušší, než složitě aplikovat vzorce či nedej bože sám myslet.
R43o48s73t28i48s91l68a21v 98C37a10h90a
Vcera se mi libilo, jak to popsal Fiala (sam humanitne vzdelany) - u maturity by mel byl matersky jazyk, cizi jazyk a jazyk prirodnich ved. Pekne srovnani.
Libi se mi to, co jste napsal o dulezitosti matematiky, take tento nazor sdilim - to, ze nejde o matematiku jako takovou, ale o to, ze je to v podstate jediny predmet spolecny vyuce temer vsech oboru, ktery uci myslet, analyzovat, syntetizovat, dodal bych jeste algoritmizovat. Ted jeste jak zakum a studentum vysvetlit, ze to neni biflovaci predmet, ale ze je potreba jej pochopit. Rada z nich totiz k nemu pristupuje jako k jinym predmetum - bifluji. A ono to nefunguje a proto to v nich vytvari odpor.
Nedavno potreboval synovec vysvetlit goniometricky tvar komplexniho cisla. Nejprve jsem si myslel, ze to nedam dohromady. Jenze pak jsem si vzpomnel, ze komplexni cislo je proste bod v rovine. Vzdalenost bodu od pocatku je jeho absolutni hodnota a uhel spojnice bodu a pocatku vuci ose x je prave ten uhel, ktery se v goniometrickem tvaru pouziva. Zbytek uz byl jasny. Stacilo znat Pythagorovu vetu a definici funkci sin a cos.
Z41d94e58n27ě29k 90M93a52t60u65š42k78a
udivuje mně, že neustále se diskutuje, které předměty budou, či nebudou maturitní, ale nikdo se nepozastavuje nad úrovní maturit.
Maturoval jsem v roce 1967 a když dnes vidím maturitní otázky, mám pocit, že jsem psal diplomovou práci na VŠ.
J33o34s24e18f 81N26o49ž73i38č67k51a
To máte bohužel naprostou pravdu... Nicméně ta úroveň je z dost velké části dána i tím, že tehdy chodilo na maturitní obory (odhadem) 15-20% žáků a dnes je to kolem 70%.
Z81d24e26n87e54k 78Z92a38m38e84c27n12i55k
při vší úctě pane, tvrzení, že matematika podporuje "rozvoj logického a analytického myšlení" je pro mě takové klišé jako tvrzení, že změnu času každého půl roku nelze zrušit, protože se tím něco šetří. v diskusi níže někdo použil v upoutávce v půvabné slovenštině dotaz, na který nikdo neodpověděl " stále čakám na deň, kedy využijem xy+(42-x) je větší než x-5y(34y+5-x2) v reálném životě"
J20o35s26e14f 32N87o78ž76i16č94k93a
Jednak jste si asi spletl můj blog s nějakým jiným (možná s blogem pana Durďáka) - v této diskusi dosud nikdo žádnou takovou upoutávku nedal, a při vší úctě... myslíte si, že v reálném životě někdo použije např. znalost všech děl Ruchovců a Lumírovců?
O24l76g59a 38P81a86v36l62í73k53o75v13á
Matika je strašák především proto, že ji kantoři neumí učit a celá desetiletí je založena na šprtání, nikoliv na proniknutí do jejich základů. Nenarazila jsem nikdy například na trpělivého matikáře, ale naopak jsem měla štěstí na klidného a důkladného kantora na statiku.
J13o48s73e66f 36N13o92ž16i31č67k97a
Možná jsem měl štěstí, ale já jsem měl na základce i na gymplu výborné matikáře, u nichž matika o šprtání rozhodně nebyla - proto bych to negeneralizoval a věty typu "kantoři neumí matiku učit" nikdy nepoužívám. Samozřejmě, jsou učitelé výborní, průměrní i podprůměrní, ale ta tendence některých lidí svádět vše na špatné učitele se mi zkrátka nelíbí.
M55i10l45o51š 49F87. 73P75e29c32h73a76r
A jak byste naložil s konzervatoristy, kteří se matematice vůbec neučí? Udělal byste z konzervatoří střední umělecká učiliště? Nač potřebují hudebníci či herci středoškolskou matematiku?
J28o63s56e51f 58N63o38ž12i43č32k23a
Pokud vím, tak konzervatoří se povinná maturita z matematiky týkat nemá.