Diskuse
Co umí jeden pohlavek
Děkujeme za pochopení.
K69o14u50t34k17o19v70á 26H93e37l76e14n33a
Emrichu
Patrně tušíte, že i já jsem za dobu své praxe v duchu některé dítko profackovala. Ta představa je úlevná a možná pomáhá k tomu, aby člověk nakonec nevybuchl skutečně. Nemyslím si, že jsou dnešní děti jiné a že nemají hranice. Spíš jsou jen svobodnějšími osobnostmi, ale chovají se jen podle toho, co jim dovolíme. A facka podle mne k nastavení hranic nepomáhá. Pokud budeme tolerovat facku učitele žákovi, měli bychom stejným způsobem nahlížet na facku nadřízeného podřízenému.
Ačkoli chápu, že panu řediteli ujely nervy, není to omluva pro jeho reakci.
E16m64r29i22c50h 50S47o75n54n59e87k
Heleno, naprosto s Vámi souhlasím, vidím to stejně. Hranice se nastavují jinými způsoby. Facku můžu chápat jako důsledek zcela výjimečné situace, která však v popisovaném případě podle mého názoru nenastala.
J68a30n 65Š22e60s86t78á35k
máte pravdu, navíc ve včerejší papírové MFD správně matka chlapce poznamenala, že když je z toho ředitel tak na nervy, tak jak to, že si troufá zvládnout ještě prakticky celý školní rok? Čili taktizuje, a možná, že nakonec zůstane i další rok
J15a54r53o81s95l97a74v60a 93K28a14n16i15o37k69o42v79á
Nesouhlasím s vámi. Dnes nikdo nevede dítka k uznání, že existují určité meze, přes které nelze. Většinou nejsou vedeny k vlastní odpovědnosti za své činy. Nejsou vedeny k respektu k autoritě.
Samozřejmě, především doma, ale škola na tom musí trvat. Nelze mít jednotná pravidla či postupy vůči každému dítku. Každé dítě je jiné ! Právě proto to píšu, protože jsem byla spíš sígr, kantoři, kteří se mnou jednali vlídně a snažili se mi "mluvit do duše", domlouvat, ti mi byli k smíchu. Celou dobu jejich domlouvání jsem přemýšlela jen o tom, jak se jim za to pomstím.. Ani tváře, natož jména těchto učitelů si absolutně nevybavuji. Naopak jsem OBROVSKY vděčná těm učitelům a s úctou na ně vzpomínám - i s obličeji a jmény - kteří si mě nenechali přerůst přes hlavu. A je fuk, jak to který z nich řešil, jestli pohlavkem, někdy i víc, nebo nějakým trestem... to není důležité..
Prostě si nenechali líbit, že je nerespektujeme.
Prostě - každé dítko, tak jako každý jednotlivec - na každého platí něco jiného.
Tolerantní výchova ničí dětem hodnoty. Jsou nezvladatelné, zlé a ničeho si neváží - http://jdem.cz/bru3u8
Pohlavky do výchovy patří, ředitel neměl rezignovat - http://www.reflex.cz/clanek/komentare/66782/pohlavky-do-vychovy-patri-reditel-nemel-rezignovat.html
Pedagožka: Dětem chybí ulice! - http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/skolstvi/pedagozka-detem-chybi-ulice_358360.html
E57m38r81i48c34h 37S25o53n62n65e86k
Máte právo na svůj názor, ale já si stejně myslím, že pohlavek není výchovný prostředek. Ředitele neodsuzuji ani neschvaluji jeho odvolání, to je snad z mého textu zřejmé, ale na druhou stranu si těžko představit, jak by na té škole učil po celé anabázi. Já jeho rezignaci nechápu jako přiznání viny (vina není totéž, co chyba), ale jako důsledek poznání, že jeho jednání vyvolalo takovou reakci, že je pro něj samotného lepší to ukončit.
Nepochybuji o tom, že děti musí dostat mantinely pro své chování, ale základ musí být v rodině. Vím, že kdybych ten pohlavek dostal já, doma bych o tom vůbec nemluvil, protože moji rodiče by mi přidali další, a uznávám, že někdy je rychlost řešení situace důležitější, než jeho "správnost" podle kritérií, která se navíc v čase často mění. Ale stejně ten pohlavek vidím jako chybu.