Děkujeme za pochopení.
J82a37r92o49m88í91r 49K83r58á82l
Kdysi, ještě za komunistů se do naší zvláštní školy jezdili dívat Angičané a Švédové a obdivovali to, jak dobře tam s těmi dětmi pracují. Bylo třeba jen 8 děcek ve třídě, byly upravené osnovy s důrazem na základní předměty a i když neznali data punských válek, matematiku a češtinu děti zvládly jakž takž dobře. Nedovedu si představit, že by třeba i s asistentem dokázaly projít ZŠ. Bohužel nějaký ouřada na MŠMT, co nikdy neučil, musí ten osvědčený systém rozvrátit. I to, že většina rodičů těch dětí je proti inkluzi, o něčem svědčí.
K98l80á95r69a 93M89a38n32o15v77á
Ano, inkluze je bohužel krokem zpět. Pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami nebude přínosem a pro běžné školy bude jen velkou zátěží. Škoda, že názor těch, kterých se to nejvíce týká, nemá v této problematice žádnou váhu.
J17a51n 28F62r78o85l68í47k
Odložení o dva roky velmi pomůže. Pak budou volby a pokud vyhraje jiná strana než říťolezci únijní tak ten nesmysl truší a je vymalováno.
E38v28a 42S58v87o88b13o17d69o95v66á
Na jedné střední škole (záměrně neupřesněno) mají dítě (raději ani pohlaví), které v záchvatu vzteku (nechápe, jak počítat) smete všecko z lavice a s prásknutím dveří opustí třídu, načež asistentka pokorně sbírá a uklízí...Ostatní se pobaveně smějí.
Pochybuji, že si někdo z té třídy chce o přestávce s inkludovaným jedincem povídat. Co tedy kdo získal?
K79o45u88t29k49o52v81á 18H35e42l23e67n27a
Souhlasím s Vámi a dodávám, že plánovaná inkluze oněch problémů s sebou nese ještě více.
Podle současného návrhu má totiž poměr dětí se speciálními potřebami ku ostatním ve třídě být 4:13. To by znamenalo, že např ve třídě, kde je 34 žáků (přesně tolik jich je ve třídě, kam chodí můj syn) by bylo 8 dětí se speciálními potřebami. To je naprosto neudržitelný stav, taková výuka je na úkor všech, a to i za předpokladu přítomnosti kvalifikovaných a dobře zaplacených asistentů.
Navíc žák, jemuž se v běžné třídě celodenně věnuje asistent, se paradoxně může cítit více vyčleněný z kolektivu, než pokud by byl v malé skupině dětí s obdobnými problémy.
K74l18á11r89a 44M45a36n79o57v65á
Takové množství dětí se speciálními potřebami v běžné třídě ZŠ si skutečně neumím představit. Souhlasím s vámi, že v takovýchto podmínkách by se dítě cítilo mnohem hůře než v praktické škole, kde by bylo mezi dětmi stejné úrovně a svůj handicap by tolik nepociťovalo.
D54a88n41i57e84l 82K81r38o53n80e72r
"Dnešní české školství patří mezi nejslabší články politického systému, což o naší společnosti mnohé vypovídá, jelikož společnost je tak silná, nakolik silný je její nejslabší článek." - to je dosti neobratna formulace...
J30i87ř75í 60N49o62s55e89k
Na každé škole budou tedy desítky? asistenti s rychlokvašeným nebo nevhodným vzděláním, vzhledem k nízkým platům bude velká fluktuace a postižené dítě, které nade vše potřebuje stabilitu, si bude co půlrok zvykat na nového asistenta. Výsledek - k pláči.
BTW, nejsou za dva roky už volby?