Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
DS

Vzhledem k tomu, že pracuji pro firmu, která uvedla na trh první sériově vyráběný elektromobil a už od roku 2009 pečlivě sleduji podpory jednotlivých států tomuto trendu, můžu potvrdit, že nic jako "státní podpora" u nás neexistuje. Co hůř, státní "házení klacků pod nohy" se stále rozvíjí, do tendru nemůžete elektromobil nabídnout, protože nesplňujete podmínky a výjimky nejsou povoleny. Rozvoj nabíjecích stanic je komplikován nejen vysokými náklady (soukromého sektoru!), navíc ještě nesmyslnou a přebujelou byrokracií. Aby se neřeklo, pár úřadů si koupilo elektromobil, postavilo nabíječku - ale tím to končí.

Podpora "vozítek" - ať už jednokolek, koloběžek, kol - by měla být prvním a samozřejmým krokem, protože tato technologie má šanci nahradit ty stávající a nenásilně může informovat o jejích možnostech. Podpora nabíjecí infrastruktury a vozů by měla následovat - jednokolka je sice fajn, ale rodinu na chatu s ní neodvezete...

Plyn a další náhradní řešení nejsou řešením dlouhodobým a komplexním - stále se nejedná o obnovitelné zdroje. Ale elektřinu v dnešní době umíme vyrobit i prakticky "z ničeho".

0 0
možnosti
TD

Dobrý den, z čeho usuzujete, že ta cyklostezka na prvním obrázku je zavřená? Ta dodatková tabulka pod ní pouze umožňuje Povodí Vltavy vjezd autem, rozhodně z ní nelze dedukovat zákaz pro kola a pěší.

U další fotky (konec cykostezky) není zřejmé, jestli za silnicí cyklostezka dál pokračuje, ale asi se shodneme, že nelze křížit cyklostezku s normální silnicí. Otázkou je, jak je ta křižující silnice frekventovaná a jestli třeba není ta cyklostezka přerušovaná příliš často, ale někdy to holt jinak nejde. Jaké řešení byste v tomto případě navrhoval?

Já mám za to, že osobní elektromobilita nepotřebuje, tedy co se dobíjecích stanic týká, vůbec žádnou podporu od státu. Vyvést si na zahrádku restaurace vypínatelnou zásuvku může kdokoli i bez státu, náklady v řádu max. jednotek tisíc Kč by se měly celkem rychle vrátit, pokud budu za nabití účtovat např. symbolických 10 Kč (a dávat ho k hlavnímu jídlu zdarma). Stačí, aby se tyto dopravní prostředky dostatečně rozšířily mezi hosty, a pak se objeví i možnosti dobíjení, stejně jako WiFi a stojany na kola. Co je potřeba upravit, jsou základní mantinely - kdo kam s čím může a jak se tam má chovat. Já třeba nemám nic proti segwayům, ale když jich kolem mě prosviští 10 a berou to z obou stran, tak bych je taky hnal.

Jezdci a jezdkyně, uživatelé a uživatelky - takto jste dříve psával také nebo Vás nakazili mladí zelení (uprchlíci a uprchlice)? :-) Mně tyhle boje s generickým maskulinem přijdou komické hlavně proto, že se do toho každý pisatel resp. každá pisatelka obvykle zamotá a na něco zapomene - viz hned na konci toho souvětí s uživateli a uživatelkami máte jen "mužské" provozovatele, jako by snad restauraci nemohla provozovat žena! Nemluvě o vlasnících a akcionářích. Ale nic ve zlém, každý* jsme nějaký. Někdo si potrpí na akademické tituly, někdo na přechylování a někdo na genderovou vyrovnanost.

_____

* I zájmeno každý je špatně. Správně píšeme "Všichni jsme nějací". Já tu příručku od Jany Valdrové četl už před lety :-)

0 0
možnosti
TD

Hmm, tak mě napadlo, že ani "Všichni jsme nějací" nebude úplně košer. Mělo by tam být nějací nebo nějaké. Je to marný, je to marný, je to marný... :-)

1 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS