Diskuse
"Blbá učitelka"
Děkujeme za pochopení.
J24a59n39a 38J18i39n32d44r40á68k63o30v72á
Marcela je PANÍ UČITELKA mimo jiné právě proto, že si na nic nehraje. Učí obě moje děti a obě ji zbožňují. Je férová, sebekritická, chápavá a hlavně pořád něco pro děti vymýšlí. Že Vám to s jejím článkem až tak nesedí? To je možné, ale věřte, že ten článek byl jen nadsázkou. O co míň plánovala děti učit, o to víc je v tom dobrá.
M38i28r56k79a 52P47a91n47t22l29í85k48o29v38á
Nevím čím to je, ale v dřívějších dobách, které jsem již ani já nezažila, ale znám je z vyprávění matky, byl pan starosta, pan UČITEL a pan farář ve vsi nejváženější od osoby. A oni si toho byli ti páni učitelé jaksepatří vědomi, měli totiž mezi občany přirozenou autoritu. Ale asi na tom sami "pracovali". . Nenechte se proto dotlačit do pozice "blbá učitelka," bojujte... Ne ale z pozice síly (autoritářství)i, ale z pozice vlastních vědomostí, znalostí, sociálního cítění, lidské skromnosti... Pracujte na sobě... Držím Vám palce.
M59a51r50c35e35l54a 90Č16e12r18n20á
Moc Vám děkuji. Snažím se a baví mě to :-)
J84a13n90a 12V75í94š43o19v75á
Je velká škoda, že termín " blbá učitelka" se opravdu hodně používá. Musím přiznat, že několik mých spolužaček se rovněž dalo na pedagogickou dráhu po neúspěchu dostat se na jinou školu (ale to bylo kolem roku 1970). Víte, já si dodnes myslím, že stát se učitelem není zvolit si povolání,ale znamená to životní rozhodnutí - poslání, že je nutné mít vztah k tomu, co děláte, k tomu, co a jak děti učíte. Je to trošku složitější než to vypadá a hlavně je moc těžké učit děti nejen povinné školní učivo, ale jít jim příkladem, mít tu správnou odpověď na všetečné otázky a nebát se přiznat, že něco nevím nebo něčemu nerozumím. To, že máte 3 děti je obrovská výhoda. Naučí vás to přivírat oči před banalitami a být ve střehu v ten správný okamžik. Přeji mnoho úspěchů, ale ještě víc studentíků, kteří si vás jako učitelku budou vážit a vzpomínat na to, co jste je naučila.
J10a89r81o51s91l91a75v 25H18o52r75á31k
Souhlasím s tím, že práce učitele je poslání. O to smutnější ale je, že tuto práci dělají často lidé jen proto, že je k tomu dotlačily okolnosti. Začíná to už vzděláním - hodně lidí jde na pedagogickou školu jenom proto, že je nevzali jinam. Následně po studiu volí učitelství teprve v okamžiku, kdy je "lepší flek" z různých důvodů nedostupný. Jak potom může někdo takový ono "poslání" dobře vykonávat, když to vlastně nikdy dělat nechtěl a nemá k tomu vztah?
D42a28n52i54e94l 22H54a94b72ě32t25í48n68e67k
No, zpočátku vtipné, ale na konci mi chybí optimistická katarze. Takhle to vypadá, že jste smířena s tím, že jste blbá a ještě k tomu učitelka.
M43a11r45c45e34l51a 39Č52e38r69n69á
Doufala jsem, že napíšu v dalších článcích :-)
L97u43c42i77e 75P97a58s42e88k51o84v47á
Na životě je krásné, že nás naučí pokoře - alespoň některé. Ženy často především formou mateřství, mnohdy rychle opakovaného. Neexistuje lepší forma odsobečtění a také posunu hodnot. Chápu Vaši zpověď jako krásnou životní hyperbolu. Ať se Vám s dětmi daří a máte spokojené žáky
M56a80r81c87e24l13a 76Č73e43r81n33á
Děkuji, děkuji, děkuji! Přesně tak to je. Sama tvrdím, že mě děti naučily pokoře. A nikdy jsem snad nebyla spokojenější :-)
A58l74e79n71a 28D33o91s89k89o82č84i96l78o21v26á
Pokud má váš článek vyznít "kterak arogantní Marcela vyměkla", pak dejme tomu. Bohužel hlavní myšlenka "když neumím nic a jsem blbá, jdu na pedák", z toho vyčnívá nade vše. Při vaší výchově ze strany otce šmahem znevažující učitele se tomu vlastně ani nelze divit, a tudíž vám nelze i nic vyčítat. Tento postoj se nyní line celou společností. Nadávat na školu a učitele se stalo módou - on každý totiž chodil do školy, a tak o učitelském povolání toho "hodně ví" a cítí se být oprávněn učitelům do jejich práce mluvit, ví přesně, co dělat mají a ne. Je to podobné, jako kdyby pacient na sále mluvil lékaři do operačního postupu. Přece chodí do nemocnice, tak ví, jak to má být správně.
M96a34r66c16e79l26a 58Č62e87r64n51á
Arogantní bych poopravila na "hloupá" a ano, tak to mělo být. Jenom úvodu ke zbytku. A můj pocit, že jsem "blbá", tak jdu na pajdák byl a je čistě jenom o mě. Kdyby byla jiná škola, kde se dají studovat jazyky a bude blízko, půjdu tam...Překvapuje mě, kolik lidí si to vztáhlo na sebe.
J63o25s49e60f 95K35l26i19m83o13s94z
Přítelkyně mého syna je učitelkou na gymplu (matika, angličtina). Skvělejší mladou ženu jsem v životě nepotkal. Sám jsem obklopen několika učitelkami - důchodkyněmi, nejsou ani hloupé, ani škaredé -jen poněkud svérázné. Paní Marcelo, držím Vám pěsti, ať jste milována svými žáky jako "naše Petra..."
D35á39š18a 96S60t93á64r71k82o13v76á
Dobrý den, jsem tak trochu rozpolcená, co si o Vašem blogu a o Vás (tedy o obrazu, který nám jim nabízíte) myslet. Na jednu stranu Vás chápu, neboť jsem živoucím příkladem platnosti pravidla :"nikdy neříkej nikdy". Jako teenager jsem (mimo jiná "nikdy") tvrdila, že 1/ nikdy nebudu bydlet v paneláku - strávila jsem tam nejméně polovinu života, 2/ nikdy nebudu učit - chtěla jsem dělat nikoliv kariéru, ale vědu, ale již po prvním (mimochodem plánovaném a chtěném)dítku jsem věděla, že člověk plánuje a život mění a satisfakcí mi bylo, že když jsem dostávala pedagogický diplom, bylo mi řečeno : "každý rok se narodí dva skuteční pedagogové a Vy jste byla v roce Vašeho narození jedním z nich".
Je pravda, že učím dospělé a dospívající, ale je také pravda, že neberu učení jako nutné zlo.
A je také pravda, že rodiče se o učitelkách takto nevyjadřovali a tudíž ani já tak nečiním před svými, dnes dospělými, dětmi. Možná to bude znít jako fráze, ale já jsem pedagogy svých dětí vždy považovala za partnery ve výchovném procesu. Tedy, já vychovávám, oni vzdělávají a navzájem bychom si v obojím měli sekundovat.
Obdobně to hodláme provozovat u nejmladšího syna.
Nesoudím Vás a doufám, že tak jako svým dětem, tak i učení přijdete na chuť.
M96a16r52c17e37l12a 17Č10e21r90n17á
Paní Stárková, celý blog měl být jenom úvodem k dalším (které doufám), ještě jednou napíši. Mám to úplně stejné, jak píšete výše. Panelák u mě byl také NIKDY a už splácíme hypotéku deset let :-) Učím třetí školní rok a nepředstavitelně mě to baví, naplňuje a lidsky uspokojuje. Když jsem byla na PdF, přišel za mnou jeden pan docent a řekl mi, že jsem se narodila s obrovským pedagogickým talentem a že by velmi rád vedl moji diplomovou práci. Já - blbka - jsem mu s úsměškem řekla, že NIKDY učit nehodlám. Zkoušku z obecné didaktiky u něj jsem pak málem neudělala. Kolikrát já jsem si na něj vzpomněla :-)
B76a69r75b49o39r85a 59J80a68n37e23č11k97o36v96á
nechapu tu karmu, podle me je to spis docela smutny...vystudovat neco, co delat nechci, protoze na vic nemam, pracovne se neuplatnit, nechat se parkrat omylem zbouchnout a jit delat neco, co jsem nikdy delat nechtela a nemam pro to predpoklady (aneb proc by proboha nekdo, kdo se nedostal na EKONOMKU, mel ucit nase deti)...To uz snad bylo lepsi na vysku nechodit a stat se rovnou profesionalni matkou v domacnosti, to neni zadna ostuda a spolecenska prospesnost by byla vetsi, nez vycerpat penize za zbytecne studium a apak jit zabirat misto jako podprumerny pracovnik v praci, ktera ma byt poslanim.
D82a64v63i97d 26K80ř47í86s27t43e17k
Já dal karmu právě proto, že to dokonale ukazuje, co je většina učitelů zač - lidi, kteří učí, protože nic jiného vystudovat neuměli a nic jiného neumí. Aneb: Kdo něco umí, tak to dělá. Kdo to neumí, tak to učí.
Kdo něco umí, ten to dělá.Kdo to neumí, ten to učí.
Zdroj: http://murphyho-zakony.cyberserver.cz/kdo-neco-umi-ten-to-dela-kdo-to-neumi-ten/d95.htm
Kdo něco umí, ten to dělá.Kdo to neumí, ten to učí.
Zdroj: http://murphyho-zakony.cyberserver.cz/kdo-neco-umi-ten-to-dela-kdo-to-neumi-ten/d95.htm
J87a97r23o12s82l90a13v 27C62h47u30d21á64č77e22k
Znam kanadana, ktery si vzdy stezoval, ze ma blbe sefy. Od jiste doby rikal: "a ted jsem blbym sefem ja". :-)