Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

craki

Porod doma

Skvele napsany clanek, poutavy a pritom poucny..... Sama ve svych 22 letech planuji tehotenstvi a porod doma je pro me nemyslitelny. To ze by se mi, nebo miminku mohlo neco stat si na triko nevezmu, nehlede na to, ze bych z toho mela urcite dozivotni nasledky..... Na miminko se strasne tesime a udelame maximum pro to, aby se mu nic nestalo a melo porad zajistenou skvelou peci... V dnesni dobe prece lze najit porodnice s osobnim pristupem a prijemnym personalem, tak proc rodit doma a brat na sebe to obrovske riziko......

0/0
28.12.2010 13:08

frndolina

zaujimavy clanok

Aj ked je vidno snahu, napisat o domacich porodoch s citom, trosku ma mrzi, ze ho kazia urcite "pejorativne" vyjadrenia. To, ci je alebo nie je domaci porod bezpecny ci dobre pripraveny, nezavisi od zarasteneho dvora, ani od toho, ze sa nikde v dome nesvieti. Tieto drobne pozorovania nedostatkov na obydliach, kde sa doma rodilo, mi pridu v clanku zbytocne a myslim, ze maju jedinu snahu - zosmiesnit tych, co planuju domaci porod. Mohli ste si ich odpustit.

Dalsie zavadzajuce a zbytocne tvrdenie je o novorodeneckej umrtnosti v Holandsku a porovnanie s Ceskou republikou. Urcite dobre viete, ze na tieto cisla vplyva mnoho faktorov, nielen ten, ze v Holandsku sa taka tretina deti narodi doma...

Tiez som nie celkom presvedcena o tych 10 minutach, ktore uvadzate ako maximalny cas, za ktory je mozne dietatko zachranit, ani neverim, ze jedine riesenie, ked klesnu ozvy, je cisarsky rez. Mam totiz osobnu skusenost a ta je proste ina.

.......odoslem a pokracujem.......

0/0
28.8.2009 11:47

frndolina

Re: zaujimavy clanok

Odpoved na vasu otazku, ze ci by sa aj vtedy rodilo doma, keby boli

nemocnice prijemnejsie - podla mna ano. Dokazuje to aj Holandsko, ktore ma nemocnice na velmi dobrej urovni a predsa sa tam tretina deti narodi doma. Napriek profesionalom v nemocnici a napriek prijemnemu prostrediu, vzdy budu zdrave zeny s bezproblemovym tehotenstvom, ktore nebudu necitit potrebu ist do nemocnice, kde sa liecia chori ludia, pretoze porod chapu ako nieco prirodzene, co je sucastou rodinneho zivota (a ten sa odohrava doma). Ja si myslim, ze aj tieto zeny by

mali mat pravo na kvalitnu a rovnopravnu starostlivost, aj ked to asi

nikdy mainstream nebude.

Ocenujem v zavere blogu odkazy na clanky a studie a pridavam este jednu, publikovanu v roku 2009. Porovnanie nizkorizikovych porodov planovanych doma v nemocnici pocas 7 rokov na vyse pol milione zien v Holandsku. Cely clanok sa nachadza tu: http://www.tno.nl/downloads/bjog_2175_final_150409.pdf

0/0
28.8.2009 11:54

Jan Bradna

Re: zaujimavy clanok

Dobry den, diky za obsahly prispevek.

K "pejorativnim" popisum domacnosti: ve svem blogu popisuji veci a okolnosti tak, jak je ja vnimam, nejde o zadne promo te ci one skupiny, nebo nazoru. Proto neubiram, ani nepridavam, proste pisu tak, jak veci vnimam. V zaveru napriklad, opet ciste popisne, konstatuji chovani personalu v porodnici takove, jake bylo.

Co se tyce porovnavani holanskych studii s ceskym prostredim: zadnou validni studii o rizicich porodu doma jsem z ceskaeho prostredi nenasel, nevedou se ani seriozni statistiky porodu doma. Koneckoncu i Vy uvadite v zaveru studii, provadenou v Holandsku.

Cilem clanku nebylo stavet se na stranu jednoho, ci druheho tabora. Chtel jsem popsat vlastni zkusenosti s touto problematikou a poodkryt to, co se ve vsech vyjadrenich zastancu domacich porodu odbyde vetou "pokud nastanou komplikace, privolana zachranka je vyresi".

Jan Bradna

0/0
3.9.2009 11:05

frndolina

Re: zaujimavy clanok

dakujem za odpoved

Chcem este reagovat na poznamku, ze studia, na ktoru davam odkaz, je z Holandska. Ano je, a to je podla mna jej vyhodou! Holandania nikdy nepresunuli na 100% porody do nemocnic a ich system domacich porodov je skvely a kvalitne prepracovany! Takze sa na studiu da pozerat aj tak, ze ked sa domace porody robia poriadne, su bezpecne. A kedze su bezpecne, mali by byt aj dostupne... a potom uz len poskytnut aj napr. ceskym zenam taku starostlivost, aku maju Holandanky. Som toho nazoru, ze studia z CR by totiz nedokazovala nic ine len to, ze cesky system domacich porodov, ktory vlastne nie je nijaky, nie je idealny a bezpecny. To ale nehovori nic o tom, ci by boli domace porody naozaj take nebezpecne aj v pripade, keby ta starostlivost o zeny, co sa slobodne rozhodnu rodit doma, bola poriadna tak, ako sa na 21.storocie patri.

Jana

0/0
7.9.2009 12:32

Semper2

Porod doma je přirozený

souhlasR^

dítě má být s matkou hned jak přijde na svět. Moderní porodnice jsou  až industriálně děsivé a neosobní.

0/0
24.7.2009 15:38

Wendolene

Re: Porod doma je přirozený

Zijeme v 21. stoleti. Co je na porodu doma prirozeneho? Mame se vratit k porodum doma, kde byla vysoka umrtnost rodicek a novorozencu???

0/0
26.7.2009 23:44

iDanda

Re: Porod doma je přirozený

Moje babička žila v dobách, kdy porod doma nebyl nic neobvyklého. Moje babička mně říkala. Kdybych měla peníze na lékaře a zaplacení nemocnice, nerodila bych doma. Moje babička byla moudrá žena. Vědoma si jejích slov, rodila jsem v nemocnici. První porod zanedbala lékařka - klučina přežil, já si nesu důsledky dodnes. Ale - ze zkušeností z prvního porodu, kdy selhal lékař, jsem porod druhý absolvovala opět v porodnici - dokonce v té samé - ovšem jsem zvolila jiného lékaře.Porod dopadnul dobře pro mě i druhého klučíka. Z toho všeho mně vyplývá. Vše je jen a jen o lidském faktoru. Svým snachám budu radit. Velice dobře zvažte kde a s kým budete rodit-zajímejte se, ptejte se, ověřujte.

danda

0/0
27.7.2009 12:36

Regina12

Re: Porod doma je přirozený

Já teda nevím, ale když jsem rodila já, tak mi bylo celkem buřt, jestli tam mají u zdi kanapíčko po stěnách králíčky,j estli mluví nahlas nebo na mě šeptají. Spíš bych řekla, že tam mají víc personálu na udržování čistoty, kterou já v obýváku před porodem nezdvládnu, teplý inkubátor hned vedle a lékaře s atestací k tomu.

0/0
6.7.2011 7:44

lipowski

pútavý článok

Také dlhé články v blogoch nečítam, ale toto bolo pútavé od začiatku do konca! R^ Fakt skvele a rozumne napísané.

0/0
24.7.2009 14:59

dr. John Zoiberg

Díky

Díky, máte opravdu talent zajímavě psát, rád vaše články čtu. Přeju Vám a Vašim pacientům hodně štěstí.

0/0
5.6.2009 10:36

aji

Přístup v nemocnici, žloutenka

Doma bych asi rodit nechtěla, i když jsem o tom uvažovala. Přimlouvám se za lidský přístup k matce, duly u porodu, příjemné prostředí. Je fajn, že naše nemocnice udělaly velký pokrok, ale asi jsou pod různými tlaky z hlediska financí a tlaku na výkony a pak se to projeví v péči. Rodila jsem v Liberci celkem třikrát. Po posledním porodu mělo dítě žloutenku a 5 dní jsem ji viděla jednou denně pár minut. Dodnes je dítě zvláštní, jakoby mě nepotřebovalo, po příchodu z nemocnice se smála na bedny s otvory na skříni a líbily se jí cizí tváře, jako bychom se odcizily, vztah máme, ale je to jiné, než s první dcerou, která mi ve všem důvěřuje, je hodná, jsme si velmi blízké. Ta "žloutenková" je úplně jiná. První vždy utíkala za mnou, druhá utíká ode mě. Přimlouvala bych se za to, aby maminky, co mají dítě v inkubátoru kvůli žloutence, měly ke svému dítěti přístup, mohly je mýt, krmit, chovat.

0/0
26.3.2009 8:48

EMS

Re: Přístup v nemocnici, žloutenka

Tak tedy nevím, ale mě připadá, že "jiná" jste asi vy, a ne vaše dcera.... Vy jste jako matak (a třetirodička zvlášť) měla zajistit návštěvy u miminka. Své dítě byste měla milovat, i když chudák mělo žloutenku.... Pokud to tak necítíte, zajistěte si odbornou pomoc. Je mi vaší dcerky líto, ona z ato nemůže....

0/0
29.4.2009 15:15

antees

Re: Přístup v nemocnici, žloutenka

Kdo rika, ze ji ta pani nemiluje?? pouze konstatuje, ze jejich vztah je narusen tim, ze jako novorozene k ni nemela skoro zadny pristup.

0/0
21.8.2009 12:08

Aenigma

Re: Přístup v nemocnici, žloutenka

otazka je, zda je to prave tim... ne kazde dite musi byt nutne stejne.

0/0
26.3.2011 23:44

klatil

Porodni asistentka, dochtor i Honza

meli stesti, ze se nestalo nic horsiho - kdyby se jednalo o vetsi porodni komplikaci a nepodarilo se to dite zachranit ............... tak by byli tou matkou vlaceni po kriminalce, soudech a v mediich. Rekla vam ta pani alespon dekuji?? To se dneska uz moc nenosi. Proto to uz nedelam.:-) At si rodi kdo chce kde chce, ale beze mne.

0/0
25.3.2009 21:51

dezzo

Re: Porodni asistentka, dochtor i Honza

vlaceni po kriminalce? pane vy jste blazen ;-D

0/0
24.7.2009 11:20

Aenigma

Re: Porodni asistentka, dochtor i Honza

zanedbani povinne pece neni legrace ani duvod pro urazky. a ta zenska by si to vycitala do smrti.

0/0
26.3.2011 23:45

Escoto

Re: Porodni asistentka, dochtor i Honza

Ano, už byli případy trestních oznámení na posádky RZS, když někoho nezachránili.

0/0
22.5.2011 15:10

Markéta H.

Díky za článek

je krásně napsaný. A jen poznámku k předposlednímu odstavci - znám osobně lékařku, která porodila své druhé dítě doma.

0/0
24.3.2009 13:41

Lida

Moc zajímavý článek a zamyšlení.

Díky medicíně a péči v porodnicích se naše rodina úspěšně rozrůstá, pokud by naše příbuzné a kamarádky rodily doma, nevím nevím, jak by to dopadlo. K úvaze o eutanazii se nabízí otázka - proč v západní Evropě, kde je  péče o staré a umírající na tak výborné úrovni, se tolik mluví o eutanazii (viz. Nizozemsko apod.)? Není jádro pudla ještě někde jinde?

0/0
24.3.2009 1:13

Aenigma

Re: Moc zajímavý článek a zamyšlení.

a je to na na "Zapade" vazne tak skvele?? mne se spis libi "Vychod", kdy lide umiraji doma, obklopeni peci blizkych a ne jakychsi cizich lidi, ktere nevychovali, ale kteri jsou za to placeni.

0/0
26.3.2011 23:47

cvachetka

...

Nejlepší by z mého pohledu bylo, vytvořit v porodnicích takové prostředí, kde by (na prání rodičky) fyziologický porod vedla PA, a byla by zde při komplikaci možnost lékařského zásahu. Byla by to nejjednodušší a nejméně stresující varianta (pro rodičku, dítě, záchranáře, PA i lékaře-porodníky). Vžijte se totiž do kůže záchranářů a lékařů, kteří dojíždějí k rozběhnutému porodu, neví co je na místě čeká... A pak se od nich očekávají zázraky... Ano, dali se na tohle povolání, dělají ho s vědomím všech možných rizik, ale proč jim to ještě komplikovat nezodpovědným přístupem za strany matky? Pokud si PA (která je znalosti a zkušenoti) tuto pomoc při porodu doma vyžádá, tak by pak neměla žena komplikovat jejich práci. Pokud by totiž porod byl bez komplikací, PA by záchranku přeci nevolala.

0/0
21.3.2009 16:40

iDanda

Poděkování záchranáři Honzovi

Zdravotní zařízení.Pro někoho zkušenost s odbornou profesionalitou,empatií,vstřícností zdravotního personálu,kde není snižována vaše důstojnost a hrubě narušováno vaše soukromí. Pro jiného zkušenost s traumatickými následky.Většina maminek chce pro svoje dítě to nejlepší.Pod tlakem odpovědnosti i vůči manželovi, rodině, vlivem nevědomosti,mohou panikařit a chovat se neadekvátně zaužitým standartům.Není mým cílem rozebírat,kdo za to může.Jde mi o pohled i z jiné strany.Záchranáři Honzovi moc děkuji za poutavý článek. Rozumím jeho posledním větám.Jako profesionál.pečovatelka dodávám.Možná by stačilo ,aby se na patřičných institucích konečně méně diskutovalo a více konalo ;-) 

0/0
21.3.2009 11:46

Ginny

Pro všechny, kdo odsuzují domácí porody

Nevím, jestli je porod v nemocnici vždy bezpečnější. Pokud vás nechají po porodu tři hodiny zavřenou v boxu, aniž by se na vás někdo přišel podívat, jestli nekrvácíte, pokud vám neobvážou nohy, i když je upozorníte na křečovou žílu (udělal by to třeba manžel, jenže toho vyhodili a poslali domů), takže pak máte zánět žil a trombózu, pokud vám ale nemohou skoro týden udělat ultrazvuk postižené nohy, protože jsou svátky a ve špitále není nikdo kompetentní, tak o čem to teda je?

Doma by to možná bylo lepší.

0/0
21.3.2009 10:59

Aenigma

Re: Pro všechny, kdo odsuzují domácí porody

doma, anebo v jiny porodnici...

0/0
26.3.2011 23:48

pesimistka7

Dočetla jsem se,

od zastánkyně DP jak je důležité pro budoucí život dítěte být po porodu stále s matkou a že personál porodnice to často neumožňuje a dítě trpí. Chci se zeptat, jak moc jsem zkazila svému dítěti život, když jsem ho po porodu měla jen pár minut u sebe a potom až cca za den a půl, protože jsem musela kvůli vrostlé placentě a krvácení okamžitě na zákrok pod narkózou. (Nepodceňuji vztah matka-dítě, ale některá tvrzení mi připadají přehnaná)

P.S.:Kdybych rodila doma a došlo k této předem nezjistitelné komplikaci, pravděpodobně bych /dle slov lékařů/ vykrvácela a obě moje děti /mám 1 starší/ by byly bez matky. Pokud náhodou ne, stejně bychom já i dítě skončili v porodnici - odloučeni. Mějte možnost volby, ale minimalizujte rizika, moje těhotenství bylo po celou dobu bezproblémové.

0/0
21.3.2009 8:29

mischplysch

Re: Dočetla jsem se,

Pokud to opravdu nejde jako ve vašem případě být neustále s dítětem, tak není co řešit.

Pokud je ale matka po porodu zdravá a dítě rovněž, nevidím vůbec žádný důvod je oddělovat. Je to jen zaběhlá rutina ze strany personálu. Některé dítě může opravdu prožívat strach a mít i nějaké psychické následky, některé zase ne. Stejně tak pro matku je to zbytečný stres a někdy dokonce i trauma.  

Každopádně každá zdravá matka by měla mít po porodu na výběr, zda si chce dítě ponechat u sebe, nebo si odpočinout a dát ho na chvíli personálu.

0/0
21.3.2009 12:15

pesimistka7

Re: Dočetla jsem se,

Pokud není co řešit v tomto případě, potom si myslím, že krátká odloučení by nemusela mít vliv na celý život vůbec. Také nevím, proč by se bezdůvodně mělo dítě od matky oddělovat a některé porodnice to také nedělají, ovšem myslím si, že někdy důvod být může a v tom případě ho matka musí znát - bez debaty. Věřte nebo ne, existují porodnice, které "na sobě pracují" a mnoho věcí se výrazně zlepšilo, ale chce to se informovat, zajít tam a na všechno se poptat. Přítomnost "vlastní" PA není problém. Nevidím důvod, proč dělat paušálně z porodnic strašáky. Rozhodně souhlasím s tím, že leckde je co zlepšovat, podporuji porodní domy s veškerým vybavením /i když nevím, proč by nutně musel být bez lékaře/ů /, ale porod doma bych nikomu nedoporučila a vadí mi, když je některými uváděn jako jediné a nejlepší řešení. Přesto jsem pro možnost volby.

0/0
23.3.2009 9:34

mischplysch

Re: Dočetla jsem se,

Nevím, jak přesně krátké odloučení myslíte....Já si myslím, že i krátké odloučení negativní vliv mít může, ale je to jako se vším, některé dítě to přežije v pohodě a jiné třeba ne. Jen proto, že to někdy nejde, třeba jako u vás, tak bych z toho rozhodně nedělala závěry, že to nemusí škodit v žádném případě. Každopádně je to často zbytečná rutina, která nemá opodstatnění, tak proč to obhajovat a pokračovat v tom.

Porodnice se zlepšují, to je pravda, já vám to věřím, protože mám vlastní zkušenost, ale co si budeme povídat, k ideálu je furt kus cesty. Paušálně strašáky nikdo z porodnic nedělá, jen je fakt, že pokud chcete opravdu porodit třeba přirozeně, tak budete mít dost velký problém najít porodnici, která vám to na 100% zaručí. Často je to otázka štěstí, na jakou směnu zrovna narazíte.  Pokud vím, tak přítomnost vlastní PA je velký problém. Porod doma není nikde uváděn jako jediné a nejlepší řešení, to jste špatně pochopila, nejlepší řešení je to vždy jen subjektivně pro tu ženu..

0/0
23.3.2009 12:23

pesimistka7

Re: Můj pohled I.

Víte, já neobhajuji neopodstatněná odloučení dětí od matek. Ovšem některé teorie, které hlásají, zhoubný vliv oněch odloučení /a je otázkou zda všechna byla či jsou skutečně neopodstatněná/ a dávají jim dokonce rozměr ovlivňující dění v celé společnosti, jakoby výchova byla téměř nepodstatnou, či vůbec opomíjí x dalších vlivů na chování a jednání, mi připadají při nejmenším "přitažené". Neznamená to ovšem, že bych v některých případech /ale nikoliv plošně/ vliv odloučení na budoucí vztah matka-dítě vylučovala. Někomu může připadat "zvrhlé", když některé matky vysílené porodem svěří své dítě na pár hodin personálu porodnice, někdo se zase cítí jistěji, když má pár dní v porodnici kdykoliv po ruce odbornou pomoc. Někdo má pocit, že ženy, které rodí doma, hledí víc na své pohodlí, protože při případných komplikacích není po ruce odborná pomoc a někdo vidí porodnice jako "továrny" nehledící na potřeby matky i dítěte a provádějící škodlivé zásahy do jejich fyzična i psychična. 

0/0
24.3.2009 10:02

pesimistka7

Re: Můj pohled II.

To je nekonečný příběh půtek zastánců různých názorů na základě různých zkušeností, informací. Obě strany se snaží udělat pro dítě to nejlepší a já vidím shodu pouze v nabídce snad oběma stranami akceptovatelného kompromisu, jakým mohou být např.porodní domy. Za sebe, co se týče minimalizování rizik stran předem nezjistitelných komplikací při porodu, či po něm, vidím porod doma jako krok zpět /na základě vlastních zkušeností/. Ačkoliv jsem sama byla /2x v rozmezí 3 let/ spokojena s porodnicí, kdyby se mne ptala budoucí maminka na doporučení, kromě té konkrétní porodnice se kterou mám osobní zkušenost, bych jí doporučila ještě PA, jako záruku individuálního přístupu, ale vždy v kombinaci se zařízením, kde mají potřebné vybavení pro možné komplikace /ale nikdy porod doma/. Ať si to sama obejde, obvolá, vyptá se na konkrétní věci. 

0/0
24.3.2009 10:03

pesimistka7

Re: Můj pohled III.

Co se týče PA nebo dul, potom vím minimálně o dvou zařízeních pečující o matku během těhotenství, které s porodnicemi přímo spolupracují /vím to od maminek, sama jsem nepátrala kde a kolik jich je/, ale vím, že v některých porodnicích to bohužel stále problém je.  Jsem pro možnost volby, připojuji se k volání po lepších podmínkách i přístupu tam, kde to tak není, podporuji individuální přístup i porodní domy, co nejpříjemnější prostředí, ale co se týče porodu doma, ten bych, za sebe, nikomu nedoporučila, ale rozhodnutí matek, jistě si vědomých všech rizik, bych respektovala. 

0/0
24.3.2009 10:04

daris

Re: Dočetla jsem se,

stoprocentně s Vámi souhlasím. Myslím si, že je nejdůležitější právě ta možnost volby. Naprosto chápu některé maminky, že chtějí rodit doma a když se chce, všechno jde. Znám sice jen málo žen, které se pro tuto možnost rozhodly /osobně vlastně jen čtyři/ a musely tomu věnovat spoustu času a úsilí aby si to prosadily. Všechny čtyři mají zdravé děti a jsou šťastné. Já jsem byla po porodu od své dcery odloučena na 6 dní. Možná to bude znít divně, ale byla jsem ráda, že jsem sama. Dceři je dnes 16 let a myslím, že to na ní žádné následky nezanechalo. Máme spolu naprosto úžasný vztah. Myslím, že není možné jednoznačně určit, jestli je lepší rodit doma nebo v nemocnici. Já bych si porod doma nikdy nevybrala, pokaždé jsem odjela do porodnice. Ale přesně jako vy - jsem pro možnost volby

0/0
23.3.2009 18:37

Kiwi328

Re:

No vidíte, já jsem rodila císařem, po porodu bez komplikací - a dceru jsem poprvé viděla až po třech dnech. Dřív to nešlo protože by to byl problém. Jaký? Nevím dodnes. A to jsem měla kliku na porodnici. Kamarádka (z protekce) rodila v krajské porodnici, nevezli ji do vzdálené malé a volnější porodnice jako mně. Kamarádce hnisala jizva po porodu více než měsíc. Chlapeček se dusil a lékaři nevěděli, jestli vůbec přežije. Chlapečka totiž po porodu císařem něchali na normálním novorozeneckém pokoji,  kde zjistili až po delší době, že nedýchá. Je to už dost let, ale s touto zkušeností se nedivím žádné ženě, která chce rodit doma.

0/0
21.3.2009 14:59

Kiwi328

Re: Re: Poznámka

Žažila jsem i cestu "houkačkou" do nemocnice a dodnes vděčně vzpomínám na osádku sanitky. Byli úžasní. Profesionálně neosobní v krizi, když bylo třeba věnovat se dceři a odehnat mě, lehce hysterickou matku. A nesmírně lidští, když už měli méně práce s pacientem a měli čas uklidňovat mě že všechno dobře dopadne. Kdyby se všichni doktoři chovali ta jak oni, tak bude mnohem méně domácích porodů.

0/0
21.3.2009 15:13

Gmur

Re: Re:

videt vlastni narozene dite az po trech dnech je pro normalni zenu trauma na cely zivot. Jiank je to u normalnich samicek ABSURDITA. jen nektere zeny, se tim primo chlubi.

Jen mne prekvapuje jak rizikovy je porod v nemocnici "kde zjistili až po delší době, že nedýchá........".

0/0
25.3.2009 14:17

Kiwi328

Re: Re:

Celkem normálně - matka byla po porodu císařem v narkoze a dítě dali na novorozenecké oddělení (ne do inkubátoru jako mou dceru) a nikdo ho neměl trvale pod dohledem. Po nějaké době se ukázalo že nedýchá, naštěstí ho zachránili.

Já se nechlubím tím, že mi dceru tři dny neukázali. Já to konstatuji. A naprosto chápu ženy, které se rozhodnou rodit doma. Toť vše.

0/0
2.4.2009 19:23

Tinah

cast I.

Dekuji za clanek, s jeho zaverem musim souhlasit.

Mam jedno dite, 1,5 letou dceru. Presto, ze se narodila v porodnici a ja to tak chtela, zeny, ktere se pro domaci porod rozhodnou, chapu. Ja mela stesti, rodila jsem v porodnici v Prostejove, kde jsem se setkala jen s prijemnym chovanim a porod probehl v pohode.

0/0
21.3.2009 1:27

Tinah

cast II.

Presto ale se v lekarskych zarizenich necitim dobre, v nemocnicich dokonce velmi neprijemne, bez ohledu na to, ze lide kolem se chovaji fajn. Proste vim, ze jsem v nemocnici a je mi zle. Zkratka fobie z bilych plastu.  Takze ja prijela do porodnice s docela rozjetym porodem, pravidelnymi stahy. Jakmile me napojili na monitor, stahy temer ustaly. Porod se zkratka zastavil, asi na 12 hodin a i pak se po prasknuti vody rozjizdel docela pomalu, takze to skoncilo infuzi oxytocinu. Do domaci porodu bych ale nesla, mam prilis strach, ze by fakt mohlo ke komplikaci dojit. Proto se ale domnivam, ze idealni variantou  by pro me a me podobne byl porodni dum, domaci prostredi, presto ale s lekarskou pomoci v bezprostredni blizkosti (muj porod beztak vedly porodni asistentky a lekar s prisel kouknout na zaver). Tomu ale porad v cinnosti brani MZ a Lekarska komora.

Zajimalo by me, co si myslite o tomhle? 

0/0
21.3.2009 1:27

eldaha

Moc hezky napsáno.

Rodila jsem dvakrát, před třiceti lety. V obou případech proběhlo vše bez komplikací. Z přístupu zdravotníků jsem ovšem měla trauma. Nicméně bych neměla odvahu těch několik hodin mé pohody vyměnit za byť jen možnost ohrožení života a zdraví miminka.

0/0
20.3.2009 19:44

emmas

díky

Děkuji, tak pěkný a objektivní článek jsem dlouho nečetla. Studuji druhým rokem porodní asistenci a o danou problematiku se proto hodně zajímám. Sama ale nevím, kde se rozhodnu rodit. Pravda je, že komplikace může nastat kdykoliv, ale také je bohužel pravda, že lékaři často komplikace vyvolají zbytečnými zásahy do porodního procesu - a také bohužel ne vždy bez následků. Matky, které se rozhodnou rodit doma, mají za sebou často velmi otřesné zážitky z předchozích porodů v porodnici. V ČR se totiž bohužel nemocnice nerovná bezpečí. A to platí i u porodů. Lékaři ale ve většine případů shodně tvrdí, že vše je v pořádku, porodní asistentky, které chtějí systém zlidštit, jsou považovány za bláznivé ženské. Doktoři (jako např. Mudr. Kavan z Vrchlabí), kteří změnu úspěšně zavedli do praxe, jsou odovláváni, nemocinice (např. Frýdlant) zavírány. Vše je o lidech a nic není černobílé. Ale proč nezměnit věci, které změnit jdou. Vždyť je to často o maličkostech. U nás ale chybí lidská vůle.

0/0
20.3.2009 19:02

Wendolene

Moc hezky napsano

Osobne jsem proti domacim porodum, protoze dite je to nejcennejsi , co mate. Tolik veci se muze na posledni chvili zvrtnout a nebyt blizko lekare, ktery muze provest cisarsky rez je prilis riskantni. Nektere zastankyne domacich porodu, ktere si stezuji na nevrly personal a jsou agresivnejsi nez byci v arene, mi pripadaji casto horsi nez feminizandarky, ktere rodit vubec nechteji. V USA , kde ziji, se rodi doma celkem casto, bud z duvodu financnich ( mnoho lidi nema pojisteni a nespada do kategorii chudych, aby jim to stat uhradil) nebo z nabozenskych, presto me zatim zadny argument nepresvedcil, ze je to dobry napad rodit doma. Jiste, drive to zeny delaly bezne. Jenze drive zeny byly zvykle na tvrdou robotu nekde na poli, dnesni zeny jsou zhyckane bytosti a riskovat zdravi svoje nebo miminka kvuli nove mode mi pripada nerozumne. Na zapade se nerodi v porodnici ze stejnych duvodu jako v CR, prala bych zastankynim domacich porodu zazit zdravotni peci v Anglii ci USA a potom mluvit...

0/0
20.3.2009 16:23

Wendolene

Re: Moc hezky napsano

V CR zenusky pali dobre bydlo, to je vse.

0/0
20.3.2009 16:25

Aenigma

Re: Moc hezky napsano

musim sama za sebe konstatovat, ze ackoli je porod proces pouhych nekolika hodin (vychova je na nekolik desetileti), tak se to prilis resi a hroti. problem ceskych zen je ten, ze nevedi, ze to muze byt jeste horsi (o americkem systemu vim). jestli nemely spojeni s ditetem 9 mesicu v deloze, odlouceni na par hodin po narozeni neni pricinou odcizeni!

0/0
26.3.2011 23:59

Pan Navratil

Jinak

opět bezva článek, včetně vyvážených argumentů k citlivému tématu. Jinak i u zcela fyziologických porodů s matkou i dítětem může vzniknout zásadní komplikace, termín akutní sekce nevznikl jen tak sám od sebe.:-)

0/0
20.3.2009 7:59

aksura

Re: Jinak

Moc dobře napsáno.R^R^R^

0/0
20.3.2009 15:26

B-ellana

Re: Jinak

Zásadní komplikace taky obvykle nevznikají samy od sebe ...

Mimochodem, ne každá akutní sekce znamená, že je akutně provedena v řádu minut ... to je fakt sci-fi ..

0/0
20.3.2009 16:12

Pan Navratil

Mno,

je zjevné, že fanatické zastánkyně domácích porodů s chlupy a exkrementy nepochopily příměr s instalatérem. Jde o to, že na rozdíl od řemesel se lékaři zřídka věnují vlastní rodině.

0/0
20.3.2009 7:57

B-ellana

Re: Mno,

Mno, a pochopil jste vy, že chlupy a exkrementy skutečně nejsou obvyklým průvodním jevem domácích porodů?

0/0
20.3.2009 12:21

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz