Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kjl

O koze a o voze

Dobrý den, jen ve zkratce. Pohotovost a linka ohrožení života jsou dvě rozdílné věci. Tudíž již sama diskuze na toto téma, ale  i Váš článek je psán zcela zbytečně a to bez znalosti problematiky zdravotnictví. Zbytečně si děláte zle. 

0/0
23.12.2009 16:53

Veryx

Buďte objektivní

Po přečtení článku se nemohu nepřidat se svojí troškou do mlýna. Předesílám, že jsem studentka oboru Diplomovaný zdravotnický záchranář, tudíž určité osobní zkušenosti se zvedáním sluchátka na dispečinku záchranné služby mám. A musím podotknout, že se mě názor autora článku velmi citelně dotkl. Nepopírám, že vše je vždy ideální a profesionální, ale myslím si, že operátoři dělají, co je v jejich silách a často i nad jejich síly. Já se tedy ještě nesetkala s neprofesionálním přístupem, navíc by to bylo i dost paradoxní, při dnešních narocích na pracovníky ZZS a při dnešní mediálně podpořené kampani proti zdravotníkům. Tak jsem jen chtěla říci, že autor zřejmě ještě nikdy sluchátko na dispečinku nezvedal, zřejmě mu jednu ,,dvanáctku u pultu,, (jak tomu slangově říkíme) ochotně zařídím, třeba pak názor změní...;-)

0/0
8.7.2009 18:44

Kru-cipísek

Re: Buďte objektivní

Díky za názor, neprotestuji. Je to jako v hodně jiných věcech asi i otázka štěstí, či smůly, na koho narazíte, když potřebujete urgentní pomoc.

Jinak díky za nabídku, docela rád ji využiji, zajímá mne to. Vyjednejte mi nějakou vhodnou směnu třeba v sobotu, dejte mi předem vědět, který den to je a kde, rád si zařídím, abych mohl přijet "sloužit". Jen snad maličkost - nejsem zdravotník a tak nevím, zda bych dokázal radit volajícím vždy správně....

Věřím jen, že většina operátorů není takto zlanařených, ale že jde o lidi profesionálně připravenější, než jsem třeba já.

Ozvěte se mi na email. A díky za čin, místo planých slov.

Milan Soušek (autor)

0/0
3.8.2009 12:47

Haidy

Česko - USA

Názory i zkušenosti můžeme mít různé. Já píši  sama za sebe a mohu říct: Dík, záchranáři. 

Mně blízkému člověku zachránila život hlavně profesionalita lidí na záchrance a v traumatologickém centru. Nemyslím si, že je to u nás takhle špatné, jak píše autor článku . Američané v tomto směru mají taky různé zkušenosti. V různých státech,  městech, v různých čtrvtích a na různých pohotovostních útvarech. Rozhodně se liší v částech měst obydlených VIP a chudinských čtvrtích.  Stačí trochu číst a zjistíte to.

A kdo ví, jaký systém přijímání hovorů mají. Počítám , že vidí číslo volajícího a jestli  bylo voláno z linky  Jacksovovi vily a pokud ne poprve, mohli okamžitě vědět odkud hovor je. Ale to jsou jen dohady. Ano v něčem jsou v Americe dál. Jestli právě v tomhle, nemohu tvrdit.

0/0
4.7.2009 15:44

JTK82

Musím se zastat českého zdravotnictví

S voláním rychlé záchranné služby mám dvě osobní zkušenosti. V obou případech byl přístup operátora i personálu záchranky v nejlepším pořádku. Poprvé to bylo k havárce, kdy jsem brečela do telefonu, že nám opilý řidič srazil na chodníku kamarádku. Paní v telefonu mi nejen klidně vysvětlila, co máme udělat, ale celou dobu až do příjezdu sanitky byla se mnou ve spojení a dokázala mě uklidnit. V druhém případě jsem na záchranku čekala kvůli nemocnému dědovi. Po příjezdu se chovali vstřícně, k němu i k nám. Děda má za sebou šestinásobný bypass a ve svých 83 letech se těší dobrému zdraví. Dovoluji si tedy napsat, že českým zdravotníkům věřím. Jen by měli být více ohodnoceni, to mě na českém zdravotnictví stále mrzí. S pozdravem Jitka.

0/0
4.7.2009 10:20

Kru-cipísek

Prosím pěkně...

všechny diskutéry, rád se poučím a seznámím se všemi názory, fakt je to zajímavý. Ale.. prosím.. nenadávejte si navzájem, to se mi nelíbí, každým má přece právo na názor a když zrovna není úplně dobrý a správný podle někoho jiného, určitě není na místě spustit na něj všemi možnými jmény a tak. Já jsem se z diskuzí hodně poučil a fakt možná je, že idealista jsem, mně se prostě jen líbil ten přístup k volajícímu. A tohle mi u nás v ČR prostě (podle mých osobních zkušeností) chybí. Volal jsem pohotovost asi 4x v životě a z toho myslím jen jednou bylo všechno v pořádku a dopadlo to dobře. 3x bohužel moc ne a dokonce se mi pak někdo od záchranky omlouval za špatné vyřešení ze strany operátora. Díky za množství těch názorů, absolutně jsem takové množství nečekal.

A ještě k připomínce dole: naše zdravotnictví rozhodně zadarmo není a nikdy nebylo. To je zásadní omyl. Desítky let platím zdravotní pojištění jako zaměstnanec a tuším 3x více jako zaměstnavatel. Takže ZADARMO - ani náhodou.

(autor)

0/0
3.7.2009 23:58

mikusch

Re: Prosím pěkně...

Ono by taky někdy stálo za úvahu kolik asi  stojí jedno "obyčejné" vyšetření v ambulanci, nehledě na to  když je někdo hostilalizovaný  v nemocnici delší dobu, jaké jsou náklady na jednoho klienta, nehledě nato když je někdo hospitalizován na JIP nebo ARO, potom  by asi bylo jiné počítání " že si platím desítky let zdravotní pojištění.

0/0
4.7.2009 12:53

Sunny29

Obdivuji vaše nadšení pro americké zdravotnictví.

Ale ruku na srdce, buďte rád, že nejste v Americe.

Vy budete asi dost velký idealista, že?

0/0
3.7.2009 11:57

zuzanak

ach jo

plácáte a plácáte,české zdravotnictví je na velmi dobré úrovni.pracuji v něm 20 let a nezapomeňme!!,že je stále ZADARMO! Když předčasně porodíte,nesete si po 2 měsících domů zdravé dítě,nestojí Vás to ani korunu a pojištění je pro všechny stejné.Lidé zneužívají nehorázně pohotovost,chovají se nezodpovědně,jsou bazálně nepoučeni o vlastním zdraví a předcházení nemocem.RZP funguje perfektně,operátorky jsou profesionálové,kteří se musí umět během vteřiny zorientovat v leckdy hysterickém popisu problému a musí umět poradit s okamžitou pomocí .To se také děje.Pak také nechápu člověka,který 20 let kouří,má nadváhu,hypertenzi,cukrovku,nesportuje,pije Coca Colu,pivo a jí uzený bůček - že má odvahu řešit,že sanita přijela o 4 minuty déle,než jeho zkornatělý mozek očekával.Pa,pa,pa!

0/0
2.7.2009 23:46

logo22

Re: ach jo

Zdravotníků si vážím, s většinou z vašich výroků souhlasím, ale ZADARMO zdravotnictví nemám, stačí se podívat každý měsíc na výplatní pásku, kde je vyčíslena suma kterou platím. Bohužel, mnoho lékařů i sester zaujímá stejný postoj jako vy, proto se k pacientovi nechová jako k zákazníkovi, kterí si za službu platí, ale jako k někomu, kdo chce něco zadarmo.

0/0
3.7.2009 13:40

marvinka

Re: ach jo

Docela dobře napsané;-), ale je pravda, že vždy je co zlepšovat.

0/0
3.7.2009 22:41

Veryx

Re: ach jo

Zdravotnictví tedy zadarmo není a lidé jsou si toho náležitě vědomi - neustále mi na výjezdech do hlavy cpou, za co si nás ZÁCHRANNOU SLUŽBU PLATÍ. Ale zřejmě už jim nedochází, že oni mě vážně neplatí... Holt člověk musí přijmout fakt, že lidská blbost je věčná a nevyléčitelná;-D

0/0
8.7.2009 18:49

renek23

Ještě jedna poznámka,

a to podstatná. To, že volající neřekl, o koho se jedná, nebylo z důvodů nějaké rovnosti a jejího vyznávání. Představte si, že by řekl, kdo to je. Že je to Jackson. Vždyť paparazziové by v tom případě byli snad rychleji na místě než záchranka.Posádce sanitky a všem ostatním přítomným by strkali mikrofony do obličeje. Propukl by děs a zmatek. Celá Amerika by o tom věděla dřív než by sanitka s Jacksonem stačila dojet do nemocnice. Tohle opravdu nebylo kvůli rovnosti, která v USA možná je menší než u nás, ale opravdu jen kvůli bulvárním novinářům.

0/0
2.7.2009 22:29

cokoo

Re: Ještě jedna poznámka,

Jde o to, že Američané mají odlišný přístup k ochraně osobních údajů a daleko více ctí soukromí než Češi. A také se neberou klepy jako běžná a samozřejmá věc, pomlouvání a slepičení se tam nesetkává s tak příznivým ohlasem jako v ČR. Česká operátorka by zajisté vyslepičila jé volali od Jacksona a klidně by si přivydělala nějaký ten peníz napráskáním do bulváru a dostala by maximálně strženo z platu nebo vůbec nic (měla-li by známosti). Kdyby si něco podobného dovolila v USA, tak by jí bez pardonu vyhodili, nikdo z kolegů by na její pomluvy nereagoval a nikde by nesehnala místo. V ČR by jí dle starých zvyklostí napsali perfektní reference a mohla by svou práci vykonávat jinde až by se to časem ututlalo a zapomnělo.

0/0
4.7.2009 16:11

renek23

Ještě jedna poznámka,

0/0
2.7.2009 22:21

renek23

Autor poctivě přiznává, že v USA nikdy nebyl

a možná právě proto je mu Amerika tak sympatická. Napsal svoje dojmy a na ty má bloger právo, o tom blog ostatně je. Nebudu hodnotit úroveň zdravotnictví tady a tam. Ale pokud jde o článek pár polemických doplnění. Za prvé: americký operátor je skutečný profesionál v oblasti telefonní komunikace. Pokud by byl profesionálem v jiné oblasti- v medicíně, bylo by to pro pacienta lépe, pro provozovatele záchranky zase hůře- stál by mnohem víc peněz a musel by být odborníkem ve dvou různých profesích. V USA je i riziko soudních pří s velkými náhradami škod. I proto není dobré na linku pustit lékaře, který by se příliš soustředil na úzce medicínské věci a mohl by v profesním zápalu snadno udělat komunikační chybu, která nemusí být levná. Přesto není úplně jisté, zda je takový telefonát americký standard. Údajně se operátorům zobrazuje i adresa, odkud se volá a operátor nemusel sice vědět, o koho se jedná a komu dům patří, ale vědět mohl, že hovor přichází z jedné z nejbohatších čtvrtí města

0/0
2.7.2009 22:17

renek23

Re: Autor poctivě přiznává, že v USA nikdy nebyl

a že dotyčný nemusí být ledaskdo. Ale je skutečně pravděpodobné, že když se mu na monitoru zobrazí adresa nacházející se ve slumu, jedná a hovoří stejně. Ale nevíme to jistě.

0/0
2.7.2009 22:21

norayellow

Re: Autor poctivě přiznává, že v USA nikdy nebyl

Nemuzete hodnotit uroven zdravotnictvi v USA, protoze o nem nevite pane vubec nic. Z vasich rozsahlych prispevku je to vice nez evidentni. Pri volani na Emergency neni vubec dulezite jmeno pacienta, neb tam nemaji jeho Medical Record. Pokud byste volal vasemu rodinnemu lekari, ci odbornemu lekari pak jmeno dulezite bude, protoze se mohou podivat do vasi dokumentace. Emergency zasahuje rychle a zbytecne otazky se nekladou. Myslim ze by pro autora blogu bylo cennejsi, kdyby se krome lidi kteri maji zkusenosti se Zachr. sluzbou Ceskou prihlasili i lide kteri maji skutecne!! zkusenosti s Emergency americkou.  Pro uplnost dodavam ze ziji v Kanade a nasi zdravotnictvi pracovnici maji stejny standard jako ti z USA. Presto bych si netroufla hodnotit uroven jejich, neb jsem je osobne nikdy nevolala. Nase pracuje perfektne, nevidim duvodu proc by nemela americka.

0/0
3.7.2009 0:03

renek23

Re: Autor poctivě přiznává, že v USA nikdy nebyl

Vy jste vskutku velmi hloupá husička. Vyčítáte mi, že nevím nic o zdravotnictví americkém, a pak přiznáte, že žijete v Kanadě, tedy v jiné zemi, byť sousední a že ani tam jste nikdy nevolala na pohotovost, takže co víte o kanadské emergency , víte jen z doslechu a o americké máte obrázek jen v tom smyslu, že je to stejné jako v Kanadě. To si jen myslíte, tušíte nebo proto máte nějaký racionální důvod: Na Ukrajině patrně bude úroveň zdravotnictví jiná než v ČR, i když  Ukrajina je od Prahy blíž než Los Angeles od kanadských hranic. Vaše informace o americké emergency tedy ve skutečnosti nejsou zřejmě větší než moje, možná dokonce menší. Souhlasím s vámi v tom, že by pro autora blogu

0/0
3.7.2009 12:32

renek23

Re: Autor poctivě přiznává, že v USA nikdy nebyl

bylo přínosné, kdyby se ozvali lidé, kteří mají zkušenosti s americkou i českou pohotovostí a mohli by srovnávat. Jenže, lidí, kteří by s oběma měli celou řadu zkušeností, není asi zase tak mnoho. Kdybyste si prošla diskusi, narazila byste na zajímavá statistická srovnání úspěšnosti české a americké pohotovosti. Ještě víc je jasné, že autor blogu, při vší úctě k němu, ví toho o americkém zdravotnictví mnohem méně než já. Což ale nechci kritizovat. Blog je od toho, že člověk sděluje své dojmy. Bylo by špatné blogera svazovat nějakými pravidly ve stylu " v čem nejsi odborník, o tom nepiš". Tak by se ztratila řada hezkých myšlenek a poznatků. Bloger není novinář a nesmějí se na něj klást stejná měřítka. Ještě jeden dotaz. Co konkrétně podle vás na tom, co jsem napsal, je nepravda? Kde jsem se mýlil. Myslím, že to místo neurčíte, protože toho sama o americkém zdravotnictví váte méně než já.

0/0
3.7.2009 12:45

renek23

Re: Autor poctivě přiznává, že v USA nikdy nebyl

Mimochodem podle statistiky bylo v roce 2006 průměrné dožití v USA 77,85 roků a v Kanadě 80,22 roků. To už je statisticky významné číslo, které může naznačovat, že Kanadské zdravotnictví je na o cosi vyšší úrovni než americké. Vzhledem k tomu, že oba státy jsou víceméně na stejné ekonomické úrovni, dokonce je HDP na obyvatel  USA  v PPP vyšší HDP na obyvatele v Kanadě, je to další indicie vedoucí k tomu, že v Americe mohou něco dělat špatně. Nebo aspoň hůř než v Kanadě.

0/0
3.7.2009 12:53

norayellow

Re: Autor poctivě přiznává, že v USA nikdy nebyl

Pane, nez nekoho nazvete hloupou husickou naucte se prosim cist. Nepsala jsem ze nemam zkusenost s kanadskou Emergency. Psala jsem ze nemam zkusenost s Emergency USA. Opet jste predvedl, ze Ameriku znate tak akorat s prstem jezdeni po mape ci z tisku - ceskeho. Jinak byste nemohl porovnavat blizkost Ukrajiny s LA a blizkost Kanady s USA. Kanada a USA jsou si blizsi nez si byly Cechy a Slovensko po letitem souziti v jednom state. Racionalni duvod ktery mam pro sva tvrzeni je jednoduchy. Mam vystudovanou zdravotni skolu v Kanade a jako mnoho nasich zdravotniku mohu jit kdykoliv bez problemu pracovat do USA. Jazyk stejny, standart stejny, znalosti stejne. Ucila jsem se pouze z jejich ucebnic a delala stejne testy jako sestra z LA. Rozdil v urovni privatnich klinik, tam movity Kanadan zvoli kliniku v USA - tak jsou tam spatni. A predstavte si, ze i v Kanade se vola stejne jako USA emergency 911. Mate stejnou volacku s Ukrajinou v Praze?

0/0
3.7.2009 17:30

mira232

asi

pred 3/4 rokem jsem dostal srdecni zachvat na ceste do prace. jedna hodna pani me zavolala sanitku, ale operatorka se zacala vyptavat na moji adresu na moje tel.cislo atd.(asi aby tam tu sanitku neposlala zbytecne). ta pani co tu sanitku volala uz byla taky nastvana. nakonec za 40 minut prijela sanitka i kdyz od nemocnice je to tak 5,6 minut. to uz jsem byl relativne v pohode(nastesti mi zilka nepraskla). pote co me privezvli do nemocnice jsem dalsich 15 minut cekal na doktorku. ta kdyz me pak vysetrila tak uz jsem mel jen malinko zvyseny tep. takze dekuju za pevny zily, protoze doktori by mi byli k "H". vrchol vseho pak byl ze ani nezjistili z ceho to bylo. rekli ze vsechny testy v poradku(moc jich ale nedelali, jen EKG a krev)a ze to se nekdy stava.

0/0
2.7.2009 8:30

Paní Semtamťuková

díky za článek

Je to fakt pěkný článek a něco na něm je.

Obecně si ale myslím, že české zdravotnictví není zas tak špatné. Až na tu korupci ve fakultních nemocnicích (nejen tam). Naposledy mi říká doktor: "No jo no, to se musí operovat. Takže dáme bůra?"

Ano, pan doktor si řekl o pět tisíc korun českých. ;-(

A protože jsem chtěla být zase zdravá, dostal je. Kdyby daný zákrok dělalo soukromé zařízení, určitě bych raději zaplatila komplet operaci soukromé klinice, tady to ale nešlo...

Nevěřím, že v americe se takto uplácí. To by pan doktůrek asi hodně rychle skončil... Rv

0/0
1.7.2009 21:04

slosovatel

Re: díky za článek

Mate pocit, ze na zaklade vasi zkusenosti (jedne?) to takhle chodi u nas vsude a v USA nikoliv? No panecku :-) Reknu vam jedno: V dobe, kdy media probiraji absolutne vsechno a na doktorech a urednicich nenechaji nitku suchou, stacilo se jen zminit a vznest stiznost. PRoc jste mu ty penize davala? Jak se ma zamezit korupci, kdyz je to z obou stran? Vite ja mam s nasim zdravotnictvim zase pouze kladne zkusenosti, naopak o tom americkem vim sve. Takze jak to teda je... slovo proti slovu? Autor clanku pise o ctyrech volanich na pohotovost... to je nejaky reprezentativni vzorek? Takhle muzu pokracovat donekonecna. NAvic.. vy zavrsite prispevek tim, ze "NEVERITE, ze se v americe takhle uplaci". No to je parada, tak to muzu rovnou napsat, ze neverim tomu, co pisete :-) Mimochodem kdyby se tady u nas nejaka strana pokusila zavest zdravotnicky model jako v USA, dostane ve volbach tak 3% hlasu, a to jsem to jeste prehnal.

0/0
2.7.2009 22:09

čuk2gek

155 jsem volal poprvé k tátovi

0/0
30.6.2009 22:17

čuk2gek

Re: 155 jsem volal poprvé k tátovi

podruhé sobě, naposled k mámě. Korektní jednání i zásah.

0/0
30.6.2009 22:24

oranzovabandaska

Mozna to znate mozna ne ..

mozna to nekomu pomuze. Nevim jestli jste to zazili ale neco se stane a clovek je ve stresu pokud to neni nekde kde to dobre zna, neni schopen rychle zjistit presnou polohu. V praze funguje system kdy zachranka zna ID sloupu verejneho osvetleni, kazdy svetlo ma svoje jedinecny cislo, staci udelat par kroku k prvnimu sloupu nadiktovat ID a zachranka presne vi kde ste ..

0/0
30.6.2009 18:57

badodmrtvereky

zdravotnictví

I když s voláním na pohotovost nemám nejlepší vzpomínky,tak názor na české zdravotnictví mám i různé celebrity se ze USA jezdily léčit do Čech,kde je tak "zaostalé zdravotnictví" protože všude je to lepší než doma.V případě tohoto zpěváka je snad samozřejmé,že kosmetické úpravy si musel platit sám.Jenom je třeba se zeptat jestli tomu je tak v Česku s předoperačním vyšetřením,které musí operaci předcházet.

0/0
30.6.2009 6:49

cokoo

Re: zdravotnictví

Mě by zajímalo, které americké celebrity se přijely léčit do Čech. Je zřejmé, že Paris Hilton byla po pádu na útěku před dotěrnými fanoušky a paparazzi byla ošetřena našimi zdravotníky. A ještě se mi nějak vybavuje herec Gregory Peck, jinak nevím.

0/0
4.7.2009 16:17

LuckaSt

155

Už jsem měla "tu čest" vytáčet českou 155... když to shrnu, tak já jsem byla ta, kdo uklidňoval paní, či slečnu na druhém konci drátu... není to příjemný pocit, když na vás člověk, který by vás měl instruovat napůl hystericky křičí: "Můžete mi znovu zopakovat adresu?" "Ale tohle adresu nemá, jde o zahrádkářskou kolonii na Domovině!" "Ale já potřebuju adresu!" "Zahrádkářská kolonie Domovina, kamarád na vás čeká před ní!" "POTŘEBUJU ADRESU!"Rv

0/0
29.6.2009 23:28

alsa

Re: 155

Zřejmě paní, či slečna netušila, kde se nachází zahrádkářská kolonie Domovina... Ona je naše republika sice malá, ale přece jen ... ;-)

0/0
2.7.2009 16:54

slosovatel

Re: 155

Oni maji svoje instrukce. Ve chvili, kdy je operatorka uz ne pro okres, ale pro kraj, proste ze zkusenosti nevi, kde se nachazi jaka zahradkarska kolonie. Zensky na okrese to mely zmakly, kolikrat uz i vedely, kdo vola a jake asi muze mit potize.

0/0
2.7.2009 22:12

AnalProbe

Re: 155

A jak to dopadlo? Prozradila jsi nakonec, kde je ta Domovina? 8-o

0/0
3.7.2009 23:06

Veryx

Re: 155

Ne že bych se chtěla operátorky zastávat, ale ona tu adresu musí mít - jednak proto, že se vše na záchrance řeší pres GPS navigaci a jenak proto, že je jistými zákony nucena posádku vyslat do 2min od příjmu výzvy. No a vzhledem k tomu, že s některými inteligenty je velmi obtížná spolupráce a tu adresu z nich prostě nevytáhnete, je každy (lepší) operátor naučen ptát se na adresu ihned. A pak hlavní důvod je ten, že ihned po odebrání adresy je posádka vyslána, jede k vám, zatímco operátor se s vámi ještě může dál bavit. Tak snad jsem to alespoň malinko objasnila... Chápu, že kdo se v tom nepohybuje, neví...;-)

0/0
8.7.2009 18:55

miskak

fuj

na vás poslat americké zdravotnictví, pak si možná začnete vážit toho českého!

0/0
29.6.2009 23:10

Kru-cipísek

...

Díky všem za příspěvky, opravdu poučné a musím říct, že většina názorů se českého zdravotního systému zastává jako lepšího. A jelikož žiju v CZ, tak tím lépe a jsem tomu opravdu rád, pokud to tak je.

Jinak obecná poznámka pro pár "silných" reakcí: napsal jsem blog, článek. Můj osobní dojem, pocit, či názor na věc. Blogy nejsou určeny k odborným statím s vědecky definovaným postupem s nutnou znalostí všeho souvisejícího, čeho se dílo týká. Bloggeři prostě píší své názory a většina z nich si neosobuje, že jsou perfektní, či obecně uznávaní znalci oboru. Ani já ne. Pro takové články choďte do vědecké knihovny, prosím, ne na blogy.

Rozhodně díky všem za příspěvky a diskuze, to mne potěšilo nejvíce a navíc jsem vůbec netušil, jakou odezvu ten článek vyvolá. Je to jen můj názor na způsob vedení rozhovoru, nic jiného. Fakt ale je, že nejsem stálý obtěžovač pohotovostí a volám jen když je to skutečně urgentní, což bylo snad zatím asi 4x. Proto mi možná chybí zkušeností.

Milan Soušek, autor

0/0
29.6.2009 19:21

antees

irsko

1. Jeden (out of 1) relativne dobry phone call v USA versus 3 (ouf of 4) spatne phone calls z Ceska = presvedceni, ze jsme pozadu?

2. Volajici nemusel udat jmeno take proto, ze se bal, ze operator ztrati nervy a chtel by za kazdou cenu neco udelat, zmatkoval by

Neziju sice v USA, ale v Irsku, nemuzu si ale dopustit par prikladu ze zdravotnictvi z teto zeme Keltskeho tygra: jeden znamy se v praci se v praci osklive rizl do palce, v nemocnici musel chvili cekat, pak ho ale vzali, pichli mu primo do te rany nejaky umrtvovak a ihned potom cele zasili. Nepockali ani par minut, aby to zaclo pusobit, proste mu to bylo k nicemu, bolelo to s prominutim jak krava. Az teprv po zakroku ten palec necitil. Druha znama kdyz zjistila, ze je tehotna razem letela zpet do cech. O dentistech jsem take slysela story. V Dublinu jsou mozna ok, ale na nejakych mensich mestech - kovarny:)Muj manzel ma roztrousenou sklerozu, leci se v cesku - vyborna pani doktorka, nejlepsi lecba.

0/0
29.6.2009 13:49

antees

Re: irsko

Ke vsemu ta zdravotni pece je tak draha a nespolehliva - pacienti denodenne lezi na luzkach na chodbach nemocnice (i vazne pripady) - dospeli, deti - neni rozdil - jsou toho porad plne noviny. Maji v tom systemu takovy neporadek a chaos...Navic se stava(lo), ze pri beznych operacich jste mohli chytnout nejakou spatnou bakterii, ktera vas doslova rozerere zaziva behem par dni - to je zase vysledek hygieny, ktera tam vlastne neni skoro zadna (nejmensi uroven v Evrope!!!)

Proto se vzdycky tesim do Ceska, k doktorum, i kdyby meli byt neprijemni, tak vim, ze je to levnejsi a ze jsem v dorbych rukou;)

0/0
29.6.2009 13:55

Psí zadek

Re: irsko

Kamarádka se ošklivě řízla v ČR a taky musela na šití. Doktor jí to neumrtvil vůbec s tím, že mladá hospodyňka musí něco vydržet. Jiná kamarádla šla na banální operaci - výměnu kardiostimulátoru a taky chytila infekci, takže místo týdne byla v nemocnici dva měsíce. On si asi člověk moc nevybere.

0/0
4.7.2009 18:51

Jumbo

Re: irsko

Vím, že  češky žijící v zahraničí chodí na gynekologii /Anglie/, nebo matky jezdí kvůli očkování proti TBC /Německo/.

 

0/0
29.6.2009 18:31

offf

Ještě pro zajímavost...

PS: Úspěšnost resuscitací (přežití zástavy oběhu - "klinické smrti") v Los Angeles  jak byla publikovaná v r. 2005 (viz http://cat.inist.fr/?aModele=afficheN&cpsidt=16738548 ) celková úspěšnost 1,4% (přežije 14 z 1000 resuscitovaných záchrankou), zatímco v Praze se pohybuje dlouhodobě mezi 10 a 15% (přežije 100 - 150 z 1000 resuscitovaných záchrankou).

Přežití u komorové fibrilace (což je nejčastější smrtící komlikace třeba u infarktu)  v LA 6,4% (64 z 1000) zatímco v Praze v posledních letech 25 - 35% (250 - 350 lidí z 1000).

I tohle je dobře vědět před tím, než jeden srovnává různé systémy...

[>-]R^:-)

0/0
29.6.2009 11:14

ZZZZZZZZ

Re: Ještě pro zajímavost...

Hezky prispevek I~IV R^

0/0
29.6.2009 13:38

Bartiqe

Re: Ještě pro zajímavost...

R^

0/0
1.7.2009 13:06

offf

Ono to fakt není tak jednoduché III. - pokračování

Prostě není to úplně černobílé, je potřeba si vzít to, co je lepší (hlavně ta schopnost komunikace je u nás ve zdravotnictví hodně velký problém...), ale zas tak úplně bych náš systém záchranek nezvarhoval. Když tomu vidíte "do střev", tak to fakt není tak úplně jednoduché, jak to - třeba - někdy zvenku vypadá.

Ondřej Franěk,  dispečink ZZS hl.m. Prahy

0/0
29.6.2009 10:55

offf

Ono to fakt není tak jednoduché II. - pokračování

Americký systém je hodně stavěný na to, aby VYPADAL dobře. Systém u nás - bohžel - často tak dobře nevypadá, ale reálně zase vcelku dobře FUNGUJE.

 

Dispečer v USA komunikuje jako perfektní profesionál, ale drobné nuance třeba při resuscitaci vám neporadí, protože prostě jede podle protokolu a sebelepší protokl fakt není vše (třeba schopnost rozpoznat zástavu oběhu je třeba v Praze kolem 95%, zatímco v systéměch používající dispečerký systém AMPDS - což je prakticky celá amerika - je to kolem 60%).

V Americe k vám přijede perfektně vypadající a jednající profesionál, zatímco u nás někdy i divně vypadající tým v tričku a keckách - jenže ten americký paramedik má v lepším případě dvou-tříletou školu, zatímco u nás k zástavě dorazí doktor po šestileté vejšce s nejmíň tříletou praxí v nemocnici, takže ve finále vaše šance na přežití zástavy oběhu jsou v Česku proti Americe dvojnásobné (což se dá objektivně doložit na publikovaných číslech)...

 

0/0
29.6.2009 10:54

pk203

Re: Ono to fakt není tak jednoduché II. - pokračování

R^R^R^

0/0
29.6.2009 15:05

kote1m

Re: Ono to fakt není tak jednoduché II. - pokračování

R^ 

0/0
2.7.2009 10:56

offf

Ono to fakt není tak jednoduché I.

Ano, ten hovor byl vysoce profesonální, klidný věcný a hlavně inspirující pro všechny, co se tímhle zabývají... ale opravdu americké reálie a naše reálie nejsou jedno a totéž...

Zatímco v Americe (ale i ve většině zemí světa!) mluvíte na tísňové lince s laikem (zacvičeným středoškolákem), který je perfektně naučený číst otázky z počítače, u nás mluvíte se zdavotníkem, a to hodně odborně zdatným a zpravidla s dlouhou praxí a zkušenostmi z akutní medicíny. Má svoje vrtochy, není tak komunikačně vydrilovaný.. ale zase zná medicínu... ony jsou to trochu spojené nádoby... a co je lepší?

0/0
29.6.2009 10:53

p555

Re: Ono to fakt není tak jednoduché I.

najlpsie je dat tomu zdravotnikovi za telefonom skolenie o telefonickej komunikacii - to co dostava kazdy telemarketingovy brigadnik, alebo pracovnik call centra u mobilneho operatora

0/0
30.6.2009 10:56

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz