Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VS

Paní autorka by se hodně divila - podle Němců ze starší generace byla značka made in Germany poškozena velmi zásadně. Když už nikde, tak v Německu samotném.

1 0
možnosti
LB

Že zelení blázni ? Tak to je pohádka pro malé děti. Zelení blázni řádí už 30 let, ale dnes šlo o to, aby byl zlikvidován koncern Volkswagen. Cui bono ? Hádejte a můžete třikrát. Který zaoceánský stát stojící na hraně státního bankrotu nepotřebuje dovážet auta, ale svá auta naopak vyvážet ?

2 0
možnosti
MD

Ten článek je ale blábol.

Hlavními lobbisty pro normy Euro 3,4,5 a 6 jsou samozřejmě evropské automobilky v čele s VW a žádní ekoteroristé. Je to totiž způsob jak bránit dovozu levných čínských a indických aut na evropský trh (pod záminkou že tyto normy nesplňují).

O to je ten podvod pikantnější.

3 1
možnosti
ZV

A co tohle ?

Jedna obří nákladní loď zatíží životní prostředí více než 50 milionů osobních automobilů. Pouhých patnáct největších lodí tak vyprodukuje více nežádoucích látek než všech 760 milionů aut na světě.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/patnact-nejvetsich-lodi-znecisti-zivotni-prostredi-vice-nez-vsechna-auta-sveta-gdn-/automoto.aspx?c=A090426_191128_automoto_vok

1 0
možnosti
JV

Jenže v případě lodí se jednalo hlavně o SO2 (v naftě a benzínu prakticky není). Píšu jednalo, protože už platí mezinárodní dohoda obsahu síry v palivu pro lodě, která efektivně snižuje emise SO2 na desetinu.

A navíc regulace NOx je dělána hlavně kvůli jeho nepříznivému vlivu na život lidí, tj. na moři nevadí. Když jde z výfuku ve městě lidem přímo pod nos, tak to vadí MOC.

1 1
možnosti
TH

Rekla bych, ze spis podvod...

1 0
možnosti
AV

Mňo, jako ekonomka byste mohla vědět, že ekologie je hlavně obrovský byznys a tahoun ekonomiky. V současné době je to právě ekologie, co táhne vědecký pokrok. Ono právě díky "zeleným" jsou naše peněženky plnější a navíc díky nim dýcháme zdravější vzduch. Takže já bych je zas tak nezatracoval…

Od ekonoma bych prostě čekal trochu kvalifikovanější pohled na věc.

2 5
možnosti
JV

J66a73n 55V76e49s72e34l96ý

30. 9. 2015 22:17

A znalost pojmu externality.

1 0
možnosti
IH

I28v41o 25H83e17b27e60l18k90a

30. 9. 2015 10:37

tak paní je v dnešním komentáři úplně mimo.

v první řadě je za své jednání odpovědný VW. Udělal několik chyb a špatných rozhodnutí. Tak teď za to musí zaplatit.

1) Má ta společnost miliardy na marketing, právníky a lobisty, mohla je použít aby zabránila schválení "nesmyslných norem". Proč tak neudělala?

2) Dává miliardy do vývoje, měli vymyslet řešení, které bude funkční a legální. Místo toho vymysleli podvod. protože si spočítali, že díky tomu vydělají víc.

3) Nejen že by měli zaplatit ty obří pokuty, ale všechny takhle vyrobený auta by měli být přeřazeny do správné normy a VW by měl za to zaplatit každému majiteli auta náhradu škodu.

2 3
možnosti
VS

K bodu 3 - jaká měřitelná škoda vznikla uživateli, kterého do minulého týdne ani nenapadlo se podívat, jestli ten motor pod kapotou vůbec je.

1 0
možnosti
LH

teď mají přijít 2 extrémně teplé roky, až se budete péct, brutálně šetřit vodou a kupovat jídlo o 100 pct. drazší, vzpoměňte si na ty blázny

1 4
možnosti
JP

J74a22n 91P73a89n37e97k

1. 10. 2015 12:20

Ano, protoze nikdy v minulosti teple roky nebyly, ze?

4 0
možnosti
RB

Rozhodně nehodlám zelené mužíky obhajovat, ale v tomhle případě jsou z obliga. Je za tím jen nenažranost a nestydatost pramenící z křupanské nadřazenosti.

2 1
možnosti
PM

S hlavní zprávou (forma regulace "nezelených" aut je špatná) bych i souhlasil, ALE:

1) Titulek je bulvarizující a nepřesný. VW nesrazili na kolena žádní zelení blázni. On se tam srazil sám. On podváděl, on je přímo zodpovědný za tu kauzu, zelení jen nepřímo. To je jako obvinit Velký třesk ze všeho (protože tím vše vlastně začalo, žejo).

2) Když už chceme hledat viníka a jdeme ke kořenům, proč paní ekonomka nepokračuje dále? Proč zelení přišli s tou regulací? Protože auta měla velký negativní dopad na živ.prostředí. Proč to? Protože máme kulturu automobilismu (za tu můžou US automobilky které kulturu agresivně a nemorálně vnutily ve 30.letech v USA a odtamtud se to rozšířilo celosvětově) a protože automobilky schválně lpí na neekologickém palivu - ropě a schválně ignorují či zašlapávají do země jeho alternativy (kdyby šel stejný objem peněz jak jde do výzkumu vylepšení naft.motorů namísto toho do paliv.článků, všicyni jezdíme s paliv.články). Ale konzervativní automobilky nechtějí riskovat (což má logiku).

Takže o krok dále v hledání viníka jsou na vině zase automobilky?

Díky argumentům přitaženým za vlasy ("tamten udělal něco špatného, a proto já udělám toto špatného, ALE on bude za můj čin zodpovědný").

Všechny ty kroky (vnucení automobilismu, zelené regulace, podvod VW) jsou špatně, ale za každý z nich je jen JEDEN viník: ten kdo jej provedl. Nikdo jiný. Nikdo je nenutil daný krok udělat..

4 1
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS