Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Emrichu R^

Patrně tušíte, že i já jsem za dobu své praxe v duchu některé dítko profackovala. Ta představa je úlevná a možná pomáhá k tomu, aby člověk nakonec nevybuchl skutečně. Nemyslím si, že jsou dnešní děti jiné a že nemají hranice. Spíš jsou jen svobodnějšími osobnostmi, ale chovají se jen podle toho, co jim dovolíme. A facka podle mne k nastavení hranic nepomáhá. Pokud budeme tolerovat facku učitele žákovi, měli bychom stejným způsobem nahlížet na facku nadřízeného podřízenému.

Ačkoli chápu, že panu řediteli ujely nervy, není to omluva pro jeho reakci.

1 0
možnosti
Foto

Heleno, naprosto s Vámi souhlasím, vidím to stejně. Hranice se nastavují jinými způsoby. Facku můžu chápat jako důsledek zcela výjimečné situace, která však v popisovaném případě podle mého názoru nenastala.

1 0
možnosti

máte pravdu, navíc ve včerejší papírové MFD správně matka chlapce poznamenala, že když je z toho ředitel tak na nervy, tak jak to, že si troufá zvládnout ještě prakticky celý školní rok? Čili taktizuje, a možná, že nakonec zůstane i další rok:-)

0 0
možnosti
JK

Nesouhlasím s vámi. Dnes nikdo nevede dítka k uznání, že existují určité meze, přes které nelze. Většinou nejsou vedeny k vlastní odpovědnosti za své činy. Nejsou vedeny k respektu k autoritě. 

Samozřejmě, především doma, ale škola na tom musí trvat. Nelze mít jednotná pravidla či postupy vůči každému dítku. Každé dítě je jiné ! Právě proto to píšu, protože jsem byla spíš sígr, kantoři,  kteří se mnou jednali vlídně a snažili se mi "mluvit do duše", domlouvat, ti mi byli k smíchu. Celou dobu jejich domlouvání jsem přemýšlela jen o tom, jak se jim za to pomstím.. Ani tváře, natož jména těchto učitelů si absolutně nevybavuji.  Naopak jsem OBROVSKY vděčná těm učitelům a s úctou na ně vzpomínám - i s obličeji a jmény - kteří si mě nenechali přerůst přes hlavu. A je fuk, jak to který z nich řešil, jestli pohlavkem, někdy i víc, nebo nějakým trestem... to není důležité..

Prostě si nenechali líbit, že je nerespektujeme. 

Prostě - každé dítko, tak jako každý jednotlivec - na každého platí něco jiného. 

Tolerantní výchova ničí dětem hodnoty. Jsou nezvladatelné, zlé a ničeho si neváží - http://jdem.cz/bru3u8

Pohlavky do výchovy patří, ředitel neměl rezignovat - http://www.reflex.cz/clanek/komentare/66782/pohlavky-do-vychovy-patri-reditel-nemel-rezignovat.html

Pedagožka: Dětem chybí ulice! - http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/skolstvi/pedagozka-detem-chybi-ulice_358360.html

2 0
možnosti
Foto

Máte právo na svůj názor, ale já si stejně myslím, že pohlavek není výchovný prostředek. Ředitele neodsuzuji ani neschvaluji jeho odvolání, to je snad z mého textu zřejmé, ale na druhou stranu si těžko představit, jak by na té škole učil po celé anabázi. Já jeho rezignaci nechápu jako přiznání viny (vina není totéž, co chyba), ale jako důsledek poznání, že jeho jednání vyvolalo takovou reakci, že je pro něj samotného lepší to ukončit.

Nepochybuji o tom, že děti musí dostat mantinely pro své chování, ale základ musí být v rodině. Vím, že kdybych ten pohlavek dostal já, doma bych o tom vůbec nemluvil, protože moji rodiče by mi přidali další, a uznávám, že někdy je rychlost řešení situace důležitější, než jeho "správnost" podle kritérií, která se navíc v čase často mění. Ale stejně ten pohlavek vidím jako chybu.

1 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS