Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VNP

veš na pleši

8. 1. 2011 21:23
Jen nechápu,

proč sem pletete Hippokratovu přísahu.

0 0
možnosti
MP

mike_1

9. 1. 2011 10:06
Re: Jen nechápu,

Mohl bych Vám z přísahy citovat, ale to si určitě najdete sám. Ale ať už se to týká Hippokratovy přísahy nebo Lékařského slibu, tak v obou se lékaři zavazují pomáhat lidem. Slogan "náš exodus, váš exitus" mě nepřijde jako pomoc lidem. Je to můj názor a proto jsem tento článek napsal. Níže v diskusi jsem na podobné dotazy již odpovídal.

0 0
možnosti
MSV

Medvědice se vrací

8. 1. 2011 15:55
a ještě něco

Vašenázory jsou asi takové, že když má malý plat prodavačka, ať ho má i doktor.

To už je samo o sobě nesmyslné.

Navíc plat doktora a plat prodavačky nejdou proti sobě.

peníze se musí najít v rezortu zdravotnictví. například farmaceutické firmy mají opravdu nezasloužené výdělky a to ze státních peněz.

Více peněz by si zasloužili i ty prodavačky. Ale obchodníci jsou soukromníci, takže v kapitalismu s tím asi nic nenaděláte.

0 0
možnosti
MP

mike_1

8. 1. 2011 16:16
Re: a ještě něco

A když stát nemá peníze, tak co s tím nadělá ?

0 0
možnosti
MSV

Medvědice se vrací

8. 1. 2011 13:11
víte

ono když se nemáte dobře, tak vás ušlechtilé ideály často přejdou, zejména, když se s váma nemá dobře i vaše rodina. ostatně i zajištění rodiny je ušlechtilý ideál.

Můj známý to vyřešil tím, že po dlouholeté praxi ORL specialisty šel dělat obchodního zástupce farmaceutické firmy.

0 0
možnosti
MP

mike_1

8. 1. 2011 13:25
Re: víte

Víte, ono je důležité si uvědomit, co pro koho znamená pojem zajištěná rodina. Já tvrdím, že na to nepotřebujete ani 30 000 hrubého, ale hlavně jistotu práce, což by u doktorů neměl být problém. Někteří zdejší pisatelé si vůbec neuvědomují, že kromě doktorů, právníků a podobných profesí existují i další lidé, kteří tady s námi žijí, otevřete oči proboha.

0 0
možnosti
S

sampis

8. 1. 2011 12:57
No co, máme tržní prostředí

a felčaři jen nabízí svoji práci za cenu, kterou nemocnice neakceptují. Tak nebudou mít dochtory. Nelíbí se mi jen, že stát si bere pacienty jako rukojmí.

0 0
možnosti
MP

mike_1

8. 1. 2011 13:26
Re: No co, máme tržní prostředí

Mýlíte se, stát si nás nebere jako rukojmí, ale doktoři. My jsme ve volbách tentokrát zvolili zdravý rozum a dali na šetření státní pokladny. Proč by tedy měli být doktoři výjimkou ? Navíc si vybojovali, že se jim platy snižovat nebudou.

0 0
možnosti
P

pěnice

8. 1. 2011 12:46
Ze všech odpovědí lékařů

přítomných na diskuzích vyčnívá,jak jsou přesvědčeni o své nenahraditelnosti.Ano,je to tak,umí léčit,jen se ptám: kdyby nebyli chytří inženýři,kteří vynalezli spoustu důležitých lékařských přístrojů,farmaceuti s novými a účinnými léky,co a hlavně jak by lékaři léčili? Tančili by jako šamani kolem ohně a zaříkávali? Nechci je tímto shazovat,to ne,jen si nikdo nesmí myslet,že nepotřebuje toho druhého.A tady ten pocit mám a velmi silný.

0 0
možnosti
VP

Sípomat

8. 1. 2011 12:51
Re: Ze všech odpovědí lékařů

A kdyby nebylo lékařů,na co by ty léky a přístroje byly?Vůbec nechápu,co se tu snažíte říct. To,že jsou závislí na ostatních,neznamená,že jsou nahraditelní.

0 0
možnosti
VP

Sípomat

8. 1. 2011 12:43
A četl jste ji?

Když už se tu s ní oháníte?Nic o platech ani místě působení v ní totiž není.

0 0
možnosti
MP

mike_1

8. 1. 2011 12:57
Re: A četl jste ji?

Čerl. A navíc ji ani nemusím číst, abych věděl, že práci lékaře je léčit, nikoli "náš exodus, váš exitus".

0 0
možnosti
M

magelan

8. 1. 2011 12:10
Hipokratova přísaha je už hodně dávno passé

Pochází z dob, kdy se mimo jiné platil desátek církvi a byla robota. To už taky dávno neplatí, pokud to náhodou nevíte. Samozřejmě že existuje lékařský slib ale v něm není nic o tom, že bych měl pracovat nad zákoníkem práce daná maxima nebo že mi zaměstnavatel nemusí část práce platit a já si to musím nechat líbit.

 

Samozřejmě že lékaři jsou lidé dodržující určitou etiku a tak v případě, že se někde stane hromadná havarie, tak prostě vstanou i ti, co mají volno a půjdou pomoci. Ale to je v takových případech, ne celý život. Lidé, kteří se ohánějí Hipokratem jako Vy nebo tím že naše práce je poslání chtějí právě tohle: abychom pro Vás pracovali zdarma, bez ohledu na svoje zdraví a rodiny a svoje životy a nejlépe pořád. To jsme nikomu neslibovali a dělat to nebudeme.

 

Proč bych se měl srovnávat s prodavačkou s supermarketu. Já se její práci naučím pár hodin a ona mojí? Hm.. To spíš s advokáty nebo notáři, ale Ti holt za hubičku dělat nebudou.

0 0
možnosti
MP

mike_1

8. 1. 2011 12:22
Re: Hipokratova přísaha je už hodně dávno passé

Problém je, že Vaše platy nejsou hubičkou, pro mnoho lidí by byly vysokým platem, včetně mě. Mám vysokou šklolu a nepovyšuji se nad prodavačku. Stát nemá na to, aby Vám platil více. Kdyby jste nedělali ty nutné přesčasy, měli vyšší platy, tak kdo by tu práci dělal ? A když by nebyl kdo, tak z čeho by Vám stát platil, když by Vám vše dal na základu ?

0 0
možnosti
SG

strycek-Joe GmbH

8. 1. 2011 11:09
Hippokratova přísaha nenutí pracovat lékaře tam, kde nechce

a v současném Schengenském prostoru může jít lékař pracovat kdekoli. A to je moc dobře, proto by měli být lékaři adekvátně placeni, zůstane tak méně peněz na rozkrádání zdravotnictví R^

0 0
možnosti
MP

mike_1

8. 1. 2011 11:34
Re: Hippokratova přísaha nenutí pracovat lékaře tam, kde nechce

Ano, souhlasím s Vámi, ale proč by tedy měly být méně placené jiné profese ? Je to tak, protože máme prostě takové podmínky všichni a těžko s tím něco naděláme...

0 0
možnosti
K

klaruskas

8. 1. 2011 11:07
Jen malá poznámka na okraj

lékaři již dávno neskládají Hippokratovu přísahu, skládají lékařský slib...

a argument, že si nesmí dovolit protestovat proti systému zdravotnictví u nás jen proto, že složili přísahu a že je to nemorální, pro mě není argument.

0 0
možnosti
MP

mike_1

8. 1. 2011 11:15
Re: Jen malá poznámka na okraj

Dobrý den, děkuji za příspěvek. Pro mě je slogan "náš exodus, váš exitus" krajně nenormální. Mimochodem k odchodům lékařů docházelo i dochází a nikdo jim v tom nebránil, já reagoval na zmíněný slogan, děkuji za pochopení.

0 0
možnosti

jarinka

8. 1. 2011 10:42
Karma do Ostravy.

Nejraději mám obyčejný selský rozum, kterým se na věc kolem lékařů díváte, milý Michale. R^

0 0
možnosti
MP

mike_1

8. 1. 2011 10:58
Re: Karma do Ostravy.

Dobrý den, děkuji.

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS