Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

faislik

investice

www.atlantik.cz - ted investuju do akcií NWR R^

0/0
24.11.2008 17:04

Martin Jirousek

Wiki5.5

Ztrapnil jste se dost, co kdyby to rozřešil někdo jiný. Taky máte blbosti nadbytek, rudochu.

0/0
27.9.2008 17:38

wiki5.5

Re: Wiki5.5

kdo by to podle vas mel resit, kdyz vy nedokazete ani aplikovat vzorec, ktery jste sem nakopiroval? Je uplne jasne, ze se ve vykladu HDP zasadne mylite

0/0
27.9.2008 18:08

wiki5.5

Re: Wiki5.5

ani nejste dost frajer, abyste to priznal, komousi

0/0
27.9.2008 18:09

Martin Jirousek

Re: Re: Wiki5.5

Běžně se jako vzorec HDP uvádí jako součet výdajů. HDP = spotřeba + investice + (vládní výdaje) + rozdíl mezi exportem a importem. A doplnil jsem to o (-) agrární výdaje (C+I+G+NX). Vzdejte to, mám pravdu. A nenadávejte, je to zbytečné.

0/0
27.9.2008 19:06

Martin Jirousek

Re: Re: Re: Wiki5.5

Ještě počkám na reakci a pak to doplním (jestli bude reakce :-P)

0/0
27.9.2008 19:13

wiki5.5

Re: Re: Re: Re: Wiki5.5

to ze budete blabolit porad to same jako komunisti to jeste nebude pravda

0/0
27.9.2008 19:17

Martin Jirousek

Re: Re: Re: Re: Re: Wiki5.5

Díky za hloupou reakci o komunistech :-) Několikrát jsem schválně změnil slovíčko agregátní za agrární, toho jste si jako dobrý ekonom mohl všimnout, že není řeč o zemědělství. :-P Běžte studovat, myslím to vážně.

0/0
27.9.2008 19:21

wiki5.5

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Wiki5.5

udelal byste lip, kdybyste misto vasi pychovin s psenici mi ukazal jak je v tom vzorecku zakomponovana ta vyroba v Cine. Blbosti to jo, na to vas uzije, ale fakta to ne. A ja s vama o kazdou vasi blbost hadat neminim.

0/0
27.9.2008 20:35

wiki5.5

Re: Re: Re: Wiki5.5

no nemate, protoze ten vzorec vyjadruje jen co se odehraje v dane zemi. Prectete si tu definici znova a nesnazte se prekroutit kolejnici. Kazdy jen trochu soudny clovek vidi, ze se mylite. To co vy nazyvate "import" je pridana hodnota v dane zemi za distribuci a podobne. Pletete si pojmy a jeste nemate tu cest to priznat (nebo hlavu na to to pochopit)

0/0
27.9.2008 19:15

Semper2

Brusel locuta - causa finita !

Pane Jiroušku, ač nejsem ekonom u toho termínu "agrární" jsem zapochyboval, ale pak jsem si řekl, že to asi tak bude, že to asi souvisí se zemědělskými dotacemi EU.

To víte co EU činí - dobře činí.

Aneb Brusel locuta - causa finita.

;-D?!

0/0
27.9.2008 21:42

wiki5.5

Jirousku

gratuluju, nakopiroval jste 5x blbost... asi ji mate v zasobe nadbytek ;-D

0/0
27.9.2008 17:34

Martin Jirousek

Deprese 1929

Byla způsobena tím, že se do ekonomiky nahrnulo strašně moc peněz, které potom centrální banka stáhla z oběhu. Když v systému chybí peníze, hroutí se jako domečky z karet vše - každý potřebuje peníze na splátku úvěrů, ty nejsou kde vzít. Takže teď vláda USA vrhne do oběhu nekrytých 700 mld. dolarů a nedej bože, aby je některé cizí státy nebo FED opět bezdůvodně stáhl z oběhu.

0/0
27.9.2008 16:24

wiki5.5

Re: Deprese 1929

ne Jirousku, byla to zase chamtivost a prehnane financovani na dluh... vase ekonomicke analyzy jsou k popukani... s temi 700 mld. jste skutecny bavic, ktery nema poneti jak to pracuje

0/0
27.9.2008 16:58

Martin Jirousek

Re: Re: Deprese 1929

Nereagujte na mě, když ani nevíte, jak se tvoří domácí hrubý produkt. Odpověděl jsem vám na toto téma níže v diskuzi.

0/0
27.9.2008 16:59

wiki5.5

Re: Re: Re: Deprese 1929

Jirousku vy se neco naucte a neztrapnujte se. Neznate ani zakladni definici HDP a jeste machrujete.

0/0
27.9.2008 17:10

Martin Jirousek

Re: Re: Re: Re: Deprese 1929

Ale znám. Spotřeba+vládní výdaje+(export-import)+hrubé soukromé investice-agrární výdaje. A nakopíruju vám to pod všechny vaše příspěvky, abyste pořád netvrdil, že spotřeba se nepočítá.

0/0
27.9.2008 17:25

wiki5.5

Re: Re: Re: Re: Re: Deprese 1929

tak proc to neumite pouzit? Takze problem s vasi hlavou je dokonce zavaznejsi nez jsem si myslel.

0/0
27.9.2008 17:32

wiki5.5

Re: Deprese 1929

Jirousku proc si nenastudujete neco o ekonomice nez se do ni montujete. Takovy blabol aby jeden pohledal.

0/0
27.9.2008 16:59

Martin Jirousek

Re: Re: Deprese 1929

Vy studujte. ;-D

0/0
27.9.2008 17:01

wiki5.5

Re: Re: Re: Deprese 1929

na vasem miste bych si naordinoval vasi medicinu jako prvnimu ;-D

0/0
27.9.2008 17:16

Martin Jirousek

Re: Re: Re: Re: Deprese 1929

Ale znám. Spotřeba+vládní výdaje+(export-import)+hrubé soukromé

investice-agrární výdaje. A nakopíruju vám to pod všechny vaše

příspěvky, abyste pořád netvrdil, že spotřeba se nepočítá.

0/0
27.9.2008 17:26

wiki5.5

Re: Re: Re: Re: Re: Deprese 1929

tak potom ten problem je jeste slozitejsi. Neumite znalost aplikovat. ;-D

0/0
27.9.2008 17:28

Semper2

To opravdu ne...

Tahle krize se opravdu nepodobá krisi z r. 1929. Bude to státní bankrot !

Možná pomohou čínští soudruzi (Bill + Hillary je umluví).

Pane Pohanko, vždyt´ vy sám nevěříte tomu, co jste napsal.

A pak, že je Míka paranoik...

0/0
27.9.2008 0:17

POToole

Rozdil je v tom,

ze dnes existuji nastroje, jak dopady krize mirnit, popripade odlozit, ktere v roce 1929 neexistovaly. Nemyslim si, ze jsme v situaci jako v roce 1929, ale ani soucasnou situaci bych tolik nepodcenovala. Musi se prestat zaplatovat a jit k jadru problemu, nebo za nekolik mesicu ci let zaplaceme...

0/0
26.9.2008 16:44

Semper2

Re: Rozdil je v tom,

Nástroje ve stylu Dne znárodnění jistě existují. Stejně tak je možné tisknout dle potřeby (brzy možná nepotřebné) dolarové bankocetle a volat stejně jako s. Zápotocký v r. 1953 Naše měna (finanční systém) je pevná (ý)

0/0
27.9.2008 21:46

Ivo Vašíček

tohle svazácké nadšení mě děsí

Zejména když je současná média všude tlačí. Připadá mi, že jsou snad všichni úplně blbí, že nevidí realitu. Skutečnou příčinou krize je větší spotřeba než produkce. Vykazování růstu HDP je jen důkazem toho, že je to zcestný údaj. Jak může růst ekonomika, když se všichni zadlužují a roste dovoz, při klesajícím vývozu. Do růstu HDP se nutně musí započítávat něco nadhodnoceného, jinak to není možné.

0/0
26.9.2008 16:25

duhastrecht

Re: tohle svazácké nadšení mě děsí

Pakliže by byla větší spotřeba (tj. poptávka) , než výroba (zj. nabídka), nastartovalo by to ekonomiku do růstu, nikoli do krise, pane ekonom...

0/0
26.9.2008 20:38

Ivo Vašíček

zapomínáte na globální ekonomiku

Zatímco v USA roste spotřeba, V Číně roste výroba, která ji uspokojuje. To, že se spotřebovávává dovezené zboží růst národní ekonomiky nezvýší. Zvláště, když ta spotřeba není kryta recipročním vývozem.

0/0
26.9.2008 22:07

Martin Jirousek

Re: zapomínáte na globální ekonomiku

A právě proto je výpočet HDP se započítáním spotřeby špatný, skutečná hodnota se vytvořila v Číně a realizuje se "papírově" jinde.

0/0
27.9.2008 17:10

wiki5.5

Re: Re: zapomínáte na globální ekonomiku

je fakt s podivem jak lidi bez zakladniho ekonomickeho vzdelani delaji, ze rozumi vsemu, ze petrodolare?;-D

0/0
27.9.2008 17:17

Martin Jirousek

Re: Re: Re: zapomínáte na globální ekonomiku

Ale znám. Spotřeba+vládní výdaje+(export-import)+hrubé soukromé

investice-agrární výdaje. A nakopíruju vám to pod všechny vaše

příspěvky, abyste pořád netvrdil, že spotřeba se nepočítá.

0/0
27.9.2008 17:26

wiki5.5

Re: Re: Re: Re: zapomínáte na globální ekonomiku

tak potom ten problem je jeste slozitejsi. Neumite znalost aplikovat. ;-D

0/0
27.9.2008 17:28

wiki5.5

Re: tohle svazácké nadšení mě děsí

udaj HDP nezahrnuje dovoz

0/0
26.9.2008 20:55

Ivo Vašíček

no právě proto je ten růst nesmyslem

Proč se tedy dovoz roste, když údajně roste i domácí produkce? Nějak jsem si nevšim, že by USA stavěli základnu na Marsu, nebo stavějí nějaké podzemní továrny?

0/0
26.9.2008 22:04

wiki5.5

Re: no právě proto je ten růst nesmyslem

to je komplikovanejsi analyza, ale fakt nepopiratelny je, ze uz z definice HDP nemuze obsahovat import

0/0
26.9.2008 22:17

Martin Jirousek

Re: Re: no právě proto je ten růst nesmyslem

Obsahuje spotřebu a tam se nezkoumá země původu. :-P

0/0
27.9.2008 16:26

wiki5.5

Re: Re: Re: no právě proto je ten růst nesmyslem

uz jsem si vsimnul, ze vase ekonomicke znalosti jsou na vysoke urovni ;-D

0/0
27.9.2008 16:55

Martin Jirousek

Re: Re: Re: Re: no právě proto je ten růst nesmyslem

Opět viz níže. Obchodník co nakoupí za 1000USD v Číně a prodá za 5000USD udělal 4000USD HDP. Vy studujte, pane chytrý.:-P

0/0
27.9.2008 17:01

wiki5.5

Re: Re: Re: Re: Re: no právě proto je ten růst nesmyslem

Jste vic trapny, nez si myslite: The gross domestic product (GDP) or gross domestic income (GDI) is one of the measures of national income and output for a given country's economy. GDP is defined as the total market value of all final goods and services produced within the country in a given period of time (usually a calendar year). It is also considered the sum of value added at every stage of production (the intermediate stages) of all final goods and services produced within a country in a given period of time, and it is given a money value.

Vas priklad je pridana hodnota, ktera je pridana v zemi konsumace, ale import se do toho opravdu nepocita. Zacnete studovat nejdriv vy nez budete poucovat jine. Ne nadarmo se to nazyva Hruby domaci produkt. Uz ten nazev by vas mohl trknout, ale to zrejme u vas nehrozi

0/0
27.9.2008 17:14

Martin Jirousek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: no právě proto je ten růst nesmyslem

Ale znám. Spotřeba+vládní výdaje+(export-import)+hrubé soukromé

investice-agrární výdaje. A nakopíruju vám to pod všechny vaše

příspěvky, abyste pořád netvrdil, že spotřeba se nepočítá.

0/0
27.9.2008 17:27

wiki5.5

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: no právě proto je ten růst nesmyslem

tak kde je problem? Ani nedokazete priznat, ze jste se seknul? To co nazyvat "dovoz" je vlastne pridana hodnota realizovana v zemi dovozce. (Z te hodnoty zilo par lidi v dovozove zemi a hradi se z ni distribuce, pojisteni a jine vydaje). Byl byste frajer, kdybyste priznal, ze jste ujel, ale to zrejme vase ruda povaha nedovoli ;-D

0/0
27.9.2008 17:32

dneu

Re: Re: Re: Re: no právě proto je ten růst nesmyslem

zdejší akademici stále argumentují na základě pouček z politické ekonomie socialismu.Měří všechno výrobou. To, že ekonomika je něco jiného než výroba kolejí a televizorů jim jaksi uniká. Pokud to senátní republikáni ustojí a nepřipustí monstrozní Paulsonův záchraný kruh, dojde k možná k drastickým změnám, ale také k rychlé obnově. Hlavním momentem dnešní situace je bublina strachu, emoce bičované medii a podivnou aliancí Bílého domu s demokraty z Kapitolu.

0/0
27.9.2008 17:39

wiki5.5

Re: Re: Re: Re: Re: no právě proto je ten růst nesmyslem

to je velmi realisticky pohled, jenom si nejsem jisty, ze je kdokoliv ochoten opustit Keynesianske uceni.

0/0
27.9.2008 18:20

vagabund1

Nechvalte den před večerem.

Krize zatím nedosáhla vrcholu, takže říci že není tak velká jako ta z roku 1929 je předčasné.

0/0
26.9.2008 16:06

Kolumbo

Evropská socialistická

ekonomika není v o nic lepším stavu. V USA se "sociální smír" financoval pochybnými hypotékami a spotřebitelskými úvěry. Šéfové bank spoléhali na to , že dokud bublina vydrží budou vydělávat závratné prachy, pokud splaskne, co vydělali jim zůstane a kvůli rozsahu průšvihu jejich firmám pomůže stát. V Evropě mají šéfové finančního kapitálu dohody se socialistickými vládami a různými formami dostávají pomoc, kterou dnes vláda USA cpe do krachujících bank, předem. Sociální tržní hospodářství je způsobem, jak učinit bublinu "trvale udržitelnou", jak zajistit maximální prodejnost aušusové produkce globálních koncernů pomocí dávek a dotací "nízkopříjmovým". Přitom s rostoucími objemy produkce, půjček, finančních produktů roste moc šéfů a vlastníků korporací společně s bossy socialistických vlád. Za cenu oslabení a zaostávání celého EU. Snad se po krizi USA zotaví a pochopí, že si nemohou žít nad poměry a na všechnu manuální práci dovézt mexičany. To je cesta do pekel, jako v Evropě s Araby.

0/0
26.9.2008 13:41

veskawesi

souhlas

naprosto souhlasim, hovorit o "krizi" v dobe kdy ekonomika roste nejen v USA je srandovni. ze nas cekaji zmeny a par horsich let je nasnade. ostatne poslednich 25 let svet bezprecednte "rostl" ochlazeni tempa rustu je spise prirozeny vyvoj. jen uz jsme to dlouho nezazili.

straseni novinaru je buz bezny kolorit.

USA nedelji nic moc spatne ...spise zbytek sveta zacal UA dohanet v tom ,co  v USA funguje uz x let. nemam rad antiamerikanismus...je to jen modni vlna nic vic,nic min

0/0
26.9.2008 12:52

Ivo Vašíček

ten růst HDP je stejně reálný

jako ceny těch akcií co nenávratně propadly.

Můžete mi říct jak může růst HDP, když roste dovoz a klesá vývoz, všichni se zadlužují a investice nerostou?

0/0
26.9.2008 16:27

wiki5.5

Re: ten růst HDP je stejně reálný

pane Vasicku je to hruby DOMACI produkt. S importem nema nic spolecneho.

0/0
26.9.2008 20:57

Martin Jirousek

Re: Re: ten růst HDP je stejně reálný

Přestaňte se ztrapňovat. Pokud obchodník v USA koupí výrobek v Číně za 1000 USD a prodá jej za 5000USD, vytvořil 4000USD hrubého domácího produktu (pokud při tom nespotřeboval energie, služby nebo materiál) Čím dál tím více dáváte všude v diskuzích najevo, že tomu vůbec, ale vůbec nerozumíte. A jelikož se jedná právě o vás, který mě vždy kritizuje, podávám vám to neodlehčenou formou. Nad jinými neumětely bych možná zamhouřil oko.

0/0
27.9.2008 16:58





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.