Děkujeme za pochopení.
P68e12t13r 48S86k39á32c92e15l
K problematice školství - prozatím mně nikdo nevysvětlil, proč se po roce 1990 neřídí školství odkazem našeho národního velikána, J.A.Komenského. Jak moc je známo Desatero mravních přikázání, jehož je on autorem? Stačilo by plnit polovinu jeho bodů a svět by ze změnil k nepoznání. To ale asi naše vlády od roku 1990 nechtějí, přejí si málo vzdělané občany, kteří 4 dny před volbami se rozhodnou jen pro ně. Lidi bez sebedůvěry a tím pádem bez odpovědného delegování důvěry u voleb.
Zdravého rozumu jenám třeba:
Stačíjen používat zdravý rozum. Jak nadčasově uvažoval pan PetrHannig, když v roce 2002 založil Stranu zdravého rozumu, která sestále voličům nabízí. Zvednou oni v letošním roce nabízenourukavici?
P45e42t39r 55S28k85á31c12e75l
„Američané, mezi nimiž teď několik měsíců žiji, jsou statečný národ, který dvakrát obětoval životy svých synů pro svobodu Evropy.
Pokud tohle někdo vysloví a/nebo napíše, je třeba mu připomenout, jak se chovali americké bombardéry v dubnu 1945 nad naším územím. V době, kdy válka byla již rozhodnuta a oni móóc dobře věděli, kdo a čím (Škoda Plzeň, Zbrojovka Brno a další) jim v době míru může na světových trzích konkurovat. USA patří mezi naše tzv. "spojence". kteří nás třikrát (r.1938, 1968 a 1990) hodili přes palubu. Pokaždé jinak, ale vždy se stejným výsledkem, vyklidili jsme světové trhy.
Kterévlastně naše tzv. "spojence" považujete za přátelskék našemu národu? Ty, co nás v letech 1938, 1968 a 1990 hodili přespalubu? Počtvrtése napálit nenecháme. Zdravýrozum zvítězí.
Pokudje někdo jiného názoru, ať zde vyvrátí tato fakta (politiku zdenepleťte)
D68a43l94i39b75o67r 70M31a37t95y65á61š
Sím sím, hlásím se, paní učitelko!
Místo: "V úvodu P. Halík ...".
Dejte: "V úvodu T. Halík ...".
V článku o 17. listopadu (http://valikova.blog.idnes.cz/c/484466/17-listopad-je-svatek-studentu-tedy-o-studentech-a-nasi-odpovednosti-k-nim.html?ref=viacbloger) máte superkopanec: Kunderův román Žert jste připsala Pavlu Kohoutovi.
Omlouvám se za poťouchlost, ale opravovat učitelku je prostě požiteček.
Děkuji.
V43e98r43o58n53i25k91a 18V98a55l89í14k87o83v50á 10Š60u37b76o38v25á
Jejda, opravím. Kohouta a Kunderu si nepletu - oba je stejně nemiluji. P. Halík je správně
J54a88r88o82s39l36a44v 76S65k11o36p36a53l
Váš výčet problémů ve školství ČR bych doplnil o bod 4:
- neschopnost objektivně vyhodnotit výsledky kvality výuky jednotlivych učitelů (výstupní testy např. na konci 3.,5.,7.,9.tř.) a výměna neschopných za schopné, tak, jak je to bežné ve zbytku společnosti, pokud chce být úspěšná !!
Kdyby vedení školy takové zadání nezvládlo, vyměnit vedení!! Potom by teprve mohly přijít peníze pro úspěšné a společenská prestiž by se dostavila sama a docela levně.
Zastavit populistické, zviditelňovací nesmysly socialistických právniček ve školství (ŠVP aj.) a zpětná vazba kvality práce učitelů a vedení škol je rychlá a jednoduchá cesta ke zlepšení nynějšího marasmu!!!!!
J54o74s24e88f 57N40o43ž53i63č77k44a
Když na ČT běžely upoutávky na tento pořad a viděl jsem jména některých pozvaných hostů (Halík, Hausenblas), tak jsem usoudil, že by mě tento pořad nijak neobohatil a pouze bych se u něj rozčílil. A jak vidno, odhadl jsem to správně...
Vám za článek karma.
J81i18ř14í 64P62l16í10v31a
Každá škola řeší dva obecné problémy: 1) CO se učí. 2)JAK se to učí.
To "CO" by mělo být věcí zákazníka, tedy studenta a rodičů žáků. Mám představu, že student a rodič si vybírají na trhu učitelů vhodného "dodavatele" podle poměru cena x kvalita. Na trhu učitelů si budou tito konkurovat nabídkou, což povede k vyšší kvalitě.
J78a75n 45T91i87c44h27ý16(94B11n17j98)
a děkuji, že jste mi přiblížila "debatu". Jo, jo, školství každý "rozumí", vždyť do té školy jsme chodili všichni. Učitelé to schytávají ze všech stran, divím se, že se někteří stále ještě snaží poctivě a zajímavě své svěřence vzdělávat.
R17a23d32e50k 30P59o80l80i62c42k69ý
S vámi pojmenovanými problémy celkem souhlasím, ale dovolím si jeden postřeh.
Pokud se budeme bavit o platech ve školství (a dle mě jsou neuvěřitelně nízké, vzhledem k významu té profese) tak používáte to u nás bohužel obvyklé:
".. ženské uživí, chlapy s rodinami už ne."
Myslíte, že ženy nemají rodiny?
Osobně v tomto přístupu vidím důvod podfinancovanosti.
Celá ta profese je podfinancovaná i díky tomu, že je obecně akceptován názor, že ženám stačí méně, potože chlap živí rodinu.
M16i19c18h65a15l 46G22r36e24š19l43i19k
Inak povedané, ženy sú ochotné robiť aj za nižší plat, ako muži.