Děkujeme za pochopení.
V51l48a41d19a 75S91i26m97o43n40i60k
Paní autorka by se hodně divila - podle Němců ze starší generace byla značka made in Germany poškozena velmi zásadně. Když už nikde, tak v Německu samotném.
L62u62b18o91m31í32r 47B62o14u74š29e
Že zelení blázni ? Tak to je pohádka pro malé děti. Zelení blázni řádí už 30 let, ale dnes šlo o to, aby byl zlikvidován koncern Volkswagen. Cui bono ? Hádejte a můžete třikrát. Který zaoceánský stát stojící na hraně státního bankrotu nepotřebuje dovážet auta, ale svá auta naopak vyvážet ?
M29a29r69t38i15n 56D88l39u89h13o20š
Ten článek je ale blábol.
Hlavními lobbisty pro normy Euro 3,4,5 a 6 jsou samozřejmě evropské automobilky v čele s VW a žádní ekoteroristé. Je to totiž způsob jak bránit dovozu levných čínských a indických aut na evropský trh (pod záminkou že tyto normy nesplňují).
O to je ten podvod pikantnější.
Z29d74e40n79ě73k 31V46o74k92u47r31k61a
A co tohle ?
Jedna obří nákladní loď zatíží životní prostředí více než 50 milionů osobních automobilů. Pouhých patnáct největších lodí tak vyprodukuje více nežádoucích látek než všech 760 milionů aut na světě.
J94a81n 38V17e25s14e92l31ý
Jenže v případě lodí se jednalo hlavně o SO2 (v naftě a benzínu prakticky není). Píšu jednalo, protože už platí mezinárodní dohoda obsahu síry v palivu pro lodě, která efektivně snižuje emise SO2 na desetinu.
A navíc regulace NOx je dělána hlavně kvůli jeho nepříznivému vlivu na život lidí, tj. na moři nevadí. Když jde z výfuku ve městě lidem přímo pod nos, tak to vadí MOC.
A14l81e11š 57V16o81n39d53r82á81k
Mňo, jako ekonomka byste mohla vědět, že ekologie je hlavně obrovský byznys a tahoun ekonomiky. V současné době je to právě ekologie, co táhne vědecký pokrok. Ono právě díky "zeleným" jsou naše peněženky plnější a navíc díky nim dýcháme zdravější vzduch. Takže já bych je zas tak nezatracoval…
Od ekonoma bych prostě čekal trochu kvalifikovanější pohled na věc.
I28v41o 25H83e17b27e60l18k90a
tak paní je v dnešním komentáři úplně mimo.
v první řadě je za své jednání odpovědný VW. Udělal několik chyb a špatných rozhodnutí. Tak teď za to musí zaplatit.
1) Má ta společnost miliardy na marketing, právníky a lobisty, mohla je použít aby zabránila schválení "nesmyslných norem". Proč tak neudělala?
2) Dává miliardy do vývoje, měli vymyslet řešení, které bude funkční a legální. Místo toho vymysleli podvod. protože si spočítali, že díky tomu vydělají víc.
3) Nejen že by měli zaplatit ty obří pokuty, ale všechny takhle vyrobený auta by měli být přeřazeny do správné normy a VW by měl za to zaplatit každému majiteli auta náhradu škodu.
V24l59a56d23a 79S80i10m42o74n48i47k
K bodu 3 - jaká měřitelná škoda vznikla uživateli, kterého do minulého týdne ani nenapadlo se podívat, jestli ten motor pod kapotou vůbec je.
L58a15d82i24s60l43a97v 96H74a32d62r69a42v31a
teď mají přijít 2 extrémně teplé roky, až se budete péct, brutálně šetřit vodou a kupovat jídlo o 100 pct. drazší, vzpoměňte si na ty blázny
J74a22n 91P73a89n37e97k
Ano, protoze nikdy v minulosti teple roky nebyly, ze?
R19o60b74e94r49t 40B59a57l43a19b14á78n
Rozhodně nehodlám zelené mužíky obhajovat, ale v tomhle případě jsou z obliga. Je za tím jen nenažranost a nestydatost pramenící z křupanské nadřazenosti.
P12a43v46e57l 57M34o27r83a34v59e20c
S hlavní zprávou (forma regulace "nezelených" aut je špatná) bych i souhlasil, ALE:
1) Titulek je bulvarizující a nepřesný. VW nesrazili na kolena žádní zelení blázni. On se tam srazil sám. On podváděl, on je přímo zodpovědný za tu kauzu, zelení jen nepřímo. To je jako obvinit Velký třesk ze všeho (protože tím vše vlastně začalo, žejo).
2) Když už chceme hledat viníka a jdeme ke kořenům, proč paní ekonomka nepokračuje dále? Proč zelení přišli s tou regulací? Protože auta měla velký negativní dopad na živ.prostředí. Proč to? Protože máme kulturu automobilismu (za tu můžou US automobilky které kulturu agresivně a nemorálně vnutily ve 30.letech v USA a odtamtud se to rozšířilo celosvětově) a protože automobilky schválně lpí na neekologickém palivu - ropě a schválně ignorují či zašlapávají do země jeho alternativy (kdyby šel stejný objem peněz jak jde do výzkumu vylepšení naft.motorů namísto toho do paliv.článků, všicyni jezdíme s paliv.články). Ale konzervativní automobilky nechtějí riskovat (což má logiku).
Takže o krok dále v hledání viníka jsou na vině zase automobilky?
Díky argumentům přitaženým za vlasy ("tamten udělal něco špatného, a proto já udělám toto špatného, ALE on bude za můj čin zodpovědný").
Všechny ty kroky (vnucení automobilismu, zelené regulace, podvod VW) jsou špatně, ale za každý z nich je jen JEDEN viník: ten kdo jej provedl. Nikdo jiný. Nikdo je nenutil daný krok udělat..
Žebříčky
- Karel Trčálek
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu rozumím
- Ivana Dianová
Billa šok
- Milena Zelenková
Rómové se bouří před brněnským soudem
- Josef Nožička
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu nerozumím
- Blog Info
Blogy projdou zásadní změnou, podívejte se jakou
- Irena Fuchsová
Můj život s Kukurou
- Martin Mařák
PRO na Malém rynku
- Ondřej Šebesta
Základní pilíře populismu a generál na Hradě
- Vlastík Fürst
Přejeme Ukrajině mír, nebo kapitulaci?
- Miroslav Václavek
Hnutí ANO a jeho majitel Andrej Babiš jsou bezpečnostním ohrožením České Republiky
- Milena Zelenková
Rómové se bouří před brněnským soudem
- Josef Nožička
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu nerozumím
- Markéta Šichtařová
Návod na opravu naší ekonomiky
- Karel Trčálek
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu rozumím
- Ivana Dianová
Billa šok
- Kateřina Lhotská
Vypnutí webů bylo protiprávní
- Vlastík Fürst
Přejeme Ukrajině mír, nebo kapitulaci?
- Vladimír T. Gottwald
Úsměvy a úšklebky CXXXII. (o jilmové aleji a vytížné Sněmovně)
- Irena Fuchsová
Můj život s Kukurou
- Petr Hannig
Nejistota ve všem